Watervliegtuig

Discussie in 'Watervliegen' gestart door spit, 14 jan 2012.

  1. spit

    spit

    Lid geworden:
    24 okt 2010
    Berichten:
    54
    Locatie:
    Zuiderburen
    Hallo beste leden,

    Ik ben al een tijdje bezig met modelvliegen en wens me eens toe te spitsen op een watervliegtuig. Ik woon langs een grote vijver en Denderloop wat natuurlijk de uitdaging stimuleert.
    Ik heb onlangs via via een paar "Gee Bee Floats" op de kop kunnen tikken.
    Ze zijn 82cm lang en wegen 264gr/stuk.
    Kan iemand mij vertellen welk toestel hiervoor in aanmerking zou kunnen komen. Ik heb alleszins een Decathlon (1.3m span) en een Stick 40 (1.6m span) staan als bovendek. Mijn overige toestellen zijn schouder en onderdeks, maar die komen mogelijks niet direkt in aanmerking hiervoor ?? Zou ik voornoemde kunnen ombouwen met de Floats die ik heb aangekocht en zijn er tekeningen voorhanden hoe de bevestiging dient te geschieden aan het toestel, blijft het CG-punt hetzelfde en wat inzake de power (zoveel watt/kg-toestel). Blijft dit alles identiek als het vliegen op grasmat.

    Groetjes en alvast bedankt voor de mogelijke reacties.
     
  2. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Sleen
    Hallo Spit,

    Leuk dat je aan watervliegen wil beginnen, het zal zeker een toevoeging zijn aan de tocg al zeer leuke hobby.
    Ik heb laats een artikel ingescand hier staat ook een stukje over de maten van de drijver in. Hier wings-across-water-artikel-uit-de-oude-doos is het te lezen.

    Mvg,

    Bart
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  3. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.311
    Locatie:
    Dordrecht
    Spit , een goed begin is alle foto's te bekijken van de meetings daar is al heel veel info vanaf te halen daar kom je misschien ook je drijverset tegen en zie je wat daar op staat voor een model.

    Drijvers zijn over het algemeen lang 75% van de romplengte reken die 82 cm even om en kijk welke romplengte je modellen hebben en schroef ze daar dan onder.
    Denk dat je op een romplengte zal uitkomen van zo'n 110 cm en dat ze onder beide modellen zouden kunnen.

    Ton
     

Deel Deze Pagina