wedico cabine afplak tape vreet in lak

hallo allemaal

heb een probleem met het spuiten van mijn cabine
mijn cabine moet in 2 kleuren gespoten worden.
een week geleden heb ik mijn cabine oranje gespoten ,vandaag heb ik de tweede kleur er op gedaan na het spuiten meteen de afplak tape verwijdert toen ondekte ik dat de afplak tape heeft ingevreten in de oranje kleur rara hoe kan dit
de oranje kleur moet toch allang droog zijn

wie o wie heeft hier ervaringen mee

mvg ronald

Voelde de oranje verf voordat je begon te spuiten uitgehard aan?

hoi

dan moet het aan het bindmiddel liggen ,vandaag alles in een bak met thinner gedaan binnen 15 minuten had ik alles weer schoon maar helaas
tast het de orginele lak ook aan dus de hele cabine kan tot op het ijzer
schoon gemaakt worden

mvg ronald

De eerste laklaag kan droog aanvoelen maar zeker als deze wat dikker gespoten is is de onderlaag nog niet volledig droog (ik neem aan dat je een 1 componenten lak hebt gebruikt)
Beter 3 dunne lagen spuiten dan 1 of 2 dikke lagen .

Wat voor afplak tape heb je gebruikt? 3M heeft finelinetape speciaal voor dit soort doeleinden . Deze hebben een lijmlaag die minder agresief is op verse laklagen .

Wel balen dat het over moest .

De eerste laklaag kan droog aanvoelen maar zeker als deze wat dikker gespoten is is de onderlaag nog niet volledig droog (ik neem aan dat je een 1 componenten lak hebt gebruikt)
Beter 3 dunne lagen spuiten dan 1 of 2 dikke lagen .

Wat voor afplak tape heb je gebruikt? 3M heeft finelinetape speciaal voor dit soort doeleinden . Deze hebben een lijmlaag die minder agresief is op verse laklagen .

Wel balen dat het over moest .

hoi

ik ben er uit wat er mis is gegaan

normaal word deze verf gemengd op 1:2 maar omdat deze verf speciaal
gemengd is voor de spuitbus hebben ze een andere verhouding aan gehouden namelijk 1:3 .
de leverancier zegt dat zij een beetje fout waren want ze hadden er een sticker op moeten plakken de deze verf een langere droogtijd nodig heeft dan de standaard spuitbus

grijg gratis een nieuwe spuitbus maar op de gewone mengverhouding 1:2

mvg ronald

Back