FOX35
PH-SAM
Ik heb een 2,5cc diesel waarvan de venturi ontbreekt. Ik kan zien dat er draad in de opening zit, dus blijkbaar kan er een losse venturi ingeschroefd worden.
Het is sowieso een Webra, want dat staat duidelijk op het carter. Volgens mij is het een Webra Mach, want hij heeft een 'vierkant' carter zoals de Mach's 1 en 2 die ik ken. De venturi van mijn motor zit aan de voorkant (voor de cilinder), zoals bij de Mach 2. De Mach 1 heeft een roterende inlaatschijf en dus de venturi achterop de motor. Op grond daarvan zou ik zeggen dat mijn motor een Mach 2 is.
Echter, de Mach 2 heeft voor zover mij bekend een cilinder die met 4 bouten op het carter vastgeschroefd zit. Bij mij echter zit de hele cilinderbus in het carter geschroefd (met de (rood geanodiseerde) koelkop daar overheen geschroefd) zoals bij de Mach 1. Daarvoor zit er dus schroefdraad op de cilinderbus en in de opening waar die in het carter geschroefd moet worden. Ik vind de verhoudingen van de koelkop en het carter ook niet helemaal bij elkaar passen.
Had Webra misschien andere diesels met vierkant carter dan de Mach 1 en 2, of waren daar meerdere versies of overloopmodellen van, of is mijn motor uit onderdelen van een 1 en 2 samengesteld? Het laatste lijkt me niet aannemelijk, omdat ik niet denk dat je een cilinderbus met schroefdraad, dus van een Mach 1 in het carter van een Mach 2 kunt schroeven, omdat daar naar ik verwacht het daarvoor benodigde schroefdraad in zal ontbreken.
Als ik de motor op een bok monteer en een paar druppels in het venturigat giet start de motor makkelijk en loopt even op de druppels brandstof. Het lijkt dus wel een bruikbare motor, maar dan heb ik een venturi met het juiste draad nodig. Heeft iemand, misschien van een sloopmotor, een bruikbare venturi liggen of een idee hoe ik er aan zou kunnen komen? Misschien is iemand bekend of schroefventuri's van andere motoren dezelfde afmetingen en draad hebben zodat ik die kan gebruiken? In het uiterste geval kan ik misschien een venturi in het gat lijmen met epoxy.
Het is sowieso een Webra, want dat staat duidelijk op het carter. Volgens mij is het een Webra Mach, want hij heeft een 'vierkant' carter zoals de Mach's 1 en 2 die ik ken. De venturi van mijn motor zit aan de voorkant (voor de cilinder), zoals bij de Mach 2. De Mach 1 heeft een roterende inlaatschijf en dus de venturi achterop de motor. Op grond daarvan zou ik zeggen dat mijn motor een Mach 2 is.
Echter, de Mach 2 heeft voor zover mij bekend een cilinder die met 4 bouten op het carter vastgeschroefd zit. Bij mij echter zit de hele cilinderbus in het carter geschroefd (met de (rood geanodiseerde) koelkop daar overheen geschroefd) zoals bij de Mach 1. Daarvoor zit er dus schroefdraad op de cilinderbus en in de opening waar die in het carter geschroefd moet worden. Ik vind de verhoudingen van de koelkop en het carter ook niet helemaal bij elkaar passen.
Had Webra misschien andere diesels met vierkant carter dan de Mach 1 en 2, of waren daar meerdere versies of overloopmodellen van, of is mijn motor uit onderdelen van een 1 en 2 samengesteld? Het laatste lijkt me niet aannemelijk, omdat ik niet denk dat je een cilinderbus met schroefdraad, dus van een Mach 1 in het carter van een Mach 2 kunt schroeven, omdat daar naar ik verwacht het daarvoor benodigde schroefdraad in zal ontbreken.
Als ik de motor op een bok monteer en een paar druppels in het venturigat giet start de motor makkelijk en loopt even op de druppels brandstof. Het lijkt dus wel een bruikbare motor, maar dan heb ik een venturi met het juiste draad nodig. Heeft iemand, misschien van een sloopmotor, een bruikbare venturi liggen of een idee hoe ik er aan zou kunnen komen? Misschien is iemand bekend of schroefventuri's van andere motoren dezelfde afmetingen en draad hebben zodat ik die kan gebruiken? In het uiterste geval kan ik misschien een venturi in het gat lijmen met epoxy.