Webra 52 in rappie?

Kan iemand mij iets meer vertellen over deze combo?
Op runryder is het nogal onduidelijk: volgens de ene past ie perfect, volgens andere past ie niet???

Ik zou namelijk de R50V2+Webra52 bij cyberheli bestellen.
Andere keuze zou de OS50 zijn maar dat is een zuipschuit en met de TT50 moet je blijkbaar geluk hebben...
Tja, ik wil gewoon een 50'er die lekker loopt op 5% nitro, daarom dus de webra...

Iemand met wat advies?
Tnx

OS50 is volgens mij gewoon de beste keus. Ik heb er een in mijn Mossie, en zonder nitro loopt ie ook goed. De OS 46 was niet echt goed af te stellen omdat de stationaire naald helemaal in gedraaid moest staan, maar daar heeft zijn grote broer geen last meer van.

Elwin

de os 50 is een wereldmotor, over de webra hoor je gemengde verhalen.

ik zou voor de os gaan, een keer afstellen en je hoeft er nooit meer aan te komen.

ps de webra past prima in de raptor 50 zonder iets aan te hoeven passen.

Ik heb twee Heli's met een OS 50. Draaien erg goed en betrouwbaar op 5% nitro en 16% olie (2Brother brandstof) het verbruik valt erg mee. Zelf ervaring met diverse Werba motoren tot nu toe alleen maar problemen. Recentelijk Cees Verplanke gesproken over motoren inzake een advies over YS91, hij heeft ervaring met Werba en maakte de opmerking "drie stuks kopen en er dan één goede machine van maken". Groot voordeel van Werba service en garantie afhandelingen zijn goed.

Bij onze vereniging vliegen diverse Raptors 50 met zowel OS SX-H 50 als de TT50, de TT50 loopt erg goed alleen soms wat warmte problemen.

Indien je de keuze maakt om de Rapor te vliegen met de OS 50 SX-H, demonteer de nieuwe motor en spoel deze goed door met brandstof. Ik heb de ervaring dat dit type motor door de fabriek niet goed is gereinigd met als gevolg ijzerdeeltje in de motor.

Ronald

Ik heb zelf met de Webra 52 in een Raptor gevlogen.
Hij had veel vermogen met een getunede pijp.

Het afstellen gaat echt anders, dus haal daar even iemand bij die ervaring met de Webra's heeft. De idle naald adresseert zo ongeveer de eerste 80 % van het gas, en de hoofdnaald slechts de laatste 20%. Uiteraard hebben de naalden wel interactie.

De Webra past zo in de R50, geen enkel probleem.

Mijn Webra is helaas vastgelopen, stukje van het kogellager is tussen de zuiger en cylinder gekomen. Het stukje zelf zit nu nog vast in de kop :-)
Ik vlieg nu met een OS, wat toch allemaal wel wat gemoedelijker is, wel wat minder vermogen.

Back