Weet iemand wat voor romp dit is?

fotodtw.jpg

Beste lezers,

Gisteren heb ik deze romp van iemand gekocht.
Wat mij betreft een zeer mooi model en ik wil hem graag varend maken. Vandaar dat ik gelijk lid ben geworden van dit leuke forum.

De romp is gemaakt van polyester en de kiel is van voren gezien mooi bol en hol van binnen zodat ik hem goed kan verzwaren. Daarnaast heeft het grootste spant het breedste punt iets onder het dek, zoals in de jaren 70 bij ontwerpen van 1/2 ton en 1 ton (etc.) jachten voorkwam. Bijgevoegd een foto van de zijkant.

Alleen voordat ik begin met een eigen ontwerp voor de opbouw etc. Vroeg ik me af of iemand dit model herkent en mij kan vertellen welk merk het is etc. De lengte van het model is ongeveer 110cm

Hoor graag van jullie,
Groeten,

Bart

Een Yngling? Hij heeft natuurlijk een grotere kiel, maar dat móet, op schaal. Wel lijkt de zeeg (kromming in de romp omhoog) wat groot. Merk zou ik niet weten.

Ongelovelijk! In een kwartier zijn we er al achter!

Heel erg bedankt!

Hebben jullie ook ervaring met het varen van de Saudade?

groeten,
Bart

Het varen (nog) niet. Ik heb het model nu een tijdje, maar nog geen tijd gehad om hem uit te proberen.....

Hoi Pinty,

Heb je er misschien ook bouwtekeningen van?
dat zou mij denk ik erg helpen om de mast en het zeilpunt uiteindelijk op de juiste plek te krijgen.

Groeten,
Bart

Als het goed is, dan heb ik de bouwbeschrijving nog wel. Maar ik geloof dat er geen echte bouwtekening bij zat.
Anders kan ik altijd nog wel de maten opmeten.

Neem eens contact op met user Ep Oorklep. (Vincent voor intimi)
Hij heeft een Saudade (twee zelfs sinds kort).
Ik heb hem ermee zien zeilen: Gaat heel mooi!

Als je via de zoekfunctie hier op het forum naar Saudade zoekt, vind je hem vanzelf. Ook foto's.

Welkom in de woeste wereld van saudadeschippers. Ik ben zelf in het bezet van 2 van deze mooie schepen. De saudade en de saudadeux. Als je flink doorbouwt kunnen we de hele vloot in een keer te water laten deze zomer
u9ahe7ur.jpg
udu2ejap.jpg

Hallo!!!
Kan de jurk van die dame ff iets omlaag ja?
Als je niet oppast loopt het arme kind zó een blaasontsteking op.
En dan moet Rijkswaterstaat haar natuurlijk weer naar de kant en het ziekenhuis brengen...

Roel, van een heer als jij had ik verwacht dat je je direct zou aanbieden om haar warm te houden. :mrgreen:

Of leest "moeder de vrouw" soms tegenwoordig op haar smartphone je berichten na die je hier hebt geplaatst? ;)

Back