Webwinkel review

• Topicstarter Topicstarter Addepat
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Addepat

Guest
Ik denk dat er best een manier gevonden kan worden om reviews over webwinkels te geven. Bijvoorbeeld een vragenlijst die men kan invullen zonder geuit van frustraties en dergelijke zoals ik hieronder doe.

Omdat ik geen info kon verkrijgen over een bepaalde website zit ik nu met de gebakken peren. Ik heb een maandagochtend artikel opgestuurd gekregen en krijg geen antwoord op mijn vragen of een beloofd vervangingsartikel word niet opgestuurd zoals beloofd.

Fijn voor iemand die een nieuwe hobby start en noodgedwongen van een minimumuitkering moet ronkomen.....

Ik denk dat er best een manier gevonden kan worden om reviews over webwinkels te geven.

Ik ben wel zeker van niet als forummer van het 2de uur. Het start altijd goed maar dan houd het op.

Ik hoor al bij je eerste post in dit topic een vorm van frustratie.........kun je je voorstellen als het draadje -tig pagina's lang wordt..........:rolleyes:

Stevo

Het gaat inderdaad altijd fout maar als je een beetje tussen de regels door leest kom je er ook wel achter waar je goed kan bestellen hoor.

Ja kan ook altijd een paar mensen een pm sturen is heel makkelijk 1x schrijven en for te knippen.en plakken aan een paar actieve forum leden sturen zijn er vast een aantal waar je antwoord van krijgt.

Groet Ronald

Laatst bewerkt door een moderator:
Voorbeeld nemen aan de shopreview van Tweakers.net.
Bezoekers verplichten een goed onderbouwd oordeel te plaatsen.

Bezoekers verplichten een goed onderbouwd oordeel te plaatsen.

Die zoals in het verleden gekleurd, subjectief en het soms om één (nare) ervaring of aankoop blijkt te gaan van een winkel die verder topservice leverde.....

Het is geen goed idee, Men heeft het geprobeerd maar het ging al vlug over tot het vakkundig afkraken van een paar winkels (tot en met een mogelijkse schadeclaim van één van de geviseerde winkels toe). Vandaar ook de allergie voor winkelbesprekingen op dit forum (en niet onterecht de vroegere draadjes indachtig).

Zoals Diver reeds aanhaalde kun je zo de goeie winkels eruit halen als je je de moeite troost om het forum aandachtig te volgen.........

Topicstarter wil volgens mij zijn mening ventileren over een bepaalde webshop (en ik heb al een bruin vermoeden dat het geen goeie zal worden en we zijn nog geen pagina verder).

Een poll of vragenlijst in dergelijke materie is gelet op de subjectiviteit nooit een goed idee. Ten andere wat ga je vragen? Je kan nooit genoeg vragen stellen om tot een goed resultaat te komen en het maakt een poll alleen nodeloos ingewikkeld zonder garanties. Het blijft statistisch en we weten wat Marc Twain daarover schreef :

There are lies, damn lies and then there are statistics ;-)

Stevo

Laatst bewerkt:
Ik ben wel zeker van niet als forummer van het 2de uur. Het start altijd goed maar dan houd het op.

Ik hoor al bij je eerste post in dit topic een vorm van frustratie.........kun je je voorstellen als het draadje -tig pagina's lang wordt..........:rolleyes:

Stevo

Ik ben niet duidelijk geweest. Het is de bedoeling dat er een vragenlijst komt met Multiple choice antwoorden o.i.d. Dus geen mogelijkheid om zelf nog commentaar toe te voegen.

Daarom gaf ik bewust ook aan dat ik mijn frustratie in dit berichtje nog wel even wilde uiten, echter zonder namen van webwinkels te noemen

Een poll of vragenlijst in dergelijke materie is gelet op de subjectiviteit nooit een goed idee. Ten andere wat ga je vragen? Je kan nooit genoeg vragen stellen om tot een goed resultaat te komen en het maakt een poll alleen nodeloos ingewikkeld zonder garanties. Het blijft statistisch en we weten wat Marc Twain daarover schreef :

There are lies, damn lies and then there are statistics ;-)

Stevo

Nog even op de valreep dan... ;)

Een winkelbeoordeling is niet eerlijk t.o.v. sponsors/adverteerders. En als die hun werk niet goed doen, zullen de resultaten van hun bijdrage aan het forum tegenvallen en stoppen ze vanzelf. Een winkel die niet adverteert wordt bij goede ratings bevoordeeld t.o.v. adverteerders

Ook al maakt Ad's voorstel weinig kans, zoals de oude forumrotten weten, ik zie geen reden om draadje te sluiten, geen onvertogen woord gevallen. En misschien komt er wel iemand met briljant idee.

Ik vermoed dat er ergens in de nabije toekomst wel zo'n functionaliteit zal komen, maar dan op een andere manier dan dmv. postings op een forum.

Kijk maar eens naar de pricewatch en reviews van winkels zoals dat op tweakers.net gebeurd. Ik verwacht iets lang die lijnen..

Ik vermoed dat er ergens in de nabije toekomst wel zo'n functionaliteit zal komen, maar dan op een andere manier dan dmv. postings op een forum.

Kijk maar eens naar de pricewatch en reviews van winkels zoals dat op tweakers.net gebeurd. Ik verwacht iets lang die lijnen..

Iets in die geest bedoel ik dus ook...:)

Je mag er dus vanuit gaan dat er geen winkels op die lijst komen waarmee leden slechte ervaringen hebben.

owja wie monitort dat dan?
kan er wel paar opnoemen die niet bepaald klant vriendelijk zijn maar wel in de lijst staan.

kan er wel paar opnoemen die niet bepaald klant vriendelijk zijn maar wel in de lijst staan.

Dat bedoel ik al enkele posts geleden met sub- en objectiviteit.....

Er staan er tussen waar ik nooit iets zou bij kopen maar dat is mijn oordeel en daardoor zal deze materie altijd een hekel punt blijven.

Stevo

Laatst bewerkt:
Niet modelbouw-gerelateerd maar in de ICT-sector. Als we (ik en mijn medewerkers) een garantiegevalletje hebben bij de A-merken dan worden veel collega's door de support desk (da's geen helpdesk voor eindgebruikers) afgewimpeld met allerlei procedures die ze uit moeten voeren en enige discussie leidt al snel tot ergernis van beide kanten. Als ik bel, sturen ze per direct een nieuw onderdeel dat veelal dezelfde dag nog per koerier wordt bezorgd op kantoor. Het is maar net hoe je mensen benadert en je problemen voorlegt. :yes:

Het zijn persoonlijke ervaringen en de één zijn ervaring is zeker niet die van een ander. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back