Weet iemand een zweefvlieg simulator ?

Hallo Allemaal,

Ik zou graag een zweefvlieg SIM willen hebben met toch wat keuze ...
Ik heb zelf de afstandsbediening maar hij moet wel op Vista gaan.
En het liefst gratis.

Dank voor jullie hulp!

Groeten,

Lindert

RC desk pilot is ook een redelijk mooie simulator, zit ook een zwever bij en het leuke is dat je ook omhoog gesleept kan worden door een ander toestel.:) er loopt wel ergens een draadje over op dit forum.

Groeten,
Sam

Reflex xtr geloof ik,als je nu een simpele versie download en je doet hem upgraden dan kun je echt waanzinnig oefenen,je moet wel even een zender erop zetten.

Ben nu zelf 3 weken bezig,ask 21 zit erin,bergfalck,asw en nog een paar zwevers.
Je kunt helling zweven,op het strand,in de bergen,maar ook hoog starten op een vlak veldje,mogelijkheden genoeg.

Suc6

Reflex xtr geloof ik,als je nu een simpele versie download en je doet hem upgraden dan kun je echt waanzinnig oefenen,je moet wel even een zender erop zetten.

Ben nu zelf 3 weken bezig,ask 21 zit erin,bergfalck,asw en nog een paar zwevers.
Je kunt helling zweven,op het strand,in de bergen,maar ook hoog starten op een vlak veldje,mogelijkheden genoeg.

Suc6

tja...en dat mag niet:cool:

Even over die Reflex Xtr heb je daar toevallig een linkje van :rolleyes:

@Squid 275;

Ja die heb ik al maar met een ander vliegtuig slepen ? het is ook maar een 3 kannaals zwevertje :)

Even over die Reflex Xtr heb je daar toevallig een linkje van :rolleyes:

@Squid 275;

Ja die heb ik al maar met een ander vliegtuig slepen ? het is ook maar een 3 kannaals zwevertje :)

er is nu een vernieuwde versie van, die kun je gewoon downloaden vanuit het draadje over die sim.

Groeten,
Sam

Hoi,

tuurlijk kan je die NIET zomaar downloaden ;)

je kan waarschijnlijk een upgrade downloaden, maar dan alleen als je het originele product hebt gekocht ... anders werkt de sim niet zonder dongle !

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
Anekdote

Ik heb denk ik iets anders dan dat jij zoekt.
Ik wilde voor mijn nieuwe zweefmodel (2,6 m Ventus 2BX van Jamara van echte zwever omgebouwd naar electrozwever) een simulator kopen om te kunnen oefenen en zo crashes te voorkomen. Er vliegt immers een €300 die je niet op een stuurfout wil crashen.
Een vliegvriend raade Aerofly5 aan als top of the shelf, en dat is het dan ook..... alleen de prijs....€270. Aan de andere kant, als je er crashes mee kunt voorkomen door met variabele crosswind te landen, dan heeft hij zich snel terugverdiend. Dat was mijn insteek tenminste.

Het programma draait op een zwaardere videokaart dan ik had (PC was een jaar of 6 oud) en die kon ik voor mijn PC geen andere kaart meer krijgen. Toen maar overgegaan tot de aanschaf van een andere PC......;)

Aerofly 5 is een prachtige simulator met veel modellen, van zwevers tot jets, die heel getrouw gemodelleerd zijn qua uiterlijk en vlieggedrag. Je kunt verschillende bestaande modelvliegvelden op de wereld vliegen aan de hand van 360 graden fotos', het is net of je er echt staat.
Verder kun je via internet met anderen op een van die velden vliegen, vind ik ook erg leuk. De mogelijkheid is er om je eigen zender aan te sluiten en daarmee te vliegen.

Ik heb er nu een nieuwe PC aan overgehouden, de Ventus is nog steeds heel en heb het programma onder Windows7 draaien.

Condor schijnt het beste te zijn.
Die moet ik nog eens aanschaffen.
Condor: The Competition Soaring Simulator

Buizerd

Condor is inderdaad goed, maar dat is geen model maar een echte zweefvliegsimulator.
Of je daar veel aan hebt als modelvlieger betwijfel ik, je ziet alles uit het punt van de vlieger die er in zit en ik denk (heb nauwelijks ervaring met modelzweefvliegen) dat er in een echt vliegtuig toch meer dingen nauwkeurig bij komen kijken zoals bv trim, kleppenstand, orientatie, snelheid, gecoordineerd sturen enz.
Het voordeel is, je hoeft nooit nose-in :p
Ook is de bedoeling dat je ook voetenstuur en stick gebruikt.
Ik heb hem overigens nooit werkend gekregen op Vista

Grtz,
Jan

Laatst bewerkt:
Back