Weer een nieuw lid erbij met enkele vragen.

Een goeie middag allemaal,

Ik vlieg al enkele jaren met kleine modelletjes vanwege mijn schamele studenten budget maar heb me enkele weken geleden een Fox van Rödel gekocht.(3m75)
Nu is mijn eerste vraag lukt dit met een 62cc hem slepen?

vraag 2 ik heb ook een solution 1 maar wil deze met een "lier" starten. of iets dat erop lijkt.
ik heb een elastiek liggen van 20 meter waar ik vroeger mijn handzwevertje mee opschoot.
was veel te sterk daarmee dat de vleugels het vlug begeven hebben. maarja ge zijt jong en toch maar proberen.
is het dus mogelijk om daar mits het aanbrengen van 100 meter lijn erbij dit te gebruiken als lier?

sorry voor mijn misschien voor velen domme vragen maar ik hoop dat ik van jullie mag leren.

Groeten

Met die 62 cc gaat het zeker gaan 8)
Heb zelf een 4 meter Fox, is praktisch gereed !!

Mijn twee clubgenoten vliegen al met hun Fox en die gaan ook met een 62 cc de lucht in :wink:
De andere vraag weet ik niet te beantwoorden... :?:

Je moet een stevig stukje stiek hebben om een 4 meter kist te lanceren.
Mijn lijn voor een 2 meter (1200 gram) is 30m(stiek) om 100m(lijn)

Een lier is een goede maar kostbare oplossing.

Als je zelf je hoogstartlijn wil maken...
Ik weet niet waar je woont, maar ik heb nog een chute voor hoogstartlijn liggen.
In mijn verpakking zaten er twee i.p.v. een. 8) Hoef er niets voor te hebben.(wel de eventuele verzending natuurlijk)

de 4 meter gaat gesleept worden maar ik vond weinig FOX info op het forum hier ivm slepen.
moet hij snel gesleept worden? staat nu nog maar op 6.5 kilo.

alvast dank

Back