Wax Papier

Is er iemand die me zou kunnen vertellen hoe of waar je aan WAX Papier kan komen ???
Dit dus om mijn tekeningen te beschermen tijdens het bouwen !!

Alvast mijn onuitputtelijke dank

Peter

Gewoon huishoud folie werkt net zo goed, en kost 2x "niks" bij elke supermarket .......

Ja Ok bedankt voor je reactie, maar mijn ervaring is dat de lijm er nog wel eens onder wil lopen en dan heb je alsnog de zaak onder de vlekken zitten vandaar

ipv huishoudfolie gebruik ik sealfolie waar men pallets met goederen mee inpakt. Ik zet de tekening vast op een bouwplank en daarna pak ik de bouwplank in met die sealfolie. Deze kun je behoorlijk strak trekken om dat hij zich behoorlijk laat uitrekken. En als je hem goed om gebruikt (een zijde plakt op zichzelf en de andere zijde plakt niet*) plakt hij aan elkaar en niet aan de tekening of je bouwwerk.

*Een vervelende chauffeur werd/wordt op die manier geplaagd. Je zet die folie verkeerd om op de pallet en de pallets plakken aan elkaar in de vrachtauto en de chauffeur krijgt ze niet meer van elkaar.

Waxpapier wordt in de patisserie gebruikt, dus wellicht bij een horeca-groothandel.

En Theo, kan je je mensen vragen de folie niet meer verkeerd om op de pallet te zetten, iedere keer als ik bij jullie kom wordt ik er horendol van...

Wax papier is hetzelfde als bakpapier. Kun je gewoon in rollen (zelfde soort rollen als zilverpapier en folie) bij de supermarkt kopen.

Zowel CA als houtlijm als epoxi houden hier niet op.

Groeten,
Jock

Back