Weerstand doorgebrand

Als je een weerstand in serie met de lipo hebt gezet betekent dat alle stroom door de weerstand gaat. Uiteraard brandt de weerstand dan door aangezien er flink wat stroom loopt. Je kan niet zomaar een weerstand in serie zetten tussen de lipo en de regelaar.

Hoi in een eerder post een plaatje hoe ik het heb gedaan.
Groet
Martin

In dat plaatje staat niet de procedure voor aansluiten:

1. Eerst de draden via de weerstand verbinden
2. Dan de hoofddraden verbinden
3. Dan pas de regelaar belasten

Als je het zo doet kan het niet fout gaan

Op welk moment begon 'ie bij jou te roken?

Dirk

In dat plaatje staat niet de procedure voor aansluiten:

1. Eerst de draden via de weerstand verbinden
2. Dan de hoofddraden verbinden
3. Dan pas de regelaar belasten

Als je het zo doet kan het niet fout gaan

Op welk moment begon 'ie bij jou te roken?

Dirk

Ik doe altijd
1 zwart lipo aanregelaar
2 weerstanddraden ( rood)
3 rood lipo aan regelaar
De weerstanddraden zijn parallel aan de rode

Roken na stap 2
Ik zit met u net te bedenken dat ik 2 tweekeer achter elkaar heb gedaan. In de link die ik even eerder gaf staat NIET doen. Eesrt de weerstand laten afkoelen

Groeten
Martin

Het moet niet nodig zijn om weerstand te laten koelen Martin. Waar heb je de weerstand vandaan? Je zult toch wel ooit ergens gezegd/geschreven hebben ik wil weerstand zus en zo, met die waarde(n)? Die getallen willen we graag weten.

Sorry, gekeken naar een plaatje, niet naar een link naar een plaatje.

Zo op het eerste gezicht lijkt alles goed. Waar het om gaat, is dat als de weerstand verbonden is, zo snel mogelijk de hoofdstekkers worden verbonden. Alle stroom die het systeem vraagt gaat anders door de weerstand.

Er zijn ook commerciele systemen te koop die dezelfde oplossing bieden. Bij het insteken van de stekker wordt eerst contact gemaakt met een weerstand en vervolgens met de stekkerbus. Dit werk dus niet met twee aparte stekkerverbindingen. Jeti levert zo iets. Zie Search result : JETI model s.r.o.

Sorry, gekeken naar een plaatje, niet naar een link naar een plaatje.

Zo op het eerste gezicht lijkt alles goed. Waar het om gaat, is dat als de weerstand verbonden is, zo snel mogelijk de hoofdstekkers worden verbonden. Alle stroom die het systeem vraagt gaat anders door de weerstand.

Er zijn ook commerciele systemen te koop die dezelfde oplossing bieden. Bij het insteken van de stekker wordt eerst contact gemaakt met een weerstand en vervolgens met de stekkerbus. Dit werk dus niet met twee aparte stekkerverbindingen. Jeti levert zo iets. Zie Search result : JETI model s.r.o.

Mooi, dank. Ga ik naar kijken
Groet
Martin

Back