wedico draad weerstandsdraad?

Cheeta

Forum veteraan
wie o wie kan dit bevestigen? heb de gloeilampjes op mijn dak vervangen voor leds nu branden de eerste 4 zwak tot matig. en de laatste superfel (kortere draad).....

zwaar kl*te...

dat heeft te maken met de inwendige weerstand van de draad elke draad heeft een bepaalde weerstand en hoe langer of dunner je de draad maakt hoe hoger de weerstand wordt (denk maar aan een rietje hoe langer het rietje is hoe harder je moet zuigen om je drinken er door heen te krijgen net als waneer je hem dunner maakt) probeer dus eens alle draden van je leds even lang en even dik te houden dan zul je zien dat ze even fel gaan branden

m.v.g. roy

ik heb zelf opleiding elektronica voltooid.. maar 10R op 10cm heet duidelijk weerstandsdraad dus heb er alles uit kunnen trekken. raar dat ze dit zo gedaan hebben.

alle draden even lang is geen optie. dus moet ik dun draad zien te regelen dat hier wel geschikt voor is.

verlichting

Moi !

je hebt de draden niet even lang ..., daar maak ik uit op je ze parallel aangesloten hebt.
Als je het nu in serie zet branden ze dan toch in ieder geval allemaal even fel,toch ?

Ik ben geen electronica expert , maar zou dit niet een oplossing zijn ?

groeten Jans

Hey Alwin,

Weet je zeker dat het dezelfde type led's zijn ?

En anders voor safe gaan en elke led zijn eigen weerstand.

komen allemaal uit dezelfde levering, maar ze lijken erg gevoelig voor beetje spanningsval.

hoi cheeta
en als je het ledje omwisseld met een andere wat gebeurt er dan??
brand deze evengoed als enige fel en de rest zwak,dan ligt het niet aan het draad maar de ledjessterkte verschillen,toch????
ik ben ook geen electrotechisch techneut,
en hoe was leeuwarden???????
fotoos!!!!!!!!!!!!!!!!
mvg markioo

Back