Weet iemand een flybar lock voor een T-Rex 500?

Hoi,

Ik weet dat er op helifreak vaak een inbussleuteltje ergens in de kop wordt geklemd .
Ik heb wele een afstelmal voor de swash van de 600 , met een pasbusje past hij ook op mijn 500 .

Henk

Ik weet niet of je bedoeld om je paddle stang haaks vast te zetten,
om het afstellen van je pitch te vergemakkelijken...

Zoja,
Dan heb ik de volgende oplossing verzonnen..

Paddelhouder-7a.jpg

Paddelhouder-2.jpg

Paddelhouder-3.jpg

Paddelhouder-4.jpg

Kolere wat doen jullie allemaal moeilijk, ik stel het allemaal af op het oog (en de swashplate met een malletje om de hoofdas) en verders geen nieuws. Werkt al jaaaren perfect ;) Ik kan me voorstellen als je een flybarloze setup hebt dat dan de hoek van de bladen erg belangrijk is, maar nu toch niet zo? Gewoon afstellen zoals je wilt dat het vliegt, of dat je dan 10 graden of 14 graden pitch hebt maakt op zich niets uit toch?

Cheers,

Richard

Volgens mij meet hij het echt niet :D ....
En heeft hij er weinig last van met vliegen in ieder geval, zegt hij van "Mhhh ik kan iets meer negatieve pitch gebruiken"(was ik bij geloof ik ;) ).
Ik denk wel dat je alles redelijk afgesteld kan krijgen op het oog/gevoel (mits je oog/gevoel zuiver is dan.. :p )

Eric

LOL....die discussie heb ik eerder gezien ;)

Er zijn er zat die geen pitchmeter in hun basis setup gebruiken.
Geen enkele van de 450 vliegers die ik ken gebruikt er één. Stellen alles op het oog af en toch vliegen ze als de beste.

om de flybar horizontaal te zetten kan je ook gewoon je main bladeholder gebruiken. De paddle steek je door de middenste sleuf. Voor de 600 hebben ze dat ook.

e56_41.jpg

Hallo pardoez
En dan de "blauwe antenne draad" rond de staart boom gedraaid??????
Dat zou ik nooit doen
groeten jan

Thanks voor de replies...

Je kunt me vertellen wat je wilt, maar tools zijn gewoon handig en ze helpen wel degelijk. Ik stel ook alles met het oog af, althans ik gebruik en zo nu en dan wel eens een Zero Degree Tool en/-of een Swashplate Leveling Tool. Men is vaak scepties over dit soort tools, maar dat komt omdat.... ach... bla bla ba. Vaak is het zo dat als ze voorbeeld eenmaal een zero degree tool hebben gebruikt vinden ze het vaak toch wel handig. Vooral als ze regelmatig servo's of gear sets moeten vervangen. Men vergist het vaak, maar top 3D piloten gebruiken ook tools. Maar laten we dat hoofdstuk nou afsluiten, dat is een discussie daar komen we toch niet uit, no fence ;-)

Ik heb die nieuwe bladehouder. Maar dat werkt niet echt fijn vind ik. Want de paddle loopt van breed naar smal en de bladhouder verdraait constant. Werkt wel, maar kan beter.

Ik zal je vertellen waarom ik deze vraag heb gesteld. Er zijn veel posts (op helifreak en etc) waar men exact 0º pitch heeft bij center stick heeft. Maar.... toch -12º ~ +11º collective pitch, een afwijking van 1º. Je zult zeggen, ach... dat vind ik zo. Lui die ik ken en echt wel weten hoe ze moeten afstellen komen er soms niet uit. Ik heb onlangs voor iemand een T-Rex 500 in gebouwd en afgesteld. Deze klopt ook precies op 0º, 0 bladspoor en vliegt heerlijk. Maar wat blijkt.... -12º ~ +11º collective pitch. Ook kloppen de maten van de linkages in de manual niet. Ik ga nu niet vertellen hoe je dit moet afstellen, want ik ga er vanuit dat jullie genoeg ervaring hebben om dat te weten. Nu zijn er meer die hier toch tegenaan lopen. We hebben van alles geprobeerd, theorieen erop losgelaten en etc. Kan ook aan de servo's liggen qua pulse aan de uiteindes (bespaar je de details). Je kunt dit via de zender oplossen, maar gaat ook ten koste van je cyclic pitch.

Om een lang verhaal kort te houden, waar lijkt het op... het heeft waarschijnlijk alles te maken dat de flybar niet 90º haaks op de main shaft stond tijdens het afstellen. Ook al zijn je ogen perfect, je kunt er de mist mee ingaan. Dus ik ben op zoek naar flybar lock die erg nauwkeurig is en handig te gebruiken. Heb ik weer wat te doen...

Opzeker dat er meer zijn die hier ook interessen in hebben.

Boudewijn

Laatst bewerkt:
Welke wil je hebben...

uniflybarlock.jpg

Hobbies & Helis, International: Universial Flybar Lock

================================================================
CN2070.jpg

CN2070 UNIVERSAL FLY BAR LOCK (ALL HELI)(< momenteel niet op voorraad.) , rc heli tools , LiteCommerce online store builder - Flybar universal lock tool (< Goedkoopste $14.95) "Works with any model that has a threaded hole in the center of the head block. Including but not limited to:
T-rex 450
T-rex 500
T-rex 600
T-rex 700
"

======================================================================
flybarloc1.gif

Fast Lad Performance (< momenteel niet op voorraad.) , Ron's HeliProz South: Setup Tools

======================================================================

Nog een D.I.Y. flybar lock tool. Gebaseerd op bovenstaande. Deze sprak mij wel aan ondanks dat ik er geen nodig heb voor m'n Trex 500 omdat een 4mm. haakse inbus tussen seesaw holder en rotor housing prima werkt.

attachment.php
attachment.php
attachment.php

Bron

Back