Toch heeft Molen wel een punt: ik vind het zeer storend en kortzichtig van de heren fabrikanten, dat Flybarred nauwelijks meer te krijgen is....
Gevaarlijk ook, als ik bijvoorbeeld kijk naar waar haagse Eddie nu tegenaan loopt: Een ervaren helivlieger die herbegint, en tegen potentiëel gevaarlijke problemen aanloopt.
En ik geloof er geen reet van dat Flybarred duurder zou zijn om te produceren, kijk bij Hobbyking, de flybarred .90 heli is een tientje duurder dan het FBL type maar de flybarred is torque tube en de FBL is beltdrive....
En het verschil tussen TT en belt (beide Flybarred) is ruwweg vier tientjes duurder voor de TT....
Ofwel, een FBL heli is drie tientjes duurder dan een FB tegenhanger, zelfs bij een prijsvechter als HobbyKing (en dan komt er nog de digitale servo's en het FBL systeem bij ook...).
Die hele bende is één groot consumentenbedrog. Niet het FBL gebeuren op zich, maar wel de omschakeling door de fabrikanten: de consument wordt op deze manier gemanipuleerd, gedwongen tot het kopen van apparatuur die hij helemaal niet nodig heeft....
Groet, Bert