Weer tijd om te shoppen...welke 50 Ampere regelaar?

• Topicstarter Topicstarter Marc Bolier
  • Startdatum Startdatum
M

Marc Bolier

Guest
Voor een sniper ben ik op zoek naar een regelaar. De motor is een Typhoon 2W-20 met Wemotec 580 EDF en trekt ong. 50A op 4S lipo's.

Eigenlijk is de vraag die mij bezighoudt:
Is een Castle Creations 60 merkbaar beter dan bijv. een Typhoon of Hyperion 50. CC is wel bijna 2 keer zo duur...

Het zou wel handig zijn als er nog 3 servo's op de BEC kunnnen.

Groeten,
Marc.

Die CC 60 is stukken beter en makkelijker te programeren via de Castle link. Alle opties kun je daarmee zelf instellen.

De assan 50 blijkt niet geschikt te zijn voor EDF.
(Op de site van RBC kits staat)
50 amp controller
not for EDF or high reving motors

Dit zette mij dus aan het denken of "goedkope" regelaars in het algemeen niet "minder" zijn. Waarom is CC dan zo duur? Waarom is de CC stukken beter? Alleen software of ook hardware / timing?

Ik heb overigens nog steeds geen phx link omdat ik nog geen behoefte had aan software upgrades of speciale instellingen. Instellen met het stickie doe je normaal ook niet iedere keer.

Ik denk dat de Tsunami 50 een redelijke kandidaat is, maar deze kent geen timing instellingen (...?).

Marc Bolier zei:
Ik denk dat de Tsunami 50 een redelijke kandidaat is, maar deze kent geen timing instellingen (...?).
Hallo Marc,

Met een PC kabel voor de Tsunami kun je hem op diverse timingen zetten. Wat misschien ook een leuk alternatief is is de 60 ampere regelaar van AeroNuts, zie: Aero-Nuts.com

Een clublid vliegt deze in zijn Pyranha op een Het-RC 2W20. Ik weet niet hoe het met de BEC ervan gesteld is, gezien de specs moeten 3 servo's geen probleem zijn, maar een los ontvangeraccutje is nu ook zo erg weer niet. :roll:

Ik heb overigens een CC45 wel eens op 3 servo's en 4s (3W) in de sniper gevlogen. Het is wel belangrijk dat je de regelaar in dit geval IN de thrustpipe legt ... maw achter de motor in de fan.

Grtz,
Emile 8)

Hoi hoi,

een klein beetje :offtopic: , maar wel leuk om hier even te delen. De Assan 50 doet bij mij dienst in een Logo heli, hij voedt een Feigao motor, uit een 4S lipopakket. De combinatie draait verrassend goed. Hij loopt erg goed aan, het geheel heeft meer dan voldoende power, zowel regelaar als motor blijven handwarm tot koel. En de regelaar/motor hebben nog geen misse slag gemaakt. Het programmeren (zonder link) is wel héél irritant, maar gelukkig doe je dit maar heel af en toe. Een ander nadeeltje voor helivliegen is dat er geen governormode op zit. Dus je zit alsnog een beetje met gas/pitch te mixen, maar als dit eenmaal goed is kom je daar ook niet meer aan.
Tot nu toe de beste combinatie in mijn Logo. En het blijkt ook nog één van de voordeligste sets te zijn.

Gr.A.

De Assan regelaar werkt perfect, maar niet voor een hoge toeren motor als de 2W-20. De regelaar zal zichzelf opblazen (vervelend, maar waar). Tsunami 50 en andere merken zal geen problemen opleveren.

Bedankt voor de advisen.

Ik ga denk ik voor de Tsunami 50. Ik heb het vermoeden dat deze een gewone Tsunami 30 is met een heatsink (en dus geen extra FET's). Klopt dit...?? Zou het vermogensverlies t.o.v. een Phoenix merkbaar zijn?

De Aero-Nuts is even niet leverbaar.

Groeten,
Marc

Marc Bolier zei:
Dit zette mij dus aan het denken of "goedkope" regelaars in het algemeen niet "minder" zijn. Waarom is CC dan zo duur? Waarom is de CC stukken beter? Alleen software of ook hardware / timing?

Hmm eigenlijk zijn CC regelaars goedkoop in vergelijking met "echte" merken. Vergelijk CC maar eens met Hacker, Kontronic of Schulze.

Marc Bolier zei:
Bedankt voor de advisen.

Ik ga denk ik voor de Tsunami 50. Ik heb het vermoeden dat deze een gewone Tsunami 30 is met een heatsink (en dus geen extra FET's). Klopt dit...?? Zou het vermogensverlies t.o.v. een Phoenix merkbaar zijn?

De Aero-Nuts is even niet leverbaar.

Groeten,
Marc

Denk het toch niet. De 30 heeft maar 2 fet's per kanaal terwijl de meeste 30A regelaren al 3 hebben. Een 50A regelaar met 2 fet's per kanaal lijkt me dan ook erg magertjes :) Gezien de prijs zullen de fet's wel niet van goud gemaakt zijn ;)

Voor hoge toeren kan je ook een Jeti Advance nemen. Die zijn goedkoper en lopen erg lekker op toeren. 26.000 is geen probleem. De Master series heeft wel een motor gesloopt op die toeren :(

Back