Wedstrijd rijden Electro onroad

Hallo,

Ik heb mijn bigscale verkocht en wil graag actief zijn in een andere tak van de modelbouw namelijk electro onroad (ook bij mij is de recessie toegeslagen ;) ). Ook zou ik dan graag wedstrijden/competitie willen gaan rijden.
Ik heb al wat gelezen over RCRallycup en over Tamiyacup.
Ik zit te twijfelen tussen Xray en Tamiya. Ik kan van iemand een Xray overkopen, maar als daar geen wedstrijden mee gereden worden dan koop ik liever een Tamiya ofzo.
Ik heb al heel wat jaren ervaring op het gebied van modelbouw, maar electro is al wel een aantal jaartjes geleden ;)
Ik woon zelf in de buurt van Den Bosch dus het circuit in Eindhoven is voor mij het dichtste bij :P
Hopelijk kan iemand mij advies geven ;)

Groetjes

Op ERCE worden met alle "onroad" autos wedstrijden gereden, ongeacht het merk... Zowel Tamiya, als Xray organiseren dagen dat er enkel met dat merk gereden mag worden. Maar op de reguliere Clubwedstrijden mag jij met ieder merk rijden!

Groet Robert

Wat wil je allemaal weten?
Ben je al eens komen kijken bij ERCE?
Op het moment is de baan dicht vanwege de hefst. Komende zondag is er nog wel een Crawler wedstrijd. Dan zijn er mensen en zou je kunnen kijken op de baan.

Op het moment zijn er buizen maar we zijn bezig om te kijken of we curbs neer kunnen leggen zodat je, je auto niet meer zo snel stuk rijd op de buizen.
Meeste rijders bij ons rijden een Xray en TOP. Dit omdat dit 2 sterke auto's zijn die tegen een stootje kunnen. Ook Tamiya zie je bij ons maar net als Hotbodies iets minder.

Wat wil je straks rijden? Welke klasse en wil je wedstrijden rijden?

Voor info zou je mij ook kunnen mailen.
Kijk even op Erce racing en dan onder contact.
Ik ben de wedstrijdvoorzitter dus als je info over de regels wild mail mij even. Er komen namelijk wat wijzigingen en dan kan ik je al wat op de hoogte brengen van wat er word verrandert en waar je op moet letten.

Groeten Emiel

heey marder freak,

Zoals Robert ook al zegt met allen onroad merken wordt er gereden bij HFCC in iedergeval. En hpi wel minder wat ik weet en zeiden was dat ik als enigste HPI rij. EN toevallig heeft robert K hem ook eens bekeken toen ik zowat de 1e keer kwam.

Robert je weet wel die hpi sprint 2.

groeten,

Robert

Bij ERCE is het het zelfde. kunt rijden met wat je wild. Let wel op dat je als je een exotische auto neemt dat als je iets stuk rijd, niemand je kan helpen met onderdelen om te lenen zodat je verder kunt rijden.

wacht nog even met de motor en lipo's als je weddstrijden wild rijden. Dit is namelijk nogniet definitief in alle klassen.

Vlogende week woensdag avond gaan we weer bij ERCE binnen rijden. Dit doen we met 1:18 auto's.
Als je wilt kun je langs komen.
We zijn er savonds.

Ik wil wedstrijden gaan rijden met een electro onroad. Misschien ook competitie als die er zijn voor Xray of Tamiya. Op marktplaats staan een T2R en een T1FK05. Volgensmij is die T1FK05 uit 2005, want er is ook t1fk09. Zijn deze onderdelen uitwisselbaar?
Beginnen de wedstrijden pas weer volgend jaar?
Maar als ik wedstrijden wil gaan rijden met een Xray, moet deze dan niet aan bepaalde eisen voldoen enzo?

Groetjes

Ik wil wedstrijden gaan rijden met een electro onroad. Misschien ook competitie als die er zijn voor Xray of Tamiya. Op marktplaats staan een T2R en een T1FK05. Volgensmij is die T1FK05 uit 2005, want er is ook t1fk09. Zijn deze onderdelen uitwisselbaar?

Je bent het slimst als je eens op een club bij jou in de buurt gaat kijken wat de leden daar allemaal rijden; als je daar zelf dan ook rijdt heb je iig kennis en reserve-onderdelen beschikbaar. Ook is het zeker niet slim iets zo maar te kopen, diezelfde mensen op een club kunnen je een prima advies geven en misschien hebben ze nog wel wat nette spullen in de aanbieding om mee te beginnen. Nogmaals, koop niet zo maar blind een setje op MP

De T1-serie liep van 2000 tot 2006,, de t2-serie van 2006 tot 2010. De T2R is een budget-versie van de T2 en de FK05 zou ik sowieso afblijven. De eerste serie T2 had nogal een listige achterkant. Ik zou toch een auto van dit of vorig jaar kopen; deze zijn nog niet zo versleten, onderdelen zijn prima te krijgen en de prijzen zijn ook oke (een T1FK09 heeft nooit bestaan....FYI)

Beginnen de wedstrijden pas weer volgend jaar?
Maar als ik wedstrijden wil gaan rijden met een Xray, moet deze dan niet aan bepaalde eisen voldoen enzo?

Groetjes

Wedstrijden buiten beginnen weer in het voorjaar maar binnen wordt er nu volop op tapijt gereden. Zolang je de auto niet breder of langer maakt zijn alle toerwagens race-legal, dus dat is geen probleem.

groet,

Eric

Daarom mail mij dan stuur ik je alle info met wat al bekend is.
Kijk voor een Xray vanaf de T2'007. Niet daar voor.

Back