heli-x
Hoi,
Ik draai heli-X al een paar weken onder Linux (Slackware en Ubuntu) en bij allebei draait het zo uit de doos : werkt perfect en ziet er fantastisch uit. Enige minpuntje is dat hij niet wil opstarten als er geen joystick aan je computer zit : even proberen met alleen muis en/of keyboard is er niet bij.
Zitten er meer joysticks aan je PC dan krijg je een klein windowtje waar je moet kiezen welke je wilt gebruiken.
Ik heb trouwens een vrij goede videokaart die ook onder Linux met 3D prima werkt : Nvidia GeForce 6600. Ik begreep dat het met ATI kaarten of andere goedkope "rommel" althans onder Linux soms een stuk lastiger is voordat de 3D goed werkt (maar dat schijnt ook onder MS-Windows soms zo te zijn).
Ander probleem is dat je niet simpelweg op runHELI-X.sh kunt klikken om te starten : je moet eerst een console openen, naar de HELI-X directory gaan en van daaruit het script starten :
cd HELI-X
sh ./runHELI-X.sh
Als je gewoon op het bestand wilt kunnen klikken moet je "chmod 755 runHELI-X.sh" intikken en met een editor ook nog de volgende regel toevoegen ergens tussen : "SYSTEMNAME=linux-i586" en : "JAVAPATH=$(dirname "$(which java)") "
cd $(dirname $0)
Daarna werkt een muisklik ook. Wordt in de volgende release toegevoegd heb ik van Michael begrepen.
Enne ... de Lama is verreweg de makkelijkste heli om mee te beginnen omdat ie zo groot is: het is dus geen coaxiaaltje zoals ik eerst dacht maar een gewone (flinke) CP heli.
Bye,
Kees