Satoer
Forum veteraan
En zo werd het Towerhobbies krantje door mijn bus gegooid en ik was opslag verliefd.
Midden op de voorpagina:
Wat een leuk model watervliegtuig. Wat een mooie lijn.
With its low number of parts, the Seawind ARF requires only 15-18 hours of final assembly. The fuselage and wingtips are gel-coated fiberglass; the built-up wing and tail section are made of balsa and covered in MonoKote.
The fiberglass wingtips offer excellent stability in the air, and double as floats to support the plane while in the water. Because it has no bulky suspended floats, the Seawind flies faster than typical seaplanes.
The unique boom-mounted engine design not only enhances the model’s looks, it also reduces the likelihood of water "spray" reaching the engine during takeoff and landing. A 3-bladed aluminum spinner is included.
For transportation convenience, the wing simply plugs into an aluminum joiner and is secured with nylon bolts that require no tools.
No other R/C seaplane looks or flies like the sleek and stylish Seawind! This sport-scale replica of the classic homebuilt amphibious aircraft will draw envious looks from fellow modelers, whether you're at the flying field or the local lake. And by substituting optional retracts for the included fixed landing gear, you'll have total access to land AND water with the same plane!
• Constructed with the finest materials — quality wood, gel-coated fiberglass and Top Flite® MonoKote® covering.
• Shaped like a speedboat's hull, the fuselage maintains straight tracking while enabling the Seawind to accelerate quickly onto the step for takeoff.
• A self-draining auto bailer is located on the bottom of the fuse, assuring that no water pools in the radio compartment.
• A foam stand is included for holding the model securely during assembly and starting; it also keeps the water rudder up off of the ground.
SPECIFICATIONS
Stock Number: GPMA1360
Wingspan: 71 in (1805 mm)
Wing Area: 676 sq in (43.6 dm2)
Weight: 10.25-12.25 lb (4.6-5.5kg)
Wing Loading: 35-41 oz/sq ft (106-127 g/dm2)
Length: 56 in (1410 mm)
Requires: 2-stroke .60 cu in (10 cc) or 4-stroke .70-.91 cu in (11.5-15 cc) engine, 5-7 channel radio w/7-9 servos
Ik zag mij al lekker rondvliegen boven het Alkmaardermeer (die totaal verlaten is in de koudere maanden)
Meteen wat rondgezocht op de ezone. Helaas blijkt dit model een schaalvliegtuig, en niet zo vriendelijk is als modelvliegtuig omdat de vleugels ook in schaal zijn verkleint. Komt er op neer dat de “wing loading” vrij marginaal is voor zijn gewicht om lekker te kunnen vliegen. Het zwaartepunt schijnt ook vrij kritisch te zijn. Verder zijn dit theoretische conclusies die ik gevonden heb, niemand heeft het model werkelijk nog gevlogen.
Wat denken we er hier over? Hoe gevorderd zou je moeten zijn dit model heel te houden? wat zullen de nare eigenschappen zijn?
Zou het te converteren zijn naar elektro. 10CC 2 takt, wat is een vergelijkbare brushless? vind brandstof toch niet zo betrouwbaar.
http://www.greatplanes.com/airplanes/gpma1360.html
Midden op de voorpagina:

Wat een leuk model watervliegtuig. Wat een mooie lijn.

With its low number of parts, the Seawind ARF requires only 15-18 hours of final assembly. The fuselage and wingtips are gel-coated fiberglass; the built-up wing and tail section are made of balsa and covered in MonoKote.

The fiberglass wingtips offer excellent stability in the air, and double as floats to support the plane while in the water. Because it has no bulky suspended floats, the Seawind flies faster than typical seaplanes.

The unique boom-mounted engine design not only enhances the model’s looks, it also reduces the likelihood of water "spray" reaching the engine during takeoff and landing. A 3-bladed aluminum spinner is included.

For transportation convenience, the wing simply plugs into an aluminum joiner and is secured with nylon bolts that require no tools.

No other R/C seaplane looks or flies like the sleek and stylish Seawind! This sport-scale replica of the classic homebuilt amphibious aircraft will draw envious looks from fellow modelers, whether you're at the flying field or the local lake. And by substituting optional retracts for the included fixed landing gear, you'll have total access to land AND water with the same plane!
• Constructed with the finest materials — quality wood, gel-coated fiberglass and Top Flite® MonoKote® covering.
• Shaped like a speedboat's hull, the fuselage maintains straight tracking while enabling the Seawind to accelerate quickly onto the step for takeoff.
• A self-draining auto bailer is located on the bottom of the fuse, assuring that no water pools in the radio compartment.
• A foam stand is included for holding the model securely during assembly and starting; it also keeps the water rudder up off of the ground.
SPECIFICATIONS
Stock Number: GPMA1360
Wingspan: 71 in (1805 mm)
Wing Area: 676 sq in (43.6 dm2)
Weight: 10.25-12.25 lb (4.6-5.5kg)
Wing Loading: 35-41 oz/sq ft (106-127 g/dm2)
Length: 56 in (1410 mm)
Requires: 2-stroke .60 cu in (10 cc) or 4-stroke .70-.91 cu in (11.5-15 cc) engine, 5-7 channel radio w/7-9 servos
Ik zag mij al lekker rondvliegen boven het Alkmaardermeer (die totaal verlaten is in de koudere maanden)
Meteen wat rondgezocht op de ezone. Helaas blijkt dit model een schaalvliegtuig, en niet zo vriendelijk is als modelvliegtuig omdat de vleugels ook in schaal zijn verkleint. Komt er op neer dat de “wing loading” vrij marginaal is voor zijn gewicht om lekker te kunnen vliegen. Het zwaartepunt schijnt ook vrij kritisch te zijn. Verder zijn dit theoretische conclusies die ik gevonden heb, niemand heeft het model werkelijk nog gevlogen.
Wat denken we er hier over? Hoe gevorderd zou je moeten zijn dit model heel te houden? wat zullen de nare eigenschappen zijn?
Zou het te converteren zijn naar elektro. 10CC 2 takt, wat is een vergelijkbare brushless? vind brandstof toch niet zo betrouwbaar.
http://www.greatplanes.com/airplanes/gpma1360.html