Weer database errors?

Discussie in 'Helpdesk' gestart door ruudxd, 25 okt 2011.

  1. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Blijkbaar hebben jullie nog niet genoeg ervaring met het DBM
    (DataBaseMonster)
    Bij bijna alle berichten die ik post doe ik eerst het bericht aanstrijken en kopiëren, dan kan je na een DBM aanval gewoon "plakken" en opnieuw posten.
     
  2. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Dat die ik 's avonds vaak wel, vooral rond 20:00 uur. Maar niet om 11:00 uur. :?
     
  3. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Du moment dat ik het idee heb dat het posten/versturen iets langer duurt, doe ik een <ctrl>A gevolgd door <ctrl>C. Met <ctrl>V heb ik de tekst weer terug.
     
  4. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    tsja ik heb de hoop allang opgegeven.... dit probleem is al zo oud... gewoon korte narrige berichtjes zo nu en dan maar neer gooien... scheelt mij hele stukken opnieuw typen.
     
  5. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    En als je goed op let dan weet je dat Robert bezig is met nieuwe software. Klagen is prima maar de oplossing is blijkbaar niet even in 5 minuten geregeld.

    Versie 4 van vBulletin is, zoals gezegd, in de aantocht.
     
  6. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    als je beter oplet dan had je al gemerkt dat ik die hoop lang geleden al in de vuilnisbak had gegooid ;) dit probleem loopt al bijna 2 jaar? ik heb dan ook sterk mijn twijfels dat de update alles gaat oplossen maar zoals ooit eerder gezegd we wachten weer af.
     
  7. Super john

    Super john verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 feb 2005
    Berichten:
    1.710
    Locatie:
    Omg. Utrecht
    Ik moet toegeven, de laatste weken is het bij mij ook regelmatig raak. Voordat ik wil posten kopieer ik eerst maat mijn tekst want ander kan ik weer opnieuw beginnen :confused:. En dan heb ik het niet over een incident maar regelmatig ( dagelijks) dat ik deze melding zie.
     
  8. roeleveld

    roeleveld

    Lid geworden:
    20 mrt 2008
    Berichten:
    310
    Locatie:
    De Meern
    Dit lijkt meer op problemen met filesysteem en/of "ulimit" instellingen:

    Warning: file_get_contents(/home/admin/domains/modelbouwforum.nl/public_html/forums/vbseo/resources/xml/config.xml) [function.file-get-contents]: failed to open stream: No such file or directory in /home/admin/domains/modelbouwforum.nl/public_html/forums/vbseo/includes/functions_vbseo_pre.php on line 279

    Warning: include_once(/home/admin/domains/modelbouwforum.nl/public_html/forums/vbseo/../includes/VBSEO_VB_CONFIG) [function.include-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home/admin/domains/modelbouwforum.nl/public_html/forums/vbseo.php on line 17

    Warning: include_once() [function.include]: Failed opening '/home/admin/domains/modelbouwforum.nl/public_html/forums/vbseo/../includes/VBSEO_VB_CONFIG' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/admin/domains/modelbouwforum.nl/public_html/forums/vbseo.php on line 17

    Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/admin/domains/modelbouwforum.nl/public_html/forums/vbseo/includes/functions_vbseo_pre.php:279) in /home/admin/domains/modelbouwforum.nl/public_html/forums/vbseo/includes/functions_vbseo_url.php on line 420

    Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/admin/domains/modelbouwforum.nl/public_html/forums/vbseo/includes/functions_vbseo_pre.php:279) in /home/admin/domains/modelbouwforum.nl/public_html/forums/vbseo/includes/functions_vbseo_url.php on line 421
     
  9. roeleveld

    roeleveld

    Lid geworden:
    20 mrt 2008
    Berichten:
    310
    Locatie:
    De Meern
    ...
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2012
  10. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    Nog even een kleine update van mijn kant, ik hoop snel over te gaan op vbulletin versie 4. (welke sinds gister op versie 4.20 zit) Hierdoor/hiermee zijn ook een hoop extra plugins overbodig die ook voor problemen kunnen zorgen. Aangezien dit best een ingrijpend verhaal is wil ik dit eerst goed onder de knie hebben voordat ik zomaar de live-database overzet. Ik speel en oefen nu op een kopie van het forum.

    Robert
     
  11. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    We wachten het af Robert.
    Sterkte met de ombouw, ik heb liever iets dat ik kan zien en voelen ipv al die ééntjes en nulletjes die ergens hun werk wel of niet doen.
     
  12. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.501
    Locatie:
    Heerenveen
    Moet zeggen dat ik er zojuist weer eentje had. Sinds ruim 3 weken weer een keertje en gezien het aantal uur dat ik hier doorbreng mag ik niet klagen... ok soms is de boel wat traag maar dat overleef ik ook wel :)
     
  13. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    forum is al zeker 30 min praktisch onbereikbaar zo traag... is voor het eerst sinds maanden dat ik er weer echt last van heb,
     
  14. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    De database errors komen zijn weer terug. Deze week al paar keer langer moeten wachten en/of database errors. En elke keer langer dan de vorige keer.
     
  15. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.010
    Locatie:
    Moordrecht
    Eergisteren kwam ik er vanaf 23:00 tot 2:00 helemaal niet op.
     
  16. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Yep modereren is een ramp, de afgelopen 10 minuten...
     
  17. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Jup, ook 2 keer database error gehad tijdens het posten......

    Stevo
     
  18. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Regelmatig database error tijdens het plaatsen van berichten via tapatalk als ios . Geeft aan fout met verbinden ,plaatsen mislukt ,maar vaak na een tweede keer alles dubbel
     
  19. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.010
    Locatie:
    Moordrecht
    Weer WSOD vanavond.
     
  20. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    het is weer hopeloos traag.
    ben nu 5 minuten verder maar wel binnen
     

Deel Deze Pagina