Wedstrijden F3K in Nederland

Moet er een F3K wedstrijdklasse komen?

• Ja, maar ik doe (nog) niet mee.

Votes: 0 0,0%
  • Nee

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    164
Om te voorkomen dat we gaan proberen om een wedstrijdklasse F3K in het leven te roepen, terwijl daar helemaal geen animo voor is. De volgende vraag aan jullie:

Moet er een F3K wedstrijdklasse komen, zodat we een offcieel NK kunnen organiseren? En later de nederlands kampioen naar het EK/WK kunnen sturen.

Ik heb maar "Ja natuurlijk" gezegt :D, maarja, ik weet de 1e jaren niet zeker of ik altijd aanwezig kan zijn (met een vliegend model ook nog...), maar ik wil er wel mee verder in ieder geval. Meetings is in 1e instantie mijn doel. lekker samen vliegen, maar af en toe een wedstrijd (NK) kan ook leuk zijn.

Ik ga je niet verplichten om ten koste van alles, deel te nemen aan de wedstrijden. Dat zou belachelijk zijn tenslotte.

Zolang je maar voornemens bent om, als er wedstrijden zijn, aan deze probeert deel te nemen. Zodat als we veel moeite hebben gedaan om wedstrijden te organiseren, er eigenlijk maar 1 of 2 personen op het veld uit eindelijk staan. Als we nu gemiddeld 10-12 man per westrijd op komen dagen, hebben we ons doel bereikt. En zijn we geloofwaardig naar de organisatie.

Wedsrtijdvliegen maakt immers ook dat de techniek vordert. Het is één van de redenen waarom ik F1B vlieg.
En ook één van de aspecten die me aantrekken in de klasse F3K.
De regels zijn in principe simpel, met een eenvoudig model kun je beginnen.
Maar continu op niveau presteren is natuurlijk nadere koek.

Ik heb ook de ja+ optie aangekruisd. Daarmee bedoel ik niet dat ik mijn hele ziel en zaligheid ga toewijden aan het winnen van F3K-evenementen, maar eerder dat ik zeker zou proberen om mee te vliegen. Ten slotte moet iemand de onderste plaatsen bezetten, right :)?

Van de wedstrijd op 11/6 heb ik geleerd dat je binnen striktere regels heel anders gaat/moet vliegen en ik vond dat erg leerzaam.

Ja, ik ben zeker een voorstander van deze wedstrijden, hoewel ik zelf nog geen kist hiervoor heb.... laat staan mee zou kunnen doen :oops:

Maar niet geschoten is altijd mis :sniper:

Ik doe zeker mee :D ben nu bezig met het zoeken naar een blaster en dan maar veel trainen en wachten op het NK 8)

Het is heel mooi als er een wedstreidklasse f3k in nederland word opgezet
Kan ook wel helpen maar het probleem is dat ik in duitsland woon en lid ben bij de daec (inkl. FAI-Lizentie) en niet nog bij de knvvl extra daarvoor lid worden wil.
zou also mooi zijn om er net als in duitsland een open kampioenschap van temaken waar ook buitenlandse Piloten mee kunnen vliegen, hierdoor krijg je meer deelnemers en meer ervaring.

CU Henk

ik heb wel vaker gehoord dat buitenlandse piloten meededen aan een wedstrijd. Maar niet meetelden in het NK klassement, ze kunnen dus winnen, maar dan niet de NK titel opeisen, die gaat dan naar de eerste officiele deelnemer op de ranglijst.

Na een dergelijke condtructie gaat mijn voorkeur uit.

Voor een sportlicentie betaal je niks(alleen KNVvl lidmaanschap) tot 1 januari van het jaar dat je 19 wordt, daarna betaal je 12 euro extra.
Wat houd die FIA-licentie in dan?

groeten martijn

Bij een officele NK ben ik zeker aanwezig. Neem aan dat de sportlicentie van vrijevlucht ook geldig is voor andere modelvliegklassen, dus ook voor F3K?

Peter

ik heb wel vaker gehoord dat buitenlandse piloten meededen aan een wedstrijd. Maar niet meetelden in het NK klassement, ze kunnen dus winnen, maar dan niet de NK titel opeisen, die gaat dan naar de eerste officiele deelnemer op de ranglijst.

Hi Eric en Henk,

Deze door jouw omschreven konstruktie waar "buitenlanders" wel mee vliegen om de dagprijs (de wedstrijd zelf dus) maar niet om de titel (Nederlands Kampioen) wordt ook toegepast bij bijvoorbeeld de Vrije Vlucht.
In de klassen F3J en F3B wordt dit weer niet gedaan omdat men daar van mening is dat iemand die toch geen Nederlands Kampioen kan worden de scores van anderen kan beiïnvloeden .......

Persoonlijk heb ik geen moeite met jouw voorstel, Eric, alhoewel mijn voorkeur uit zou gaan naar een "Open Nederlands Kampioenschap". Zie het al helemaal voor mij met meerdere deelnmers uit andere landen. Yes !

En aan Peter. een sportlicentie is een sportlicentie; die geldt dus voor alle klassen !

Arno

arno888 zei:
Persoonlijk heb ik geen moeite met jouw voorstel, Eric, alhoewel mijn voorkeur uit zou gaan naar een "Open Nederlands Kampioenschap". Zie het al helemaal voor mij met meerdere deelnmers uit andere landen. Yes !

Ja, daar gaat mijn voorkeur ook naar uit.

Ik wil ze ook zeker niet uitsluiten, maar volgens mij kun je ook als niet-nederlander lid worden van de knvvl (evt. daglicenties).

Weet alleen niet hoe dat dan gaat als zij het NK zouden winnen, sturen we ze dan (op nederlandse kosten, die hollanders toch altijd maar op de centen) als vertegenwoordiger van Nederland naar het EK/WK?

Hoe zit dat dan met je sportlicentie als je een x met een Duitse wedstrijd mee wil gaan doen is je licentie van de KNVvL ook geldig? of heb je daar weer een aparte licentie voor nodig?

Hoe zit dat dan met je sportlicentie als je een x met een Duitse wedstrijd mee wil gaan doen is je licentie van de KNVvL ook geldig? of heb je daar weer een aparte licentie voor nodig?

Martijn en alle anderen.

Met de sportlicentie, uitgegeven door de KNVvL ben je gerechtigd in alle (bij de CIAM aangesloten) landen deel te nemen aan wedstrijden!!

Arno

Kijk, ook weer duidelijk :)

En volgens mij moet je je sportregistratienummer ook op de vliegtuig vermelden. Dus iets in de buurt van "NED12345", maar zover zijn we nog lang niet.

Back