WBTR

Discussie in 'Verenigingen' gestart door tonspit, 13 apr 2021.

  1. tonspit

    tonspit

    Lid geworden:
    3 sep 2013
    Berichten:
    1.366
    Locatie:
    Stein
    Hoe gaan de modelvliegclubs de nieuwe WBTR wet aanpakken ?
    Hoe is het op dit moment in jullie clubs geregeld ?
    Iemand tips of opmerkingen.

    Ton
     
  2. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.419
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Wij hebben er n paar voorbeelden bij gepakt en getoetst aan onze statuten en reglement.
    Vooralsnog geen dringende actie nodig.
     
  3. Thieu

    Thieu Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    1.440
    Locatie:
    Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl, al 60 jaar!
    Okee, de wet is al een tijdje geleden in werking getreden, maar hij was voor ons nog redelijk onbekend.
    Het lijkt allemaal niet zo spannend, maar ik maak me toch zorgen om de strengere hoofdelijke aansprakelijkheid voor bestuursleden. Het gaat erom dat bestuursleden blijkbaar óók hoofdelijk aansprakelijk zijn, ook als een willekeurig lid iets illegaals/ stoms doet.

    Hoe maken we het de weinige mensen die nog te porren zijn voor een bestuursfunctie zo lastig mogelijk lijkt het.:mad: Ik heb helemaal geen zin om b.v. mijn huis te moeten verkopen omdat er een idioot iets doet wat niet mag. Affijn, ben me nog aan het inlezen. Wat bijvoorbeeld als een clublid zijn vliegtuig op een (rijdende) auto parkeert en niet voldoende verzekerd blijkt te zijn.:confused:
    Er is overigens een website (wbtr.nl) waar ze clubs kunnen helpen die niet voldoende kennis terzake in huis hebben, natuurlijk tegen een kleine vergoeding.:( Als er mensen zijn die meer informatie hebben hou ik me aanbevolen.

    Ook is er een petitie gestart tegen de regeldruk voor vele (hele) kleine clubs en de vrijwilligers die naast hun werk bestuurstaken op zich nemen. De zin daarin gaat op deze manier wel over.:mad:
    https://petities.nl/petitions/stop-onnodige-regeldruk-voor-vrijwilligers-in-besturen?locale=nl
     
    jve vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina