watervliegmeeting 15-09, HET WAS TOP :thumbsup:

Discussie in 'Watervliegen' gestart door Berto, 30 mei 2007.

  1. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Ik ga alvast maar een klein waterballonnetje opgooien :D

    Gezien de zeer geslaagde watervliegmeeting afgelopen 28 april op de Geffense plas in Oss was het toen al zeker dat er een vervolg moet komen.

    Richard heeft toen het watervliegtuig getrokken om alles geregeld te krijgen op die lokatie en dat heeft ie voortreffelijk gedaan.
    Maar hij heeft toen ook al direct aangegeven dat een vervolg hierop op een andere lokatie zou moeten plaats vinden en met een andere "organistator" (schijnt nog al een druk baasje te zijn die Richard :lol: ).

    Nu zeg ik niet dat ik de volgende "organisator" wil zijn maar ik denk wel dat we onderhand een nieuwe meeting moeten gaan plannen willen we niet op ijs vliegen ;-) (gaat altijd veel tijd inzitten, zag net dat Richard de draad gestart was in september en pas in april was de meeting)

    De juni maand is te kort dag en te veel andere leuke meetings, in juli zullen er wel veel op vakantie zijn dus ergens in eind augustus / september een meeting zou ideaal zijn.


    Moeten we ook nog een lokatie hebben, de Geffense plas in Oss valt af, ondanks de goede medewerking van gemeente, duikclub en eigenaar ben ik van mening dat we daar niet weer een meeting moeten houden.
    Als we daar begin volgend jaar weer terecht kunnen, prima, graag zelfs, maar ik zou ze niet direct teveel belasten met 2 meetings in 1 jaar.

    Dus een lokatie, ik heb misschien een redelijke optie op het oog, zie:
    zandgat aan de Rijn
    Ruimte in overvloed, weinig bewoners in de nabijheid, geen last van bomen of wat dan ook.
    Bij elke windrichting vliegbaar en waarschijnlijk de mogelijkheid om direct aan het water met de auto te staan.
    Een klein nadeel kan zijn dat de meeste walkanten uit grind bestaat.

    Eventuele andere lokaties zijn ook van harte welkom.

    Dus kom maar op met jullie ideeen en laten we dit jaar nog een 2de watervliegmeeting houden :banana:


    {edit Niek: event is geweest, poll niet meer nodig}
     
  2. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    :proost: een goed idee Berto :!: ,
    Als ik kan zal ik zeker komen (als het doorgaat)
    Alleen is mijn agenda van half Aug tot eind Sept wel al behoorlijk gevuld met andere modelvlieg activiteiten (tijdens de weekende) :roll:
    Want het zeer geslaagde eerste watervliegforum-treffen vraagt natuurlijk om een vervolg, want voor bijna iedereen was voor een vervolg
     
  3. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

  4. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Ook zeer mooi maar dus wel mogelijk redelijk wat watersporters/recreanten bij goed weer.

    Maar informeer eens naar de mogelijkheden.


    De plas die ik aangaf is zeer stil, zelfs in de zomer vindt je hier hoogguit een paar zwemmers maar meer dan 10 zullen het nooit worden.
    Ook is er daar zeg maar 0 vaarverkeer.

    Zou dus een redelijke stek kunnen zijn, ben al even aan het informeren geweest en hoop binnenkort wat meer te weten te komen over eventuele mogelijkheden.
     
  5. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.205
    Locatie:
    rotterdam
    Ik vindt dat een goed plan Berto.Heb vandaag de dvd eens lekker zitten bekijken en het kriebelt mij weer enorm in de maag om naar de volgende meeting uit te kijken.Augustus en begin september kunnen de weersomstandigheden nog erg mooi zijn.Ben druk aan de gemodificeerde puppeteer bezig omdat ik hier al stiekum een beetje rekening mee had gehouden.Ik had zelf een mooie plas in gedachte bij Vlaardingen maar dat gaat helaas niet omdat rozenburgse vliegclub op 1,8 km daar vandaan ligt.Ik ga dus ook verder zoeken en hoop ook een geschikte omgeving te vinden.
     
  6. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.311
    Locatie:
    Dordrecht
    Heb ook al een paar lokatie rond Dordrecht bekeken met Google Earth.

    Maar terplaatse wordt het dan toch weer lastig als het blijkt dat er een hek omheen staat.

    Geven niet op blijven rondkijken.

    Ton
     
  7. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.205
    Locatie:
    rotterdam
    De lokatie waar Ger het over had is dat soms iets of kan daar alleen met elektro gevlogen worden!
     
  8. skyhigh

    skyhigh

    Lid geworden:
    24 apr 2007
    Berichten:
    1.355
    Locatie:
    Utrecht .
    ik heb net even de locatie van berto opgemeten (via google earth)

    max. 1,22 km X 430m
     
  9. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Kan Net :lol:
     
  10. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    en zoals ik al eens voorstelde:
    http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=n...51.689106,5.341501&spn=0.011387,0.029182&z=15
    oosterplas, 's hertogenbosch.

    de inham aan de westkant is van modelbootclub r.m.s. titanic, misschien dat we met hun iets kunnen regelen, en anders aan de noord of oostkant. de zuidkant is vaak heel erg druk met badgasten. ( andere kanten ook een beetje, meer veeeel minder)
    je kunt parkeren naast de weg. ( aan de zuidkant is ook een parkeerplaats maar daar moet betaald worden).en elke 15 minuten komt er een ijscowagen langs, dus naar de snackbar hoeven we ook niet, al zit die wel op het zuidelijke gedeelte mocht er iemand honger krijgen.

    het enige wat er als probleem zou kunnen zijn zijn de flatgebouwen die ten westen van het meer staan, maar dit moet geen probleem zijn als we aan de oostkant blijven. het meer is best groot. en brandschoon vergeleken met de geffense plas.
     
  11. skyhigh

    skyhigh

    Lid geworden:
    24 apr 2007
    Berichten:
    1.355
    Locatie:
    Utrecht .
    tja, ik denk dat dat rijngat toch echt beter is (is dichterbij waar ik woon :lol: )
    nee joh, die locatie lijkt mij prima, maar een vliegplek midden in de stad, ik
    weet niet hoe dat zal gaan met vergunningen :( , en het is ook leuker als je niet
    een irritante omstander in je nek hebt staan :roll: , anyway ,we zien wel welke locatie
    het gaat worden, heeft iemand nog andere suggesties?
     
  12. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.829
    Locatie:
    Vlaardingen
    De Rozenburgse vereniging ligt op zo'n 8 km van de plas die Hannesie op het oog had.
    De vereniging die wel op zo'n 2 km van deze plas ligt is de RMVV, de vlaardingse modelvlieg vereniging.
    De plas wordt bij mooi weer druk bezocht, zwemmen, surfen en vliegeren.
    Nog een probleem. De plas ligt in het CTR (controle gebied) van Rotterdam airport.
    Vliegen in dit gebied is alleen toegestaan als er een overeenkomst/toestemming is met de luchtverkeersleiding van Rotterdam Airport.

    Groeten

    Frans
     
  13. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Die plas is dus al een no-go (zkekr gezien de overige recreanten).

    Iemand nog andere opties???
     
  14. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    Als het dit keer maar wel op een zondag gehouden kan worden :wink:
     
  15. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Tja, dat zal tzt wel blijken, maar dat probleem hou je altijd :roll:
     
  16. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    Idd, dan moet ik maar eens ontslag gaan aanvragen :lol:
     
  17. PeeWee

    PeeWee

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Wooden-City (Houten)
    En, en, en, komt er een meeting op het gat aan de Nederrijn.

    Jullie zijn van harte welkom en wij komen wel kijken.

    Groeten Mario 8)
     
  18. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Tja, wij hopen natuurlijk dat er weer een watervliegmeeting komt.
    Heb er ook echt wer zin in maar er zal toch een lokatie geregeld moeten worden waar wij legaal ons kunnen uitleven.

    Vooralsnog geen nieuws :-(
     
  19. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Er zijn nog niet echt veel mogelijke watervliegplekken naar voren gekomen.

    Volgens Google Earth zat mooie lokaties wat ik hoor maar als je dan gaat kijken dan is er altijd wel wat aan de hand.

    Ik heb ook niet stil gezeten en zolang er ander resultaat uitblijft ga ik nog steeds voor het zandgat wat ik als optie heb gemeld.

    Ter herinnering:
    Intussen heb ik aangeklopt (gemaild eigenlijk) met de gemeente Buren waar deze plas in ligt en een hele aanvraag formulier vergunning evenement binnen gekregen.
    Ondanks dat het niet als een evenement beschouwt kan worden zal ik toch deze hele lijst moeten invullen en opsturen naar de betreffende persoon.
    In afwachting hierop zal hij een beslissing nemen of het wordt toegstaan of niet.

    Deze lijst moet 10 weken voor de aanvang van het evenement ingediend zijn en er zal binnenkort dus een keuze gemaakt moeten worden of wij voor deze lokatie gaan of dat jullie iets anders willen.


    Dus mijn vraag:

    Zijn jullie geinteresseerd in een watervliegmeeting op de door mij aangegeven lokatie?


    Zo ja, dan ga ik een aanvraag indienen en hoop op een vergunning.


    Zo nee, dan horen wij graag van jullie een andere lokatie.
     
  20. Alex Söntgerath

    Alex Söntgerath

    Lid geworden:
    28 jan 2004
    Berichten:
    662
    Locatie:
    Loon op Zand, Vlieg bij RVB te Kaatsheuvel
    Berto,

    Prima initiatief zeker bij gebrek aan andere lokaties.

    Wat ik me afvraag, zou het voor de gemeente Oss een zeer groot bezwaar geven als we vragen om nog eens het evenement daar te organiseren? Wat zou er gebeuren als we het nog eens vragen?

    In het naseizoen zijn er in ieder geval geen badgasten meer......

    Ben benieuwd naar jullie reactie.

    Alex
     

Deel Deze Pagina