weasel

• Topicstarter Topicstarter lightning
  • Startdatum Startdatum
@Maarten Zanders --> Ik denk dat dit het setje is dat je bedoelt. Hierboven staan ergens 2 fotos die ik gemaakt heb.
Ik heb wel gemerkt dat je psychedelische effekten krijgt als je met zo'n "checkered" weasel vliegt. Dus er komen nu nog fluo nummers oid op. Maar die geblokte bespanning was de enige zelfklevende die men in stock had.

Jep, Maarten, dat is de Weasel die ik van jou over genomen had.

Hallo iedereen,
Heeft iemand enig idee wat voor een profiel wordt gebruikt? Ik heb wel eens ergens gelezen dat voor dit soort modellen namelijk een profiel wordt gebruikt wat aan Abrial 17 doet denken. (met een naar boven oplopende achterlijst) Toch kan ik dat niet uit de foto's opmaken. :roll:

vliegende vleugels gebruiken typisch een 's-slag' profiel.. om het neerwaartse moment te compenseren loopt de achterlijst wat omhoog. Meestal wordt dit gedaan door de elevons met wat 'up' in te stellen en zie je niet veel bijzonders aan de rest vh profiel.

Maarten,
ipv de dubbelzijdige tape om de pod te bevestigen, kun je deze beter verlijmen met bv 5 min epoxy.

Ik had eerst die tape, maar na een aantal vluchten ging het zichzelf loswerken. Daarna met epoxy verlijmd, en nu zit het als een huis.

Ik snap de reden ook niet om die tape te gebruiken????

gr Kees.

@Kees:

Bedankt voor de tip, maar hij zit al vast met de tape :cry:
Kan ik altijd nog veranderen :P

Ik snap trouwens wel meer niet; nu hij zo goed als af is, en ik het CG ga nameten, kom ik er achter dat er ca. 40 gram lood voorin moet.....
HOE GA IK DAT NU WEER DOEN :!: :!: :!:

Je weet dat de neus ingepakt zit met de verstevigde tape, daaroverheen Oracover..... dus waar moet ik zoveel lood laten :?:
Er zit toch al niet te veel ruimte voor de accuruimte (die ook dicht zit overigens)

Kleeflood van bij de autobandenshop op het neusje kleven. Dan kun je de hoeveelheid lood mooi aanpassen naargelang de omstandigheden.

Bij die van mij heb ik ook lood in de neus aangebracht toen ie af was.
Voor in de punt, voor de accu gewoon een gaatje geboord door de tape,
lood erin en weer een plakbandje erover.

Voor veel wind en om te experimenteren met het cg heb ik terhoogte van het cg wat klittenband geplakt op de vleugel naast de pod.
Vervolgens heb ik een paar stukjes lood (ook met klitteband) en dan kun je of gewoon het model op het cg verzwaren of het cg naar voor of achter brengen.

Dit alles blijft prima zitten, ook bij zware crashes, en geloof maar die heeft ie al een paar gehad.

gr Kees.

Vandaag maiden van de Weasel, bij windkracht 4.
Kon zelfs hellingzweven boven het mais. (ikzelf niet, maar een clublid wel)

Back