Weer een gratis heli-sim (nu nog beter)

• Topicstarter Topicstarter David Wielemaker
  • Startdatum Startdatum
D

David Wielemaker

Guest
HELI-X - Vision
Helemaal gratis, vele modellen en sceneries, en vooral zeer goede physics. Perfect voor iedereen die geen zin heeft om 150+ euro te betalen voor een simulator.
Probeer hem maar eens.

ik heb ze bijde gedownload, met java en zonder java, ze werken allebei niet

Nieuwgierig als ik ben heb ik hem ook net gedownload (de versie mét java) en bij mij werkt ie prima....
En die mensen hebben héél goed werk geleverd. :worship::thumbsup:

heli-x

Hoi,

Ik draai heli-X al een paar weken onder Linux (Slackware en Ubuntu) en bij allebei draait het zo uit de doos : werkt perfect en ziet er fantastisch uit. Enige minpuntje is dat hij niet wil opstarten als er geen joystick aan je computer zit : even proberen met alleen muis en/of keyboard is er niet bij.

Zitten er meer joysticks aan je PC dan krijg je een klein windowtje waar je moet kiezen welke je wilt gebruiken.

Ik heb trouwens een vrij goede videokaart die ook onder Linux met 3D prima werkt : Nvidia GeForce 6600. Ik begreep dat het met ATI kaarten of andere goedkope "rommel" althans onder Linux soms een stuk lastiger is voordat de 3D goed werkt (maar dat schijnt ook onder MS-Windows soms zo te zijn).

Ander probleem is dat je niet simpelweg op runHELI-X.sh kunt klikken om te starten : je moet eerst een console openen, naar de HELI-X directory gaan en van daaruit het script starten :

cd HELI-X
sh ./runHELI-X.sh

Als je gewoon op het bestand wilt kunnen klikken moet je "chmod 755 runHELI-X.sh" intikken en met een editor ook nog de volgende regel toevoegen ergens tussen : "SYSTEMNAME=linux-i586" en : "JAVAPATH=$(dirname "$(which java)") "

cd $(dirname $0)

Daarna werkt een muisklik ook. Wordt in de volgende release toegevoegd heb ik van Michael begrepen.

Enne ... de Lama is verreweg de makkelijkste heli om mee te beginnen omdat ie zo groot is: het is dus geen coaxiaaltje zoals ik eerst dacht maar een gewone (flinke) CP heli.

Bye,
Kees

Leuk programmaatje... vooral omdat ie gratis is.. verder vliegt het een beetje rubberachtig maar dat is mijn peroonlijke ervaring hiermee.. verder iemand?

Niet helemaal gratis (30 euro) maar wel geschikt voor de MAC: RC Helicopter Simulator van alphamacsoftware.com
Heb eerst de time limited versie geprobeerd en vervolgens een licence aangeschaft.
Gebruik de E-sky 0404 transmitter welke bij de Lama4 zat via usb voor de besturing.

Ik gebruik het programma op een Powerbook G4 met 10.5
Heb de procedure in het bijbehorende forum beschreven, kan je 'm wel pm'en als je wilt.
Meerdere gebruikers kregen de E-sky 0404 niet aan de praat en ik heb in ieder geval 1 reactie gelezen van iemand bij wie de beschreven procedure het gewenste resultaat gaf.

Bij mij zit er geen geluid bij onder winXP. Hebben meer mensen dit? Voor de rest werkt hij goed zonder Java met mijn oude gamebird controller via de USB poort

Back