We bouwen wat af.

• Topicstarter Topicstarter Henny J. van Ommeren.
  • Startdatum Startdatum
H

Henny J. van Ommeren.

Guest
Eindelijk weer eens een berichtje van een belegen modelbouwer, lijnbestuurder, vliegtuigbouwer; weinig vliegen natuurlijk.
Kortom, een regelmatige lezer van het modelbouwforum. Als een van de vier oprichters van de S.U.L. banen te Utrecht ben ik niet lang geleden ik er nog een keer gaan kijken op een verkoopdag. Het heet nu technisch centrum; van de oude lijnbesturingsmogelijkheden is niet veel meer over. Toch bestaat de lijnbesturing nog steeds en dat doet mij natuurlijk goed. Om eens te laten zien dat zo'n hobby in een heel leven begint, verder gaat, zeker niet ophoud, en zelfs weer terugkeert; volgt hierna mijn website adres.
Het computerwerk is niet mijn grootste kunde, maar toch.
Die website heb ik gemaakt omdat een van mijn projecten, de Ultra Light PH 1-A-6, ooit is geschonken aan AVIODOME. Op Schiphol Oost is het toestel nog tentoongesteld; maar na de overgang naar AVIODROME te Lelystad is mijn vliegtuigje opgeborgen in een loods.
In de lijst van vliegtuigen, in het bezit van Aviodrome, is de PH 1-A-6 vermeld. De bijbehorende foto is van de overdracht. Na diverse mails en opgestuurde foto's naar Aviodrome om een afbeelding van het vliegende toestel in de lijst te krijgen is dit nooit gelukt. Natuurlijk een te klein opject; en daarom heb een website gemaakt zodat de wereld de bouwactiviteiten kan zien met de diverse produkten. Dit moest ik even aan jullie kwijt.
De website: http://home.casema.nl/hjvanommeren (OOK MET LIJNBESTURING !!)
En weer denk ik nu bijv.aan Louis van der Hout, de gebroeders Metkemeier, het was mooi.
Henny J. van Ommeren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Henny, leuke foto's!

Mijn eerste stunter(tje) was ook een Mickey, ik denk alleen dat je je in de onderschriften vergist, waarschijnlijk was de Mickey voor een 2,5cc glow (of je had hem vergroot, of je had meer een racer dan een stunter), en ik denk dat de Mustunt (denk van Al Rabe) de 6cc glow als motor had. Verder denk ik dat de Olympus waarschijnlijk een grotere motor dan 6cc heeft gehad, of hij moet héél licht geweest zijn.

Back