Weer een RCE-G600 Govenor PROBLEEM

Hi guys,

Net de maiden van de Trex700 3G gehad en met wat afstel probleempjes toch goed gegaan.

Alleen een vraag aan julllie zoals er al vele voor mij zijn geweest over de Align govenor RCE-G600:

Alles volgens het boekje afgesteld,limit setup gedaan en getest
Groen lampje aan govenor schakelaar op de zender aan ok
Roodlampje govenor uit schakelaar op de zender uit

eerst op toeren en overschakelen naar gov aan
Ik werk trouwens met een Futaba T12FG met govenor menu
zo schakelaar op de zender aan en in de eerste rate normal netjes 1700RPM overschakelen naar idl1 netjes 1800 rpm en doorschakelen naar idl2 netjes 1950
In normal heb ik een liniare gascurve staan en in Idl 1 en Idl 2 een V curve
(100-75-50-75-100)

Nu komt het probleem:
Als ik de Throtle hold om schakel blijft ie lekker op toeren draaien!! en de gov gaat niet uit tenzij ik de hoofdschakelaar (gov/aa-uit)uit zet dan alleen gaat de gov uit.maar valt ie wel terug op de V curve(wat normaal is als bijvb de magneet er uit zou vallen oid
Ook in Idl1/2 blijft ie dus lekker door Toeren op de V curve
oftewel ik kan geen auto's maken met deze combinatie of ik moet totaal 3 schakelaars omzetten voor een auto????
Graag jullie advies wat ik verkeerd heb gedaan??
(heb het zelfde probleem gehad met de Rex 600 met GV1 gov maar dat is opgelosd heb een reset gedaan en werkt nu wel hoe begrijp ik niet maar het werkt)

Waarschijnlijk een Futaba T12fg probleem/instelling die ik niet goed heb staan

Graag jullie mening advies

Groeten,

JJ

waarom zou je de governer apart willen kunnen schakelen? Bij mijn T8FG werkt die gewoon met de conditions mee, dus idle up 1,2,3 normal en hold.
Staan je conditions wel in de goede volgorde? Heb je uberhaupt throttle hold geactiveerd?

condities staan geactiveerd
normal,idl 1,idl2 en hold

ik denk dat ik in het menu van de zender autorotatie idl en cut nog niet aan heb staan waarschijnlijk werkt het dan wel.

waarom ik het apart wil schakelen??????

Ik wil gewoon de govenor aan/uit kunnen zetten in normal mode(1700rpm voor hooveren e.d.) en dan als ik de schakelaar omzet naar aan de govenor aan gaat en als ik rond vlieg op idl1 wil vliegen met een bepaald toerental(1800rpm) en pitch curve en als ik echt gek wil doen dan met het maximale wat er inzit op idl2(1950rpm) met max pitch curve's (+14/-14)
als ik dan hoog rond vlieg op hoogte en de hold schakelaar aan zet voor auto's dan wil ik graag dat de govenor uit gaat en de motor zoedoende op stationair blijf draaien voor mooie auto's

Ik ga nog eens aan de slag in het complexe T12FG govenor menu en in het autorotatie menu een kijken wat ik voor elkaar kan krijgen zodat ik in alle tijden de govenor uit kan zetten ook in hold

Gr.

JJ

kijk anders eens wat je kanalen voor output geven als je de verschillende schakelaars omhaalt. throtle hold moet gewoon altijd kanaal 3 dichtgooien, maakt niet uit wat er verder voor schakelaars omstaan. En als kanaal 3 dicht gaat dan hoort de governor er ook automatisch mee te stoppen.

Ze net ook in de manual iets over een auto of manual throttle hold. Dit zou zowieso op manual moeten staan lijkt me.

Ik snap nog steeds niet waarom je apart de governer aan of uit wilt kunnen zetten. Ikzelf heb bij normal de governer inhibited en bij de idle ups kun je dan verschillende governor percentages zetten oftewel verschillende toerentallen. En ik zou zelf niet willen vliegen op een v curve zonder governor.

Laatst bewerkt:
condities staan geactiveerd
normal,idl 1,idl2 en hold

ik denk dat ik in het menu van de zender autorotatie idl en cut nog niet aan heb staan waarschijnlijk werkt het dan wel.

waarom ik het apart wil schakelen??????

Ik wil gewoon de govenor aan/uit kunnen zetten in normal mode(1700rpm voor hooveren e.d.) en dan als ik de schakelaar omzet naar aan de govenor aan gaat en als ik rond vlieg op idl1 wil vliegen met een bepaald toerental(1800rpm) en pitch curve en als ik echt gek wil doen dan met het maximale wat er inzit op idl2(1950rpm) met max pitch curve's (+14/-14)
als ik dan hoog rond vlieg op hoogte en de hold schakelaar aan zet voor auto's dan wil ik graag dat de govenor uit gaat en de motor zoedoende op stationair blijf draaien voor mooie auto's

Ik ga nog eens aan de slag in het complexe T12FG govenor menu en in het autorotatie menu een kijken wat ik voor elkaar kan krijgen zodat ik in alle tijden de govenor uit kan zetten ook in hold

Gr.

JJ

In mijn FF10 kan ik de governor met de idle condities mee laten schakelen. Dus voor normal, idle 1 en idle 2 heb ik een andere governor waarde, waarbij de governor in normal dus uit staat.

Als je de governor op 1 schakelaar zet, kun je alleen voor de standen op die schakelaar waarden invullen...
Dus, zoals jij het hebt staan, heb je 1 throttle waarde als de governor aan staat.

Voor als je gek wilt doen, kan ik voor idle 2 dus een hogere waarde instellen, waardoor de motor meer peut krijgt. Aangezien het hier een governor betreft, zou deze het toerental een stuk constanter moeten kunnen houden dan een curve kan.

En voor autorotatie zou je de throttle hold goed in moeten stellen. Goed ingesteld, slaat de governor uit bij het thottle hold activeren.
En zou de motor stationair moeten blijven lopen.

Dus naar mijn idee zou je moeten kijken hoe je de governor aan de normal en idle ups gelinkt krijgt.

ik moet zeggen met mijn raptor 50 deed ik dat ook hoor, je governor aan bv switch C toewijzen (3standen)

als het dan bv windstil was ging ik op 1800 toeren en bij meer wind naar bv 1920 toeren.
idle up was enkel en alleen voor de pitch... (uiteraard de throttle ook ingesteld voor geval dat governor zou uitvallen)
maar iedereen zijn manier v werken denk ik dan...

voor mij is deze govenor nieuw en onbekent,

Ik heb zelf wel ervaring met de GV1 maar deze werkt waarschijnlijk toch anders.

Ik heb volgens het RCE G600 manual een schakelaar toe gewezen om de gov aan en uit te zetten.

In mijn T12FG zit een gov menu en daar kan je per vlieg rate 3 verschillende vlieg karakters programmeren.

Ik snap dat je de gov aan/uit ook via de Idl switch kan laten lopen en dat ie dan aan gaat als je bijvb van normal naar Idl1 1 of 2 schakelt,dat kan ik ook zo programmeren maar wat heeft het voor functie dan om 1 hoofdschakelaar toe te wijzen voor gov aan/uit

in het govenor menu kan ik mooie verschillende toeren tallen programmeren per vliegtoestand 3 verschillende rate's dus graag zou ik dit menu willen blijven gebruiken.

De V curve heb ik net als mijn GV1 geprogrammeert in idl1 en idl2 voorals de RCE-G600 een storing zou krijgen dat ik toch op de geprogrammeerde curve's kan door vliegen/landen(volgens Finless Helifreak)

Ik ga nog eens verder met programmeren kijken ofdat ik er uit kom
zodat de hold schakelaar inderdaad gaat werken zodat er normaal een auto mee gedaan kan worden met stationaire motor.

Thanks,

JJ

In throttle hold zou de Governor nooit moeten werken.
Ik vlieg met Spektrum.
En Throttle hold is een aparte conditie, zoals idle1,2
De RCE-G600 doet helemaal niets als het gaspercentage beneden de 30% staat (travel throttle kanaal).
De sensorkabel (geel) zit bij mij in aux, ik heb mijn aux op een switch zitten.
Als ik de switch laag zet heb ik -100 travel op aux en staat de Governor uit.
Als mijn switch op hoog staat heb ik het normale governor toerental (+85).
De rest (idle-up voorwaarden) doe ik met mixen omdat de DX7 geen governor menu heeft.

De Governor doet dus pas iets als er in het Throttle kanaal een waarde staat die hoger is dan 30%.
Dat is ook de reden dat je je throttlerange moet calibreren.
Je sensor kanaal (kan je zelf een vrij kanaal voor kiezen, in mijn geval Aux) bepaald het gewenste toerental en overruled het throttle kanaal zodra de >30% voorwaarde behaald is.

Ik vind het juist een geweldig ding, eenvoudig, goedkoop, en hij houd het toerental prima vast.
Hij heeft me nog nooit in de steek gelaten tot nu toe.

Laatst bewerkt:
Kijk wijze woorden allemaal,

Ik ga eens stoeien met de instellingen/mogelijkheden van de Futaba T12G in de verschillende menu's.
Ik zal hem eerst nog verder invliegen in normal mode want de motor is nog vrij nieuw en vlieg niet graag op de govenor met het inlopen van de motor

Ik kom er later op terug als het allemaal gelukt is,
maar dat komt vast goed,

Thanks

JJ

Ik heb volgens het RCE G600 manual een schakelaar toe gewezen om de gov aan en uit te zetten.

In mijn T12FG zit een gov menu en daar kan je per vlieg rate 3 verschillende vlieg karakters programmeren.

Ik snap dat je de gov aan/uit ook via de Idl switch kan laten lopen en dat ie dan aan gaat als je bijvb van normal naar Idl1 1 of 2 schakelt,dat kan ik ook zo programmeren maar wat heeft het voor functie dan om 1 hoofdschakelaar toe te wijzen voor gov aan/uit

in het govenor menu kan ik mooie verschillende toeren tallen programmeren per vliegtoestand 3 verschillende rate's dus graag zou ik dit menu willen blijven gebruiken.

Je hebt dus helemaal geen extra switch nodig om je governer aan of uit te zetten. Ik gebruik gewoon het governer menu en daarbij heb ik het zo ingesteld dat hij bij normal mode uit staat en bij idle up 1 op 1950rpm. Verder gebruik ik geen idle ups.
Maar je zou hem dus in normal mode ook aan kunnen zetten. Wanneer je dan boven de 30% stick komt gaat de governer aan. Alleen zul je in normal mode dus niet inverted moeten gaan vliegen. Door de V-curve in de idle up stand krijgt hij altijd meer dan 30% throttle kanaal en blijft de governer dus werken.

En je throttle hold hoort gewoon je kanaal 3 dicht te gooien en hierdoor gaat automatisch je governer uit doordat je onder de 30% throttle komt.
Kijk dus naar het signaal van kanaal 3 of deze wel echt omlaag gaat wanneer je throttle hold aanzet.

ik denk dat ik het opgelosd heb??!!

Met de GV1 heb je een kabel voor aan/uit kan 8 voor toerentallen kan 7 en gasservo kan 3

in mijn zender heb ik bij servo monitor gov1 kan 7 gov2 kan 8

de gv1 heeft dus een extra kabel om aan te sluiten op kan 7/8

alles na gekeken en werkt goed alles gaat aan/uit en op hold ook alles uit
--------------------------------------------------------

De RCE werkt op een ander instel principe:

op kan 8 (gov2)had ik de aan/uit schakelaar gele draad staan
op kan 7 niets maar deze werkt in samenwerking met de gov menu/idl1/2 instelling !!!!! dus geen!! signaal naar de gov

Nu heb ik het verandert,

op normal in het gov menu staat het nu op uit dus gov uit
op idl1 gov op 1750 rpm(85%) en idl2 op 1950rpm(95%)
de gas curve staat op normal liniar en idl1/2 in een V curve
als ik de hold op aan zet gooit ie op het servo monitor menu het gas dicht dus gov uit

Volgens mij moet het nu wel werken.

Morgen maar even testen want het is nu iets te donker buiten

JJ

Je kon nog iets op de rce aansluiten, wat dan op kanaal 8 zou komen te zitten.

Ik heb alleen de handleiding te lang niet gezien om te weten wat dat was...

ik denk dat ik het opgelosd heb??!!

Met de GV1 heb je een kabel voor aan/uit kan 8 voor toerentallen kan 7 en gasservo kan 3

in mijn zender heb ik bij servo monitor gov1 kan 7 gov2 kan 8

de gv1 heeft dus een extra kabel om aan te sluiten op kan 7/8

alles na gekeken en werkt goed alles gaat aan/uit en op hold ook alles uit
--------------------------------------------------------

De RCE werkt op een ander instel principe:

op kan 8 (gov2)had ik de aan/uit schakelaar gele draad staan
op kan 7 niets maar deze werkt in samenwerking met de gov menu/idl1/2 instelling !!!!! dus geen!! signaal naar de gov

Nu heb ik het verandert,

op normal in het gov menu staat het nu op uit dus gov uit
op idl1 gov op 1750 rpm(85%) en idl2 op 1950rpm(95%)
de gas curve staat op normal liniar en idl1/2 in een V curve
als ik de hold op aan zet gooit ie op het servo monitor menu het gas dicht dus gov uit

Volgens mij moet het nu wel werken.

Morgen maar even testen want het is nu iets te donker buiten

JJ

Heb het gestest,

in normal de gov uit omschakelen(3 standenschakelaar SE o=uit,midden =Idl1,boven=Idl2) naar Idl1 gov aan(1750rpm)door schakelen naar Idl2(1950Rpm)
met de motor uit en de heli op tafel getest
Als ik de hold schakelaar op aan zet gooit ie wel het gas dicht(in het servomonitor display) maar het groene lampje blijft op mooi groen branden:rolleyes:(gov aan dus)omdat de idl1/2 schakelaar ook aan staat,
de hold schakelaar overruled dus niet de SE schakelaar maar zet wel de gasservo op 0=dicht alleen blijft het groene lampje dus aan
Ik ga nog even verder stoeien met deze instelling,ik kan het nog niet testen buiten omdat het behoorlijk blijf regenen.

De governor staat wel aan maar doet naar mijn weten niets, want je throttle staat dan op 0.
En dat is minder dan 30% van de travel.
Het groene ledje betekent alleen dat de Governor actief is en bij meer dan 30% throttle het getal gaat aanhouden wat er opgegeven wordt.
Wil je de Governor echt helemaal uitschakelen met throttle hold (zou niet weten waarom), dan moet je een mix maken die kijkt naar de conditie van de throttle-hold switch en daarmee het kanaal waar je de gele draad van de RCE600 hebt ingestoken op zijn laagst mogelijke waarde te zetten.

Ik zou het eerst eens testen met een draaiende motor, dan zal je merken dat het gewoon werkt :)

Grt,
Eric

Laatst bewerkt:
Back