weet iemand hoe ik????

he hallo ik heb net een walkera dfo4 helikopter gekocht maar de staart roter of hoe dat ook heet drait maar een kant op niet naar links als ik de joystick naar links duw gisteren bij die man wel? en ik wil op een flight simulater gaan oefenen ik heb wel een kaben er bij voor de pc maar het werkt niet? kan iemand mij verlellen wat ik moet doen? mvg willie.

Ik denk dat je het best even bij een club bij jou in de buurt om hulp kunt gaan vragen.

Je geeft een beetje weinig informatie om je verder te kunnen helpen. Welke simulator gebruik je? welke zender (merk/type)? Wat voor kabel heb je?

Wat betreft je draaiprobleem, 'gisteren die man' vloog die met exact dezelfde spullen als jij? Ook echt dezelfde heli, dus niet een heli van hetzelfde type, maar gewoon die heli? In dat geval zul je zelf mogelijk iets fout doen, hoe probeer je dit? Ben je aan het hoveren en probeer je 'm dan te laten draaien, of heb je 'm zo goed als stil op de grond staan? Welke stick probeer je mee te draaien? Welke stickmode staat je zender in?

Probeer je te draaien met de rechterstick en terwijl de heli op de grond staat, dan heb je waarschijnlijk geluk dat je nog niet vloog. In heel veel gevallen vliegt men zodanig dat op de linkerstick gas en rudder (staart) zitten en op de rechterstick hoogte en rol. Als jij de rechterstick naar links duwt, wil je dus de heli een rol naar links laten maken. Let wel: dit is als je de 'redelijk reguliere' stickbezetting hebt.

Hoe dan ook, met alle respect, maar je vraagstelling ademt onkunde. Om jezelf nu een hoop ellende te besparen, is het echt beter om even langs een club te gaan.

En even voor de duidelijkheid, je stuurt de neus van een heli en niet de staart.

Dus als je naar links stuurt gaat de neus naar links maar de staart naar rechts.

Dit lijkt onlogisch maar als je later rond vliegt is het heel logich. Je stuur dan je heli goed door de bocht.

gr Remco

ja zal wel ik heb er gen verstand van ik wil heli gaan vliegen maar het gas zit linkt en om de staart naar links en rechts te draaien ook links en als ik hem naar links duw draait e staart wel maar het propellertje niet?

Heren, de vraag is volgens mij "waarom draait mijn staartrotor niet de andere kant op?"

De staartrotor kan maar 1 kant op draaien. Dat is voldoende. Door het momentum van de hoofdbladen wil de neus van de heli naar rechts draaien (staart naar links). Om de staart op zijn plaats te houden moet het motortje dus "tegen gas" geven. Als de neus de linkerkant op moet dan moet je met de staartrotor dus meer gas geven (meer tegengas aan het momentum)

Als de neus dus naar recht moet (of de staart naar links) kan je de staartrotor stil zetten of een beetje laten draaien. Met de linker stick (in jou geval) laat je de staartrotor dus harder of zachter draaien waardoor de neus links of rechts gaat.

Duidelijk?? :D

En Ron, je hebt gelijk, onkunde is iets niet kunnen, onwettendheid is iets niet kennen :mrgreen:

Helaas voor jullie hebben jullie ongelijk. Onwetendheid is wel duidelijker, maar onkunde betekend hetzelfde.

Kunde = kennis hebben van. Onkunde = geen kennis hebben van.

Vandale:
on·kun·de (de ~ (v.))
1 onbekendheid met bepaalde zaken

Maar goed, totaal offtopic.

En even voor de duidelijkheid, je stuurt de neus van een heli en niet de staart.

Even voor de duidelijkheid: je stuurt de staart van een heli en niet de neus. In de neus zit niets wat je kunt besturen. Jouw acties met de stick hebben betrekking op de staartrotor. Je stuurt dus de staart, niet de neus.

Voor de rest blijf ik bij mijn advies; naar een club gaan. Deze heli's zijn nog klein, maar kunnen al schade doen. Daarnaast; bij elke crash schade en je geeft de hobby snel op. Op een club kunnen ze in 1 uurtje uitleggen waar wij hier op het forum misschien dagen overdoen, temeer omdat het 'in het echt' makkelijker is te achterhalen wat iemand nu echt vraagt ;)

hezik zei:
Even voor de duidelijkheid: je stuurt de staart van een heli en niet de neus. In de neus zit niets wat je kunt besturen. Jouw acties met de stick hebben betrekking op de staartrotor. Je stuurt dus de staart, niet de neus.

Ik heb het over de beweging, niet wat je stuurt. Het een is nl het gevolg van de ander. Heb je ooit de staart naar links zien bewegen en de neus ook? :mrgreen:

De stickbeweging moet je interpreteren als het sturen van de neus. Dat is nl dezelfde richting.

De DF04 is juist uitermate geschikt om te beginnen, crashes leiden maar zelden tot echte defecten en deze heli kan amper schade toebrengen behalve aan je plantjes. Ik wil daarmee niet zeggen dat het niet verstandig is om naar een club te gaan maar het is zeker niet onmogelijk om het zelf te leren met de informatie uit de verschillende draadjes.

Kijk voor veel info eens in dit draadje. Lees dan ook even alles.

Kijk, Burp, nu zeg je iets anders ;).. nuancering he.. tsja, als jullie over taal beginnen... :P

Back