Wedico battery pack laden

Hey,

afgelopen zaterdag nieuwe Wedico battery pack gehaald, omdat de originele (bijna 20 jaar oude) niet zo heel best meer was. Nu is mijn vraag, hoe laad ik het? Gaat mij om de instelling van de lader. Ik had het op bijna 2A staan met een Deltapeak van 10mV. Maar ik denk dat die 2A een beetje te veel is. Pack werd aardig warm. Het is zo'n pack van 10 2700 mAh penlight cellen.

Iemand?

Thanks!

2A is best veel voor AA's , dat ze daar warm van worden is dus niet zo vreemd ;)

Met het oog op de deltapeak afslag zou je op ongeveer minimaal 0,5C moeten laden , in dit geval dus ergens rond de 1,3/1,4A. Daarmee zal de temp wat lager blijven alleen duurt het laden wat langer....

Ja, ik laad normaal gesproken altijd engelse staaf cellen voor de diverse packs (en ook lipo) en had dus dat in gedachten toen ik het aansloot. Die had ik theoretisch op 2,7 mogen laden. Nooit nagedacht dat dit AA's waren. Enkele penlights laad ik normaal (met een andere lader) op 0,7 max. Worden ze net een beetje lauw.

De meeste AA's kunnen niet zo best tegen hoge laadstromen , engelse staven zijn al een stuk groter en verdragen dus ook wat meer ;)

Als je het Wedico pack voortaan op zeg 1,5A laad zullen ze het al minder warm worden en de Deltapeak toch z'n werk kunnen doen ;)

Back