Weerstand doorgebrand

Ik heb op m'n nieuwe terx 500 pro efl een weerstand tussen de lipo en de esc gezet. Zat bij de roxxy 6100-6. Bij het afstellen van de heli benog hij te roken. Graag advier

Groeten
Martin

Euhm, waarom? Een antispark is niet nodig op een 500 onder normale omstandigheden.

Advies: Weerstand weglaten, of zorgen dat hij na aansluiting meteen los te koppelen is.

... een weerstand tussen de LiPo en esc gezet ... suggereert dat dat het enige is dat je hebt aangesloten. Toch wel de hoofd-stroom draad aangesloten? Goed contact in de hoofd-stroomdraad?

Zo ja, dan verder zoeken: weerstandswaarde, vermogen v.d. weerstand, accuspanning? Foto van bedrading?

Laurens, anti-spark weerstand mag na aansluiten hoofd-draad gekoppeld blijven.

... een weerstand tussen de LiPo en esc gezet ... suggereert dat dat het enige is dat je hebt aangesloten. Toch wel de hoofd-stroom draad aangesloten? Goed contact in de hoofd-stroomdraad?

Zo ja, dan verder zoeken: weerstandswaarde, vermogen v.d. weerstand, accuspanning? Foto van bedrading?

Laurens, anti-spark weerstand mag na aansluiten hoofd-draad gekoppeld blijven.
Alles is aangesloten, behalve 2 draden van de motor, omdat ik nog aan het afstellen ben
Alles werkte, maar na een paar keer opstarten (afstellen) begon hij te roken
Weerstand is 10 ohis trouwens de roxxy 9100-6
Groeten
Martin

Laatst bewerkt:
Als de hoofd-draden goed zijn aangesloten, loopt er geen stroom door de weerstand en kan deze niet warm/heet/rook worden.

Hebben we het over deze anti-spark methode/aansluiting?
www.mgm-compro.com
-> Afghanistan
-> Tech.info
-> How to prevent sparking ...

De regelaar heeft een BEC. Het stroomverbruik van ontvanger en servo's zou, als er iets fout is aangesloten door de weerstand kunnen lopen.

Kan je een foto en/of een schema plaatsen hoe alles rond de accu-aansluiting is aangesloten?

Ik vind het nogal klinken alsof de weerstand niet parallel geschakeld is, maar in serie. Daarom doel ik op het loskoppelen na aansluiten.

Als je hem zo aangesloten hebt is er niks mis. Dan blijft die 10 ohm weerstand over, dat is misschien toch te hoog.

Misschien moet je een 2e 10 ohm parallel erbij doen, zodat je een 5 ohm weerstand krijgt.

Foutje. De weerstand is niet doorgebrand, maar zo heet geworden dat de krimpkous begon te roken. Advies welkom
Groeten
Martin

Denk dat het verstandiger is om eerst een te laten zien wat je precies hebt gedaan. Dan is dat te beoordelen. Je geeft zelf aan dat je er geen verstand van hebt...

Als je een weerstand in serie met de lipo hebt gezet betekent dat alle stroom door de weerstand gaat. Uiteraard brandt de weerstand dan door aangezien er flink wat stroom loopt. Je kan niet zomaar een weerstand in serie zetten tussen de lipo en de regelaar.

Back