Enige toelichting mag er wel bij .
De truck met de Leo is een Wedico Man ,deze kocht ik naar aanleiding omdat een een Tiger Tank had aangeschaft ,leek me toen wel aardig om voor deze tank een truck te bouwen waarmee hij vervoerd kon worden ,en ook voor het feit dat een tank bouwen eigelijk een week werk is ,en dan ben je weer werkeloos om het zomaar eens te zeggen .
Truck bouwen duurde even langer temeer omdat de oplegger mij niet geheel beviel .
had 3 assen en om een tank te vervoeren moesten er een paar bij ,werden er 6 ,en deze moesten ook meesturend zijn anders kom je de bocht niet om ,en hij was ook te smal ,dus ik heb hem in de lengte doorgezaagd en verbreed anders hingen de tanks
buitenboord wat ook niet de bedoeling was
Dat alles was een jaar werk ongeveer (,ben gepensioneerd dus dan heb je wat te doen )
Het frappante van deze dieplader is dat de twee voorste assen tegenovergesteld sturen daar je anders de bocht niet door komt .
De tweede truck heb ik helemaal zelf gemaakt van printplaat ,heb een model gekocht van Trumpeter 1-32 en gewoon alles nagebouwd op 1-16 .
DE banden kosten 15 euro per stuk en als je er dan 20 nodig dan loopt dat aardig in de papieren , dus heb ik besloten om ze zelf te maken ,wat me aardig gelukt is moet er wel
bijzeggen dat ik van mijn beroep vormer ben (gieterijvormer ) dus ik weet hoe je het een en ander maakt
Heb nog een andere truck een Faun Elefant waar de Leo eigelijk op hoort ,van dit model
ben ik bezig om een 1-10 model te maken ,eigelijk voor het vervoer van tanks 1-10
omdat ik lid ben van een club waar ze ook 1-10 tanks hebben .
Dit staat op een laag pitje daar ik ook bezig ben om een zeesleper te bouwen
dus op het ogenblik werk zat
Zal vandaag of morgen nog een paar foto,s van mijn andere trucks posten
mvg Motormuis