weekmakers weer zacht maken.

dit word een hele rare topic...daar komt hij ..
hoe kun je weekmaker in kunststof weer zacht maken ??

ik heb via ebay weer een flex gekocht maar dit is volgens mij echt een van de eerste het gele hard plastic is zo ...ja hoe zal ik het zeggen ...hard , na alles opgebouwd te hebben ff test vlucht en kom iets verkeerd neer breekt gewoon de hele neus van het toestel!! :schrik: zie foto..
kijk het is niet zo heel erg .ik heb nog 3 rompen liggen..dus kan ik weer gaan bouwen....maar is er eigenlijk een manier om dat oude plastic weer een beetje terug in oude staat te brengen??

oeps hele neus aan barrels :roll:

IMG-20121107-WA0009.jpg

Volgens mij niet. :(
Weekmakers zijn stoffen die bij de productie door et pllastic zijn gemengd en het plastic zachter maken. Een beetje als een oplosmiddel. Na verloop van jaren dampen ze eruit of vergaan ze als gevolg van UV, zuurstof in de lucht (zeer aggressief), ...

Dirk.

Plastik kan je wel week maken boven stoom om het wat te buigen.

Paste ik toe om armpjes en beentjes van figuurtjes te buigen in een bepaalde positie, maar of het helpt om dit toestel te herstellen weet ik niet.
Hangt ook nog af hoe de verbinding is met lijm, smelt het plastik een beetje zodat het wat in elkaar smelt en een goede hechting heeft, of moet de lijm het doen.
Dat hangt af van de hardheid.

Johan.

Cockpitspray.
En dan niet zomaar een bietje maar "volzat". Niet uitpoetsen maar herhalen. Is een trucje uit de motorfietsenwereld. Een achterspatbord van bv een trialmotor breekt niet meer af, zelfs niet in de winter.
GrRené

Cockpitspray.
En dan niet zomaar een bietje maar "volzat". Niet uitpoetsen maar herhalen. Is een trucje uit de motorfietsenwereld. Een achterspatbord van bv een trialmotor breekt niet meer af, zelfs niet in de winter.
GrRené

thanks...dan ga ik morgen even een spuitbus of 3 halen :cool:

Back