Wedico 733 met Daf cabine

• Topicstarter Topicstarter Ton Duits
  • Startdatum Startdatum
T

Ton Duits

Guest
Hallo modelbouwers,

Na Tamiya wil ik eens een Wedico truck gaan bouwen. Na contact met Rob Hobma opgenomen te hebben, kreeg ik de volgende info. Ik wil graag een 3 of 4 asser Daf maken met een kieper of een afzetsysteem. Daarbij moet ik onderstel 733 hebben en dan de Dafxf105 cabine. Wel kreeg ik te horen dat ik de blatveren en assen moet vervangen omdat de kwaliteit van de meegeleverde assen niet al te best en van plastic zijn. Ook moet ik nog kiezen wat voor aandrijving er in moet. Hij heeft het daarbij over Oswald en Scale Art gehad. Zijn er onder jullie Wedico bouwers die me hierbij van dienst kunnen zijn. Hier onder plaats ik wat foto's van een Duits forum.

17554b2e040df3ca8.jpg

17554b2e040e71a98.jpg

17554b2e040f495ad.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo
gewoon het advies van rob aannemen,
das de man met veel modeltruckervaring,
en een heeele grote voorraad,
hij heeft mij altijd goed geholpen,
groeten markioo

{Sarcasme}
hmmm ton je weet wat bepaalde leden zeggen in de club he :P....

alhoewel je die wortel figuren ook niet altijd serieus moet nemen ;).
{einde sarcasme}

ben benieuwd wat je ervan gaat maken ton.

Laatst bewerkt:
het is absoluut niet beledigend bedoeld adrie. degene waar ik naar verwijs weten zelf precies wat er bedoeld wordt. een knal groen en een oranje truck.

agjah ze willen nog steeds een wedico shredder bouwen(alhoewel ze het zelf veelste druk hebben met andere dingen).

ik juich het juist toe dat er meer variatie komt binnen de club. openstaan voor alles en flexibel blijven is een gave.

helaas komt de boodschap bij jou anders aan dan mijn bedoeling is. in mijn geval is het meer bedoeld als sarcastische humor.

hun maken grappen over wedico als zijnde dat het bende is. ik maak een grap terug over de gekozen kleuren. verder zijn het prachtige trucks om te zien en zijn van beiden kanten geen van de grappen ook echt als serieus bedoeld. maar gewoon om de lol er in te houden. een grap op zijn tijd moet kunnen vind ik. en gelukkig een hoop mensen met mij.

heb het bericht aangepast met een SARCASM mode.

Hallo modelbouwers,

Na Tamiya wil ik eens een Wedico truck gaan bouwen. Na contact met Rob Hobma opgenomen te hebben, kreeg ik de volgende info. Ik wil graag een 3 of 4 asser Daf maken met een kieper of een afzetsysteem. Daarbij moet ik onderstel 733 hebben en dan de Dafxf105 cabine. Wel kreeg ik te horen dat ik de blatveren en assen moet vervangen omdat de kwaliteit van de meegeleverde assen niet al te best en van plastic zijn. Ook moet ik nog kiezen wat voor aandrijving er in moet. Hij heeft het daarbij over Oswald en Scale Art gehad. Zijn er onder jullie Wedico bouwers die me hierbij van dienst kunnen zijn. Hier onder plaats ik wat foto's van een Duits forum.

17554b2e040e71a98.jpg

Hallo Ton,

Hmmmm, bij Hobma kopen ????

Tja, als je veel geld wil uitgeven moet je de onderdelen bij Hobma kopen !!!

Als je goedkoper wil uit zijn, kan je beter de cabine los kopen, of bij Hobma of bij ander aanbieders in NL of DE

De aandrijflijn, het chassis en het afzetsyteem zou ik rechtstreeks in Duitsland kopen bij :

aandrijflijn + chassis bij :
www.osswald-modellbau.de
of:
www.scaleart.de
of:
www.reust-feinmechanik.de

Het afzetsysteem bij :
www.osswald-modellbau.de
of:
www.leimbach-modellbau.de

Dan ben je tenminste 500,= euro goedkoper uit dan bij Hobma.

Wat je ook kan doen, als je geen haast hebt, bieden op de 2e hands onderdellen op :
www.ebay.de

Dan ben je nog goedkoper uit !!!

Maar Ton, als je geld genoeg hebt, kan je natuurlijk goed terecht bij Hobma !!

Succes met je beslissing, ik zie wel wat het gaat worden !!!

Als er vragen zijn, dan hoor ik het wel !!

Laatst bewerkt door een moderator:
Als dit ongeveer is wat je zoekt
100_3488.JPG

Neem dan eens contact op met Ultimate Dream Cars in Scheveningen.
Hij kan je alles over deze soort trucks (en alle andere wedico-onderdelen).
Er rijden er bij ons op de vereniging 2 rond (een 3 en een 4 asser) en hij heeft er zelf ook een in aanbouw

Groetjes Jeroen

Zo, ik maak heel wat los onder jullie. Wat andere personen vinden van Wedico lig ik niet wakker.

En Piet, mijn euro's zijn net zo duur als die van jouw. Ik heb bij Hobma alleen wat info gevraagd. Hij vertelde me wat ik zoal moet vervangen om een knappe truck te laten rijden. Daar ik totaal niet bekent ben met Wedico had ik me tot hem gewend.

En voor Fido, heb je een adres (mail) of zit hij hier ook op het forum!!! De truck ziet er in iedergeval gaaf uit. En het is precies wat ik bedoel.

eens een andere wind binnen de club kan geen kwaad!
laat de daf maar snel komen! is een zeer mooie cabine!

is het een vertekend beeld dat de banden onder de rood/groene daf aan de kleine kant zijn? de wiel-kasten zijn niet erg gevuld verder is het een mooie machine!

komt de DAF voorlopig in de plaats van de mercedes?:cool:

succes met de keuze!

Hoi Jordi,

Ja die wielen zijn inderdaat wat aan de kleine kant. De MB ligt verweg in een doos. Deze bezorgd me alleen maar hoofdpijn. Voor wat betreft de DAF cabine, ik weet nog niet of ik een SC of een SCC neem.

Als dit ongeveer is wat je zoekt
100_3488.JPG

Neem dan eens contact op met Ultimate Dream Cars in Scheveningen.
Hij kan je alles over deze soort trucks (en alle andere wedico-onderdelen).
Er rijden er bij ons op de vereniging 2 rond (een 3 en een 4 asser) en hij heeft er zelf ook een in aanbouw

Groetjes Jeroen

Hoi Ton,

De foto van Fido Newton, volgens mij zijn wij collega's geweest btw, is de bandenmaat niet te klein, maar deze truck staat erg hoog op zijn assen, ik denk omdat deze allemaal aangedreven zijn.

Ultimate dream Cars is een uit de hand gelopen hobby, deze man heeft een bruidsmodezaak waarin hij 2 bij 3 meter heeft ingericht met uitsluitend Wedico.

Hij is hier officieel dealer van, dus kan er alles van leveren.
In de kelder heeft hij zelfs een complete vrachtwagenbaan gemaakt.

De prijzen zijn de standaard voor wedico, maar hij heeft wel eens een gebruikte truck staan, misschien wel interresant om een belletje aan te wagen.

De winkel heeft wel een site, maar geen mailadres (waarom moet je me niet vragen. Ultimate Dream Cars.

Wat de daf betreft kan ik het volgende vertellen.

Alle assen aangedreven, voorloopas, pendelassysteem op as 2 en 3, liftas, hydraulicpomp in tank, servosuring in de haakarm (om eventueel iets te sturen in een container) en natuurlijk licht en geluid.

Alle onderdelen zijn (bijna) altijd op voorraad bij UDC. Ook de containers en de sledes.

Kijk een op zijn site en na 4 januari is hij weer bereikbaar.

Groetjes

Jeroen

Heel mooi mannen. Hier kan ik voorlopig mee uit de voeten. Indien ik meer vragen heb dan horen jullie het wel.

Back