Webshops

Ik weet niet goed waar ik dit moet plaatsen, maar ik heb alleszins wat hulp nodig.
Ik wil me een RC auto aanschaffen (weet al welk model) maar ben nog niet zeker in welke webshop ik dit ga bestellen.
Weet iemand of onderstaande webshops goed (te vertrouwen) zijn?

edit: webshops verwijderd

Laatst bewerkt:
Helaas zijn winkel besprekingen hier niet toegestaan.
Ervaringen met deze winkels zul je via Google moeten zoeken.

Wel kan ik je adviseren voor een iets bekender merk te gaan waar je makkelijker voor aan onderdelen kunt komen.
De merken die jouw vermelde websites verkopen zijn eigenlijk alleen daar te koop en de onderdelen soms slecht leverbaar.

Even dit topic verplaatst, het helpdesk deel is voor algemene problemen/suggesties voor dit forum.

Inderdaad zijn winkelbesprekingen niet toegestaan, merkbesprekingen daartegen wel. Gezien je keuze van winkels en de daar gehanteerde merken geeft mij het idee dat het niet veel mag kosten. Webwinkels zijn inderdaad goedkoper dan de winkel om de hoek maar besef wel dat de winkel om de hoek ook open staat voor een verdere support bij vragen en problemen. Vooral met nitro auto's is dat een prettig iets dat ook een ervaren persoon je even kan helpen....

Misschien als je aangeeft wat je zoekt kunnen we meedenken.
- brandstof of electro
- welke schaal
- on- of offroad
- eventueel een specifiek model

Ik zie dat u een Buggy hebt uitgezocht.
U zou ook kunnen overwegen om iets bij te leggen, en voor een bekender merk als bijvoorbeeld LRP te gaan, daar kan zo goed als elke winkel in Nederland aan komen, of in ieder geval bestellen.
Zoiets bijvoorbeeld:

http://www.pkracing.nl/LRP-SX10BX.jsp

Ik wou gewoon weten of die sites geen phishing waren (is me wat te veel geld om zomaar bij een voor mij onbekende webshop te spenderen), mijn excuses voor het overtreden van de regels.

Wat ik zoek:
Schaal: 1/10 Off-road
Type motor: Elektro (borstelloos) (snelheid mag degelijk zijn zodat ik er enkele jaren mee verder kan)
Type auto: Buggy
Radio: 2.4GHz
Specifiek model dat ik initieel op't oog had (Ik kan echter geen site van de auto zelf vinden, sorry dat ik dus een link naar een webshop plaats)
http://www.nitrotek.nl/rc-autos/ele...ullet-electric-brushless-rc-buggy-2-4ghz.html
Maar gezien dat ik de site van de fabrikant niet vind is dit mss inderdaad niet echt een goed voorteken wat betreft onderdelen.

@Roelof Ik ben een beginner, ik heb momenteel een Kyosho PureTen EP Alpha van ongeveer 15 jaar oud (als kind gekocht). Ik zou nu willen beginnen in een off-road club (http://www.rcbuggyteam.be/) en daarvoor wil ik een 'starter' auto kopen.
215€ leek me niet te veel/weinig om te beginnen en de specs van die auto leken me ook wel goed. Het is niet dat ik weinig wil uitgeven, maar bij die 215€ komt nog een lader + extra accu's wat het beginnend prijskaartje toch al mooi maakt.

@ruudxd Bedankt voor de suggestie, ik ben nu op't werk maak zal dat deze avond zeker verder bekijken.

Een verdere vraag dan.
Welke merken zijn aan te raden voor een beginnend rijder rekening houdend met mijn bovenvermelde voorkeuren?

Kijk anders even bij merken zoals Arrma en Team-C, dit zijn merken met RTR's gebouwd met race ervaring op de achtergrond. Zo zijn deze auto's standaard uit de doos al competiever en hebben ook de nodige setup mogelijkheden.

Verder is het direct linken naar een product geen probleem. Overigens is Nitrotek een wereldwijd concept en is er in ieder land wel een site te vinden. De ervaringen zijn wisselend maar ga er van uit dat de modellen geen ontwikkeling hebben gehad voor optimale prestaties.

Wat misschien ook een optie is, als u dat nog niet gedaan heeft, om bij de club waar u wil gaan racen te kijken, en vragen waar zij mee rijden, en welke klasses er zijn.
Het voordeel van het hebben van een auto als een clubgenoot is dat diegene u eventueel wat kan helpen qua afstellen, en als u wat kapot rijd, en het zelf niet mee hebt, en diegene het wel heeft, u het misschien over kan nemen, zodat u door kan rijden ( en andersom ook )

Wat misschien ook een optie is, als u dat nog niet gedaan heeft, om bij de club waar u wil gaan racen te kijken, en vragen waar zij mee rijden, en welke klasses er zijn.
Het voordeel van het hebben van een auto als een clubgenoot is dat diegene u eventueel wat kan helpen qua afstellen, en als u wat kapot rijd, en het zelf niet mee hebt, en diegene het wel heeft, u het misschien over kan nemen, zodat u door kan rijden ( en andersom ook )
De voorzitter van die club heeft veel ervaring met RC auto's en heeft me gezegd dat hij me ging helpen bij het afstellen. (of zelfs voor mij doen)

Mag ik er dan van uitgaan dat Arrma, Team-C en LRP goeie merken zijn (met gemakkelijk te verkrijgen wisselstukken)?
(Thundertiger was me in een winkel in Brugge ook aangeraden (maar die auto was schaal 1/8))

Heb net even beter gekeken en blijkbaar is de winkel die ruudxd gelinkt heeft maar iets van 1u40 min van mijn deur.
Ik ga daar vrijdag of zaterdag eens mijn licht opsteken, dat zal waarschijnlijk beter zijn dan het internet afschuimen.

Bedankt voor de hulp jongens :)

Mag ik er dan van uitgaan dat Arrma, Team-C en LRP goeie merken zijn (met gemakkelijk te verkrijgen wisselstukken)?

Kort gezegd JA. Onderdelen zijn goed leverbaar en indien in de shop niet op voorraad binnen 1 week in huis. Kunnen uitzonderingen zijn die de importeur ook niet op voorraad heeft omdat het niet lopende onderdelen zijn. Alles wat in voorraad is kost geld. Dus zorg je dat je de onderdelen op voorraad hebt die het meest verkocht worden.

Die link was zo een willekeurige winkel, misschien is er ook wel een dichter bij u hoor!
Als u wel zeker weet dat u wil blijven racen, dan zou ik persoonlijk een wat groter budget uit trekken en voor een wat meer race gerichte auto gaan.

Die link was zo een willekeurige winkel, misschien is er ook wel een dichter bij u hoor!
Als u wel zeker weet dat u wil blijven racen, dan zou ik persoonlijk een wat groter budget uit trekken en voor een wat meer race gerichte auto gaan.
Ik ben net terug thuis van een tripje naar de noorderburen. Om eerlijk te zijn, ik kon gewoon niet lang meer wachten (te veel goesting) en mijn eerder aangehaalde webshops geeft mezelf toch al minder vertrouwen dat ik op mijn eigen een goeie winkel kan vinden. Het is qua afstand redelijk ver, maar toch te doen om eenmalig eens naar daar te gaan (vind ik wel handig voor een eerste aankoop om eens persoonlijk advies te krijgen daar). Voor volgende aankopen zal ik wel webshops gebruiken.

Dat gezegd zijnde, ik was naar daar gegaan met het model dat jij gelinkt had in gedachten. Deze was echter niet in stock.
Wat rondkijken later viel mijn oog op een auto die ik er echt mooi uitzien vond. Was schaal 1/8, maar de grootte valt eigenlijk nog wel mee.
't Is een iets (veel) duurdere auto, dus wat je opmerking over budget betreft, bij deze.
De verkoper heeft hem rijklaar gezet (zender moest blijkbaar nog gekoppeld worden aan ontvanger).
Heb er een diepontlaad-alarm bij, dus dat is ook in orde.

Dat is inderdaad van wat ik gehoord heb een prima auto!
Maar voor serieus racen zou ik hem niet direct aanraden denk ik?
Heeft de club waar u wil rijden ook een 1:8 klasse?
Een fysieke winkel is inderdaad fijn, dat kun je het product zien, en voelen, en er kan inderdaad makkelijker worden geholpen worden.
Jammer dat mijn LHS weg is, ik kwam er graag!

De club waar ik wil rijden is niet echt een club met 'officiële' wedstrijden. 't Is meer een club waar RC liefhebbers samen op een parcours rijden.
Het is ook niet mijn bedoeling om wedstrijden te gaan rijden, mocht dat er ooit van komen zal ik me een model gericht op dat specifieke type wedstrijd aanschaffen.
Momenteel wil ik gewoon rijden voor de fun en ik vond dat een supermooie auto :cool:

Aha, dan is dit inderdaad een mooie auto!
Ik dacht dat het echt om serieuze races ging.
Trouwens, over de hulp met afstellen, als het kan zou ik dat samen met die man doen, en vragen waarom hij iets doet, zodat u het over een poosje zelf kan.

Er is een parcours in de buurt van Blaarmeersen als je uit de buurt van Gent bent
Winkels zijn er ook in Halle, Mechelen als je niet zó ver rijden, kan je als je wil wel een paar adressen PM'en!
Leuke club trouwens met heel wat accomodatie. Nog veel plezier!

Ik ben van Nevele, dus inderdaad in de buurt van Gent.
Waar precies is dat toch?
Ik was ook al eens aan't rondkijken naar openbare terreintjes waar ik kan rijden, maar voorlopig geen geluk met het weer.

Je mag me altijd adresjes pm'en, het kan geen kwaad om meer opties te hebben, zeker niet als die dichter zijn bij thuis :)

Back