wattage en amperage van hobbyking motoren.

Hoi,
Ik was net op Hobbyking aan het kijken voor een 1:10 motor voor in mijn touring car toen mij opviel dat het wattage en het amperage van de turnigy trackstar 9T motor (Radio Control Planes, Helicopters, Cars, Boats, FPV and Quadcopters - Hobbyking )
hoger is dan de meeste echte 1:10 motoren terwijl dit een 540 can is met een kleinere rotor.
Bijvoorbeeld deze heeft maar 320 watt en 45 ampere: Radio Control Planes, Helicopters, Cars, Boats, FPV and Quadcopters - Hobbyking 
Betekent dit dat de 540 can met kleine rotor sneller en/of krachtiger is dan de echte 1:10 motor?

Bedankt!

Dat lijkt mij raar.
Hoe groter de rotor en stator, hoe groter het elektrische veld word, dus zou een grotere motor sterker moeten zijn.
Een Castle 1717 bijvoorbeeld heeft geen probleem met een Muggy, waar een 1515 het al lastiger zal krijgen ivm gewicht.

Wat is in jouw ogen een echte 1:10 motor?
Brushless kent veel meer vermogen dan brushed en is 320w voor een 10.5 turns. Deze motor komt ongeveer overeen met een 19 turns brushed welke op de testbanken ook meer dan 200 watt kon produceren.

Maar betekent dit dat de 540 size brushless motor met 320 watt ondanks de cijfers sterker is dan de 540 size can met kleinere rotor?

Even de boel bekeken en wat mij opviel is dat die 9T sensorless is en 12V mag hebben, dat is dus 1,5x zoveel dan die 10.5T

Maar de 10.5T is een veel gebruikte wedstrijdmotor voor vooral stock klasses. Daar zijn veel maatgevingen in bepaald zoal max diameter gebruikte draad en max diameter rotor.

Wat zou jij dan aanraden voor een touringcar?
Gewoon een simpele auto, geen wedstrijden.
Ik doe vooral speedruns ermee.

Back