wedstrijden 1/12 touringcar

Discussie in 'Electro onroad' gestart door hpi, 20 nov 2004.

  1. hpi

    hpi Guest

    heeft iemand informatie over wedstrijden met 1/12 touringcars?
    ik ben namelijk in bezit van zo een wagen.
    ik heb nu gezien dat corally ook met een 1/12 tourincar uitkomt.
    maar nu is mijn vraag zijn er al wedstrijden en wat zijn de regels
    greetz hpi
     
  2. Hey,

    De M-auto gaat een competitie beginnen. Kijk eens op www.m-auto.nl . Daar kan je er meer info over vinden. :)

    groet Cees
     
  3. martinus

    martinus Guest

    Hoi,

    In swifterband worden er tijdens de wintercompetitie wedstrijden met de 1:12 TC gereden. Alleen een beetje ver vanuit oost-vlaandingen helaas.

    Groeten Martin
     
  4. hpi

    hpi Guest

    bedankt voor de info :D
    maar het is inderdaad een beetje ver van Oost-Vlaanderen.
    en over de regels? of zijn deze er nog niet.
    ik moet nu een nieuw batterijpack kopen maar neem ik dan best een 4-cel of een 6 cel??
    greetz hpi
     
  5. martinus

    martinus Guest

    In swifterband rijden ze met 27 turns motoren, 6 cellen en 8 minuten. Ik zou gewoon 6 cellen nemen want daar heb je eventueel in de toekomst ook nog wel wat aan. Alleen moet je dan met minder zware motoren rijden.

    Groeten Martin
     
  6. hpi

    hpi Guest

    okee bedankt,
    ik rij nu met een team orion 14*3 mach mod. welke batterij kan ik dan best nemen geselecteerd of niet, losse cellen??? :?
    greetz hpi
     
  7. vasco

    vasco

    Lid geworden:
    21 feb 2004
    Berichten:
    491
    Locatie:
    woerden
    volgens mij moet je de 1:12 cup met een 19t motor rijden...of dat een handout is weet ik verder niet..

    ik zou juist hele goede cellen ervoor kopen omdat je daar de meeste snelheid mee pakt...dus koop igg goede geselecteerde ( losse ) cellen....
     
  8. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    de wedstrijden die door de M auto georganiseerd worden zijn met 27T motor vasco :)

    Groet Robo
     
  9. hpi

    hpi Guest

    ja allemaal goed en wel die goede cellen maar ik moet nog leren op circuit rijden he :lol: zou ik dan beter niet geselecteerde 3300 sanjo's nemen of dan toch maar voor die geselecteerde gaan?
    want een batterijpack verslijt (heb ik zelf ondervonden :( nieweling he :wink: )
    greetz hpi
     
  10. stevenkoiter

    stevenkoiter

    Lid geworden:
    12 dec 2003
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Den Haag
    Wat voor een lader gebruik je?
    Het zou zonde zijn als je hele dure geselecteerde cellen zou kopen en niet een mooie lader hebt om ze GOED te laden.

    Ik denk dat je het beste eerst gewone GP 3300 kan kopen, die zijn naar mijn weten beter dan de Sanyo's (lagere interne weerstand) en zelfs ook nog goedkoper.
     
  11. hpi

    hpi Guest

    gp is dat het merk (is misschien een domme vraag maarja je moet ergens beginnen) en ja ik moet mij een nieuwe lader kopen ik heb er nu nog een met een klok :|
    heb je anders een site van gp :D
    thx
    greetz hpi
     
  12. stevenkoiter

    stevenkoiter

    Lid geworden:
    12 dec 2003
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Den Haag
    GP is het merk van de cellen.
    Als je deze cellen wilt gaan kopen zou ik toch echt gaan kijken naar een andere lader. NiMH kan niet zo goed tegen overladen dus moet je een Delta peak lader hebben, deze stopt automatisch met laden als de accu vol is. Koop dan de beste lader die je kan betalen, want het zou zonde zijn als je er later weer achter komt dat je eigenlijk een paar functies mist. Heb je al iets gezien? Laat even weten wat je wilt gaan kopen er zijn hier veel mensen die wel weten wat goede laders zijn.

    P.s.
    Wat voor een merk 1/12 heb je?
     
  13. hpi

    hpi Guest

    bedankt hoor steven. gelukkig zijn er forums als deze :lol:
    het merk van auto dat ik nu heb is hpi een rs4 mini, hij word al een aantal jaar nietmeer gemaakt.
    ik heb hem als beginner tweedehands gekocht en een goede koop gedaan. volledig carbon, gekogelagerd etc. maar welke lader raden jullie mij dan aan? liefst nie te duur
    greetz hpi
    (ps als kan met de prijs erbij maar hoeft niet)
     

Deel Deze Pagina