wedstrijd in Bergijk 2017 1e kans om de wereldkampioen te verslaan;)

NK-F3K wedstrijd Bergeijk zondag 13 augustus 2017
Brabantse Bellen!
De ModelVliegClub Bergeijk (MVCB) nodigt ons allen uit om voor de tweede keer een wedstrijd op hun mooie veld aan de ‘Holle Witrijt’ vlakbij Bergeijk te houden. Dit wordt de vijfde wedstrijd in het F3K-NK seizoen 2017 en gezien de ligging van het veld gaan we ervan uit dat het een spannende wedstrijd zal worden. Dus als jullie een Brabantse Bel willen uitdraaien kom dan allen naar Bergeijk!

De locatie is niet eenvoudig te vinden dus raden wij aan om op de website van de vliegclub te kijken en het een en ander uit te printen.

Klasse:
F3K volgens parafgraaf 5.7 uit het KNVvL-reglementenboek. Dit reglementenboek vind je onder het kopje: Downloads, Documenten, getiteld: SECTIE 5.3 zweef 2017def.pdf (pagina V.3.21 t/m V.3.28).

Aanvangstijdstip en tijdsschema (onder voorbehoud):
09:00 Invliegen
09:30 Briefing
09:45 Start wedstrijd
16:15 Laatste taak
Het precieze tijdschema wordt ter plaatse bekendgemaakt. Er wordt getracht minimaal 5 ronden te vliegen.

Graag zie ik velen van jullie op het veld in Bergijk, er kunnen namelijk zeker nog wat inschrijvingen bij!

Groet, Vincent

• Like
Reactions: bgo
Had graag meegedaan, maar ben dan nog steeds op vakantie. Veel plezier voor diegene die er wel bijzijn!

Hoi allen,

Jullie zijn van harte welkom volgende week zondag! Voor wat betreft de route, hou de Witrijtseweg aan in Bergeijk. Tegenover het bruine verkeersbord De Oude Belg en Kleine Witrijt ga je het bospad in. Eind pad links. Eerste (zandpad) kruising rechts. Na circa 150 meter zie je ons vliegveld. Patrick had vorige keer wat F3K bewijzering over en die zullen we ter verduidelijking ook plaatsen.

We zullen in de middag voor wat koffie en broodjes zorgen. Lunch meenemen is dus niet nodig tenzij je een specifiek dieet volgt.

Groeten allen en tot komende week!

Voor de enthousiastelingen is er een mini camping (Camping de Kleine Witrijt) op circa 1km van het vliegveld.

Het weerbericht is veelbelovend, nog een uurtje en dan sluit de inschrijving. Het doet mij deugd dat er inmiddels al zo'n 20 inschrijvingen zijn, vooral onze zuiderburen zijn van de partij!

Zo, wat een dagje zeg!
weer nieuwe gezichten, deelnemers uit Duitsland en Belgie, gratis koffie en broodje knak, weinig wind en super weertje. Wat ons als organisatie betreft kon het niet beter en we zijn de club uit Bergeijk zeer dankbaar voor de uitstekende verzorging.

Vandaag echt een typische ''doorstart'' wedstrijd, voor sommigen leuk en voor anderen wat minder. Bij dit soort condities gaan de kleine dingetjes tellen, hier een seconde, daar een seconde verlies. Normaal niet heel vervelend, een hoge 900 score is gewoon heel goed. Vandaag echter werd heel duidelijk dat die secondes van doorslaggevend belang zijn, voor sommigen zijn de venijnige details van de taken een heel stuk duidelijker geworden;) De top 8 zat binnen 0,50% geloof ik, dat is dus letterlijk secondewerk!
Eerlijkheidshalve vind ik dat niet zo heel leuk wanneer het vooral op de doorstarts aankomt, ditmaal zat ik nog lekker in de wk-flow en gingen ze bij mij lekker, maar met ietsje meer wind en wat meer verschil tussen stijg en daal gebieden vind ik het leuker en uitdagender. Aan de andere kant is het wel een vaardigheid die bij f3k hoort. Op de tijd een doellanding maken is vrij gangbaar in andere klassen, alleen doen wij ze stoer vangen;) het is een vaardigheid die te leren en te oefenen is. Iets wat jaap deze wedstrijd heeft bewezen. Ik vermoed dat ie toch stiekem heeft getraind voor het wk en ook nog behoorlijk in de flow zit;)

Robert en Jaap , gefeliciteerd met respectievelijk de 3e en 2e plaats!

Het wordt nog leuk schuiven van plek in de top 10, tijd om vol gas te geven in de nog komende wedstrijden!

Iedereen bedankt voor de gezelligheid en deelname, het was een zeer geslaagde dag!

Helaas heb ik bij het controleren van de uitlag van Bergeijk geen rekening gehouden met de maximum tijden (dank Monique voor de oplettendheid).

De uitslag is gecorrigeerd want er waren nogal wat snelle doorstarts. Bastiaan en Arjen wisselen hierdoor van plek.

De bijgewerkte standen staan vanavond op f3k.nl

Jaap

Back