Watervliegmeeting "de Natte Vleugels" Zeumeren, 17 april 2010

Discussie in 'Watervliegen' gestart door Berto, 12 okt 2009.

  1. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Aan allen die ons bedankt bedankt, wij doen ons best om het voor jullie allemaal te regelen en dat is deze keer ook weer super gelukt.

    En wat wil je met dat weer, als organisatie hoop je dat je zoiets krijgt maar zeker weten doe je het nooit.
    En als het dan zo is als afgelopen zaterdag dan is het evenement voor ons al geslaagd.


    Wij hebben zelfs al weer wat mailwisseling gehad voor de meeting in September, over hoe het nu was en wat we anders willen zien of anders aan gaan pakken aan het eind van het jaar.

    De animo is er voor dus wij gaan ons best doen om in September er weer net zo`n festijn van te maken :yes:
     
  2. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    Kijken we een beetje uit voor de modellen die achterin rond liggen te stuiteren? :p



    Berto, wat ik me afvroeg: waarom mochten we eigenlijk niet achter de ballenlijn vliegen?
     
    Laatst bewerkt: 20 apr 2010
  3. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Mag je thuis ook over de pits vliegen ?

    Mvg Johan
     
  4. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Die ballenlijn vonden wij op de eerste meeting maar lastig maar nu maken wij er dankbaar gebruik van.

    Waar we vorig jaar het nog "toe lieten" dat er daar af en toe geland en gestart werd door de kleinere modellen hebben we nu besloten om dit ook niet meer toe te staan.

    Behalve de heli die hier toestemming voor had gevraagd.

    Op deze manier is er soort van veiligheidsruimte ontstaan, zouden we dit niet doen dan heb je ineens startende en landende kisten voor en achter de ballen lijn en is het overzicht helemaal weg.
    + dat sommigen dan ineens wel boven het strand komen en we helemaal geen veiligheidszone meer hebben en dan boven de pits uitkomen.

    Afgelopen zaterdag is een enkeling over de ballenlijn gevlogen en die is dan ook hierop aangesproken als dat vaker gebeurde.
     
  5. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    starten en landen achter de ballenlijn lijkt me niet handig omdat je er niet al teveel ruimte hebt. Voor het vliegen vond ik het irritant dat je er niet achter mocht. Als je een beetje dichtbij een rustige low pass wilt maken is het handiger en veiliger als je eerst achter de ballenlijn kunt en dan parrallel aan het strand kan blijven vliegen. In de huidige situatie vlieg je richting de piloten tijdens het aanvliegen en moet je zo laat mogelijk wegdraaien als je je kist dichtbij wilt hebben.
     
  6. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Laten we eerst even rechttrekken wat voor en achter is.

    Vanaf het strand gezien vlieg je altijd achter de ballenlijn want ervoor mocht niet ;-)


    Dan maar geen rustige low pass dichtbij!!!

    Sommigen waren nu zelfs wat te dichtbij heb ik een aantal keer gehoord met de elektrokissies en dat vliegt ook niet prettig zo`n kist op een metertje of 1 a 2 vlak voor je langs terwijl je zelf aan het turen bent naar je kist op final achter de ballenlijn.


    En zo laat mogelijk wegdraaien is niet wenselijk omdat je dan de overige piloten het idee kan geven dat er iets recht op hun afkomt.
    Je moet gewoon netjes op tijd wegdraaien zodat niemand het idee krijgt dat ie niet veilig staat.


    De situatie is nu eenmaal zo, en ik en volgens mij velen met mij hebben er geen last van ondervonden.
    We hebben nu eenmaal niet een kaarsrecht strand met links en rechts geen obstakels.

    Ik denk dat de grote bakken het meeste last zouden hebben van de "beperkte" ruimte van de plas maar zelfs zij kunnen langzaam voorbij komen op veilige afstand.
    Tuurlijk niet op 1 meter maar dat willen we ook helemaal niet, 10 meter is dichtbij genoeg en dat geld eigenlijk ook voor de elektrokissies.
     
  7. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Juist dat dichtbij vliegen vind ik zeer irritant als je als piloot op de pits staat te vliegen en er een polaris direkt voor je neus langs komt op 3-4 meter bijvoorbeeld .

    Dat is helemaal niet nodig .

    Ook het landen direkt voor de piloten of richting piloten vind ik niet dat dat hoort .
    De " aanvaringen " die hierbij ontstaan heb je dan ook niet .

    Je staat met allemaal vreemde piloten te vliegen en kent hun ervaring niet .

    Ik probeer altijd zo,n 20 meter van de pits weg te bijven bij het landen en taxie dan terug richting strand .

    Mvg Johan

    Edit: Berto was weer sneller als ik . maar we denken in prinzip het zelfde over.;)
     
    Laatst bewerkt: 20 apr 2010
  8. Edwin Lievaart

    Edwin Lievaart

    Lid geworden:
    30 jun 2006
    Berichten:
    1.357
    Locatie:
    Rutten
    Zo ist maar net, eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen op naar de volgende meeting:rolleyes:

    Nog maar 5 maanden yes.

    De broodjes braadworst tussen de middag waren trouwens ook goed te versmaden...... bedankt vrind jaaaaaapiooooooooooooo.
     
  9. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    allright, ik zal de volgende keer braaf op iets meer afstand voorbij tuffen.
     
  10. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
  11. sanka

    sanka

    Lid geworden:
    22 aug 2005
    Berichten:
    1.300
    Locatie:
    Veghel
    Ik ga mijn best doen. Moet ook wel lukken.... Zitten nog een paar weken vakantie tussen....
     
  12. heligek

    heligek

    Lid geworden:
    17 feb 2008
    Berichten:
    1.390
    Locatie:
    dordrecht
    he ton ja helaas ging er iets verkeert met de regelaar
    en kwam er een klein beetje rook onder de vleugel vandaan :D

    [​IMG]

    maar niet getreurd volgende keer is die er gewoon weer bij

    gr john

    ps , gelukig heb ik nog iets van 3 arf staan die nog in de doos zitten dus nee voorlopig geen arf aankoop meer
     
  13. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Zijn er nog meer die eventueel deze waterroertjes of ander spullen willen hebben bij Towerhobbies.com vandaan?
    [​IMG]
     
  14. pietervisser

    pietervisser

    Lid geworden:
    10 apr 2005
    Berichten:
    1.614
    Locatie:
    Veldhoven
    ja hier 2. ik ga nog eens een nieuw setje drijvers maken voor de big lift. iets meer drijvermogen...
     
  15. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Hehe, bekend probleem, net als m`n ex-Super Decathlon ;-)

    Wil je de .40-.60 versie of de 1/4 versie?
     
  16. brand_vlieg

    brand_vlieg verslagschrijvers

    Lid geworden:
    26 mei 2005
    Berichten:
    421
    Locatie:
    Barneveld
    Hallo allemaal,

    Een wat late reactie, ik vond de meeting weer geweldig. Het was geweldig georganiseerd, ik sluit me aan bij de lovende woorden die hiervoor al geplaatst zijn. Doordat ik van Gijs wat laat de tip kreeg dat ik aan het verkleuren was, kun je me op latere foto's snel vinden door naar een rood hoofd te zoeken. Ik heb er gelukkig geen last van gehad.
    Ik ben inmiddels aan mijn neus geopereerd, kreeg daar wel een paar keer te horen dat ik er "gezond" uit zag.
    Nu nog even een terugblik en wat ervaringen delen en hulp vragen.
    Het was mijn eerste ervaring met 2,4 GHz, de 10e of 11e vlucht liep niet goed af, ik had het gevoel dat ik ineens geen controle meer had over de Mentor, ook maandag kon ik, na alles laten drogen, nog geen contole krijgen, best balen.
    De Mentor vloog de andere keren heel gecontroleerd, door de motordomping goed te verkleinen. Volgens de beschrijving van Multiplex is ook het grote waterroer nodig om stabiel te kunnen vliegen, dit komt overeen met opmerkingen hierboven over vergroten van kielvlak en richtingroer.
    Als er voor de organisatie van een volgende meeting hulp nodig is, dan hoor ik dat graag.
     
  17. tommatador

    tommatador

    Lid geworden:
    24 sep 2005
    Berichten:
    456
    Locatie:
    koksijde
    berto, verkoop je drijvers voor onder mijn calmato of hoe maak ik die? kun je me advies geven?
    dankje
     
  18. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Hey Tommatodor,

    kijk eens in mijn draadje over de IBIS, daar staat een bouwverslagje van drijvers ... is goed te doen hoor :)

    Ik heb ze bijna klaar :thumbsup:

    Hier kan je dat topic vinden:
    onze-nieuwe-watervogel-de-ibis-incl-bouwverslag-drijvers


    Deze kist gaat met deze drijvers in september de lucht in ... vanaf het water :)

    Grtz,
    Menno
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  19. korhorn

    korhorn

    Lid geworden:
    18 nov 2007
    Berichten:
    368
    Locatie:
    Zutphen
    ja ,ik wil ook wel 2 roertjes hebben ! 40 size voor mij
    gr paulus
     
    Laatst bewerkt: 20 apr 2010
  20. Edwin Lievaart

    Edwin Lievaart

    Lid geworden:
    30 jun 2006
    Berichten:
    1.357
    Locatie:
    Rutten
    Voor mij ook 2 van die roertjes Berto:yes:

    40-60 size
     
    Laatst bewerkt: 20 apr 2010

Deel Deze Pagina