Weer een nieuwe paypal fake mail variant

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cheeta

Forum veteraan
zojuist weer een fake paypal mailtje dit maal wel keurig in het nederlands:
PayPal dient rekening te worden geverifieerd hieronder.

Onderbroken Om te genieten van dienst van jou kijk dan op de informatie:

Gehouden met het controleren van uw, eigen, klik dan op de link:

Hmm het forum tuint er wel in... heb link uit veiligheid maar even verwijderd.

Dank u wel, PayPal
de link verraad het al (slordig) ook het feit dat ik op dit mail adres geen paypal heb geeft zeer te denken ;)

ennuh tsja de spelling / grammatica is ook wel googlig :lol:

Laatst bewerkt:
helaas altijd weer teveel ;)

en meestal waren het engelse mailjes dan wist je op voorhand al dat het fake was.
nu dus een poging in het nederlands ;)

Is het nou zinvol om dit soort zaken hier te posten? Het is geen modelbouw, dus dan had het al in het non-modelbouwcafé gemoeten, maar laten we reëel zijn, als iedereen van elke phishing mail hier melding gaat maken, heb je 10000 postings per dag te pakken.. en niemand heeft er wat aan.

Maar dat zouden we ook van jouw vele oeverloze discussies kunnen zeggen, Hezik...;)

(Flauw, ik weet het, maar schot voor open doel)

Niemand heeft er wat aan? Een beetje modern mens koopt wel eens wat online, en iedereen die dit leest zit achter de computer dus trek de conclusie zelf maar.

Je moet echt zo op passen met die paypal haaien, pas had ik zelf ook nog iets raars, er werd zomaar 150 dollar afgeschreven omdat ik blijkbaar ergens een bulkmail lijst gekocht zou hebben, wat natuurlijk grote kul was. Gelukkig heb ik met een dispuut en een onderzoek dat zaakje terug kunnen draaien, maar nog steeds vraag ik me af hoe die gluiperd binnen is kunnen komen. Ik verander uit voorzorg bijna iedere maand mijn algemeen paswoord, dus knappe inbreker..

Ook op plaatsen zoals marktplaats en ebay wemeld het van de viezerikken die met paypal trachten je een loer te draaien. "Stuur maar op en geef het trackingnummer aan paypal, dan krijg je je geld", deze smoes heb ik al zo vaak gehoord dat ik erom moet lachen als er weer zon mafketel vraagt of wat ik aanbied even naar Afrika gestuurd kan worden met dat trackingnummer smoesje.

Af en toe winkelend modelbouwland wakker houden vind ik dus absoluut geen onzin.

@prop-er: of je het nou leuk vind of niet, door mijn overloze gezwets is al heel veel nuttige info boven tafel gekomen. Het dient een doel.

@sven: ja natuurlijk hebben we allemaal een bankrekening en een paypal account, enzovoort, maar weet je hoeveel van deze phishingdingen er in omloop zijn? Natuurlijk is het goed als mensen bewust zijn van dit soort zaken, maar dit forum lijkt mij daar niet de aangewezen plek voor.

Als ik voor elke phishingmail hier een topic zou gaan openen 'om mensen te waarschuwen', ben je het binnen 3 dagen zat en begrijp je ineens wat ik bedoel.

Als ik voor elke phishingmail hier een topic zou gaan openen 'om mensen te waarschuwen', ben je het binnen 3 dagen zat ...

Nee hoor je kunt ze ook gewoon niet lezen. Wat ik wel snel zat word is als ik een draadje wil lezen en er wordt voortdurend doorheen gewauweld over dat het een onzinnig draadje is.
Als het je niet interesseert. LEES HET DAN NIET!!!!

dit is de eerste keer dat ik meemaak dat ze gehaaid genoeg zijn om het in het nederlands te proberen ;).

en volgens mij is paypal toch aardig modelbouw gerelateerd en tsja in welk van de 2 cafes die moet is discutabel.

Echter gebruikt 95% van de modelbouwers paypal.
Vandaar dat ik besloot hem toch maar hier te deponeren ;).

en ik meld ook echt niet elke phishing mail. dan kan ik dit forum wel volspammen met 8 mail adressen die ik heb. echter werd het nu ook gestuurd aan adressen die niet zomaar terug te vinden zijn op het net.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back