weer eens iets anders

Foto-HNOJ3AN3-D.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Markioo
Klopt dat je niets ziet , ik zie zelf ook niets ,heb zitten klote,,.met overzetten van die fotos
ben een echte digabeet

mvg motormuis

Enige toelichting mag er wel bij .
De truck met de Leo is een Wedico Man ,deze kocht ik naar aanleiding omdat een een Tiger Tank had aangeschaft ,leek me toen wel aardig om voor deze tank een truck te bouwen waarmee hij vervoerd kon worden ,en ook voor het feit dat een tank bouwen eigelijk een week werk is ,en dan ben je weer werkeloos om het zomaar eens te zeggen .
Truck bouwen duurde even langer temeer omdat de oplegger mij niet geheel beviel .
had 3 assen en om een tank te vervoeren moesten er een paar bij ,werden er 6 ,en deze moesten ook meesturend zijn anders kom je de bocht niet om ,en hij was ook te smal ,dus ik heb hem in de lengte doorgezaagd en verbreed anders hingen de tanks
buitenboord wat ook niet de bedoeling was
Dat alles was een jaar werk ongeveer (,ben gepensioneerd dus dan heb je wat te doen )
Het frappante van deze dieplader is dat de twee voorste assen tegenovergesteld sturen daar je anders de bocht niet door komt .

De tweede truck heb ik helemaal zelf gemaakt van printplaat ,heb een model gekocht van Trumpeter 1-32 en gewoon alles nagebouwd op 1-16 .
DE banden kosten 15 euro per stuk en als je er dan 20 nodig dan loopt dat aardig in de papieren , dus heb ik besloten om ze zelf te maken ,wat me aardig gelukt is moet er wel
bijzeggen dat ik van mijn beroep vormer ben (gieterijvormer ) dus ik weet hoe je het een en ander maakt
Heb nog een andere truck een Faun Elefant waar de Leo eigelijk op hoort ,van dit model
ben ik bezig om een 1-10 model te maken ,eigelijk voor het vervoer van tanks 1-10
omdat ik lid ben van een club waar ze ook 1-10 tanks hebben .
Dit staat op een laag pitje daar ik ook bezig ben om een zeesleper te bouwen
dus op het ogenblik werk zat
Zal vandaag of morgen nog een paar foto,s van mijn andere trucks posten
mvg Motormuis

Ziet er goed uit. Aparte combinatie wel, zie je niet zo veel :)
Aan je verhaal te horen verveel je je niet zo snel volgens mij haha
Lekker bezig ook, verbreden van trailer, wielen erbij ...

Heb nog een andere truck een Faun Elefant ...
Zal vandaag of morgen nog een paar foto,s van mijn andere trucks posten
Moet je doen :) ben wel benieuwd. Net die Faun opgezocht, google, ziet er apart uit.

Foto-AIBNS6OS-D.jpg

Hier nog een foto van mijn Faun trekker
Dit is een model van Peter Muller (duitsland )
Van dit model wil ik een model maken 1-10 al deze modellen zijn 1-16
mvg Motormuis

Foto,s zijn wel niet van de beste kwaliteit ,maar dat komt omdat het fototoestel niet een van de beste is .
Maar hooft zakelijk ben ik eigelijk nog slechter , ik ben een fotograaf van likmevesje
kan er ook niets aan doen .
fotograveren en schilderen ,dat leer ik nooit
Vorige eeuw 1940 had mijn vader werk voor mij gevonden bij een schildersbaas
heb ik 14 dagen gewerkt ,moest ik na die tijd bij de baas komen ,en die zei mij .
Kees weet je wat jij doen moet ,,,jij moest maar een ander baas zoeken ,want jij zal nooit geen schilder worden
En verdomd de man heeft gelijk gehad ,want ik kan het nu nog niet

mvg Motormuis

Hoi Motormuis,
dat is een heel aparte en mooie collectie truck's, trailers en tanks.

Alle respect voor je bouw vaardigheden.:worship:

Wat ik zo zie valt het met de foto en schilder vaardigheden ook best nog wel mee.

Zijn prima foto's en de voertuigen zien er ook mooi gedetailleerd uit. ;)

Als je nog eens aan een dergelijk project gaat beginnen, hoop ik dat je er hier een bouwverslag van zal gaan maken. :cool: :p

hallo
dat ziet er gaaf uit,
en schilderen kunt u dus wel,
u zou terug kunnen gaan naar die baas en de modelllen laten zien en zeggen van zie je wel dat ik het kan!!!!!!
zo heb ik ook menig leerconsulenten gehad die hun mening hadden,
u zou met deze modellen best naar bemmel kunnen
dat is de www.modelshow-europe.com 20 maart enkel grondverzet en speciaaltransport is daar welkom,
heb ergens op een show iemand die faun helemaal van messing zien bouwen,en nee het was niet piet/volvo fh16 660,
mvg markioo

Back