weet iemand raad?

• Topicstarter Topicstarter jan th
  • Startdatum Startdatum
J

jan th

Guest
Ik heb gister mijn heli gehaald, een twister v 2...
Met hooveren over de grond trekt hij helemaal naar 1 kant toe..
Heb zelf al geprobeerd te trimmen maar t lukt me zo 1 2 3 niet...
Weet iemand wat ik fout doe of is er iemand in de buurt van Tilburg die me ermee kan helpen en me misschien t 1 en ander zou willen leren?

MVG Jan

Hey,

goede raad is eerst véél lezen op dit forum. Als je zoekt op "heli trekt naar één kant", of iets van deze vergelijkbare steekwoorden, dan kom je beslist véél topics tegen waarin e.e.a. word uitgelegd.
Het blijkt namelijk normaal te zijn dat heli's dit doen, niet druk om maken, maar gewoon tegensturen. Ook dit is lastig, dus vooral héél véél oefenen.

Er komen zeker meer reacties, maar van mijn kant al veel succes gewenst!

Greetz,

Aldert

Tegensturen heb ik al geprobeerd Aldert, maar t is net
of de rotor bij meer toeren scheef gaat en dan helpt tegensturen niet.
Is er echt niemand in de buurt van Tilburg die effe kan helpen?
En Aldert, bedankt voor je reactie, en oefenen wil ik veel doen.

GR Jan

Koppel de hoofdmotor los, sluit de accu aan
Als je nu gas gaat geven, zou de swash zelf recht moeten blijven staan.

Indien dit niet het geval is, staat er een waarde niet goed ingesteld op de zender. Bij gas geven gaan er als het goed is 3 servo's omhoog, het kan zijn dat in jouw geval er 1 achter blijft.

Je weet ook dat als je lager als 0,5 m van de grond blijft een heli altijd erg zenuwachtig is? tegensturen zul je altijd moeten doen en de oplossingen om het tegensturen uit de wereld te helpen zijn erg duur.

Heli vliegen is 80% afstellen, alles moet perfekt recht staan (alles) .
Alles moet trillings vrij zijn, dus alles moet in ballans zijn.
De spullen die in je heli zitten moeten in ballans erin liggen.(dus als je de heli bij de rotor kop op pakt moet hij recht hangen)
Een heli zal altijd een beetje scheef hangen maar dat is normaal, dat zul je in de toekomst ook wel zien tijdens het vliegen.
Maar wat jouw heli doet is dus waarschijnlijk echt naar rechts-links weg drijven, nu kan het zo zijn dat hij uit ballans is dus dat hij links of rechts zwaarder is.
Het kan ook zo zijn dat je servo`s niet goed zijn afgesteld dus met optoeren (pitch geven) dat hij de ene servo hoger drukt dan de ander, dit moet je dan ff controleren.
Anders moet je van onder naar boven alles opnieuw afstellen dus alle linkjes even lang, swashplate recht, bladen recht, padles recht.
Dan pitch geven en kijken of dan alles recht blijft staan.(koppel wel je motor af voor je begint).
Ik hoop je een beetje te hebben kunnen helpen...?!?!?

Groetjes

Bedankt try fly, ik zal t wel eens proberen...
T is alleen dat ik helemaal nieuw ben en nog helemaal niets weet.
Heb de heli zo kant en klaar gekocht en verder niet in elkaar hoeven zetten.
Ik wil me niet uit t veld laten slaan omdat t me niet ineens wil lukken.
Zou alleen wel een stuk makkelijker zijn als iemand hier uit de buurt zou kunnen helpen, heb ook al de Brabantse luchtvaart club gemailt uit hulten, dat is hier vlak bij maar ik denk dat die met vacantie zijn, heb nog geen mail terug gekregen.
Verder wil ik gewoon alles proberen om toch t vliegen onder de knie te krijgen.
Maar try fly, bedankt voor je reactie, zal t morgen wel eens proberen.

Groeten

Jan

Heli vliegen is niet voor niets een zeer onderschatten hobby, en ik denk op radio grafisch gebied de moeilijkste.
Maar als je verder nog vragen hebt, gewoon stellen ook al denk je dat het een stomme vraag (die overigens niet bestaan)

Groetjes en veel Suc6
Maarten

Back