weer... welke lader?? :oops:

Ik weet het ik weet het... deze vraag is al veel gesteld, en geloof me ik heb de zoek functie gebruikt... maar kan door de bomen het bos even niet meer zien.

nu dan mijn vraag... wat is een goede Lipo lader?? het moet een "thuis lader" zijn (230 V) en ik wil gewoon de balanceer stekkertjes van mijn lipo packs erin kunnen steken. heb geen zin (geen kunde) in solderen en moeilijke aparte stekkers. de align lader lijkt mij "perfect" maar er wordt veel gezegd dat ie te langzaam is en niet echt betrouwbaar.

kx850086a.jpg

wie kan mij een antwoord geven?? ik had zelf altijd een esky ladertje maar die heb ik weg gegeven, en mijn andere esky ladertje doet het niet. ben nu dus laadloos.. :lol:

MVG

Daan

Graupner Ultramat 14.
Laad zo'n beetje alles vanuit 12 of 220V
Kost 75 euro.

bedankt voor je snelle antwoord Pjotrr. 1 vraagje nog.. kan ik hier gewoon mijn balanceer stekkertjes inpluggen? kan het niet zo snel vinden/zien. of moet ik dan een balanceerder erachter zetten? zoals dit:

3961_1.JPG

ja, dan moet je zo'n balancer ertussen zetten

probleem met balancers is dat elk merk een ander stekker heeft. Het is dus ook niet echt handig om alleen zo'n stekker op je lader te kunnen aansluiten.

Je kan je lipo's ook prima laden zonder balancer, gebruik er de zoekfunctie maar voor meer info.
Ik doe niet anders...

nu weet ik nog steeds niets.. en geloof me ik ben al dagen zoek functies aan het gebruiken...

Ik snap en weet dat je prima je lipo zonder balanceer stekker kan laden, maar 1 van mijn packjes voor de T-rex (nu nog 1 straks nog een) heeft een deans connector en een balanceer stekkertje en dus "moet" die via het balanceer stekkertje geladen worden.

de graupner Ultramat 14 ziet er goed uit maar ook bij die heb je dus weer aparte stekkers en balanceerder nodig.. ik snap niet helemaal waarom het zo moeilijk is om een "degelijke/makkelijke" lader te vinden voor lipo's met balanceer stekker??? is echt iedereen aan het solderen geslagen, of met balanceerders bezig?? er moet toch gewoon een lader zijn zoals bijvoorbeeld het esky ladertje (simpeler kan niet in mijn ogen). Ik heb nu wat meer packs van verschillende amperages etc en nu ik een nieuwe lader nodig heb wil ik een beetje een goed ding kopen. heeft echt niemand zoiets als de align lader maar dan van betere kwaliteit/sneller???

Vaag

Daan

Als je een snoertje maakt vanaf de lader naar Deans, dan kan je dat pakket ook zonder balancer laden.

Of je wel of niet een balancer wilt gebruiken is je eigen keuze.
Persoonlijk vind ik dat de noodzaak van een balancer niet zo groot is als men vaak beweert...

Zolang er door de verschillende merken verschillende balanceerstekkers worden gebruikt zal je niet gauw veel laders gecombineerd met een balancer vinden.

Mocht je ook op zoek gaan naar een balancer, ik hoor eigenlijk alleen maar goede dingen over de balancers van Hyperion.
www.aircraf-tworld.com verkoopt hun balanceerstekkers ook los zodat je daar ook lipo's van andere merken mee kan uitrusten.

ja maar Pjotrr daar gaan we weer... ik wil geen snoertje maken naar een deans connector omdat er ook een balanceer stekkertje opzit... ik ben het met je eens wat betreft dat het geen noodzaak is om gebalanceerd te laden maar kijk eens naar die align lader, alles kan je erin steken, (behalve dan een deans) maar goed kleine 7.4V packjes, balanceer stekkertjes etc..

de stekkertjes van de batterijen zelf zijn toch redelijk standaard? of heb ik "geluk" met al mijn batterijen (8 verschillende packs en allemaal zelfde soort stekkertje..)

weer bedankt trouwens door je snelle antwoord maar het is toch vreemd dat er niets "degelijks/standaards" gebruikt word?

in mijn ogen is die align lader de perfecte oplossing, helaas wordt die afgekraakt op een amerikaans helicopter forum, en dat is tot nu toe de reden waarom ik hem nog niet besteld heb.

Er is geen standaardisatie in balancerstekkers, punt.
Het is heel normaal dat je vanaf je lader zelf een snoertje maakt naar de door jou gebruikte stekkers op je lipopakketten...

Over dat Esky ladertje met balanceeruitgangen hoor ik ook verhalen van opgebolde lipocellen...

Mijn advies: koop een goede lader en evt,.een losse balancer voor de dure pakketten.

Daan,

Ben zelf ook bezig met aanschaf lader. Mede clublid zweert bij zijn Hyperion EOS 5i met bijpassende balancer LBA 6 (is identiek aan de jamara balancer zoals getoond op de foto in dit draadje maar wordt nu opgevolgd door LBA 10). Zijn verschillende verloopstekkers bij te koop, maar ben bang dat je aan wat solderen niet ontkomt. "nadeel" is wel dat je alleen via een twaalf volt voeding kan laden. Nadeel tussen haakjes want als je een lader op netspanning koopt zit in feite de 12 volt voeding er in en betaal je hem toch ook. Koop je een aparte 12 volt voeding dan kan je hem voor heel wat andere zaken ook gebruiken. 12 volt voeding (13,8V eigenlijk) nemen van minimaal 10A; deze kost je rond de 50 euro (conrad).

Wel of geen balancer? Gezien de prijs van een balancer heb je hem er al uit als je er 1 accupack mee redt; dus doen lijkt me!

Succes!

Back