weg gefrommeld in een hoek

Waarschijnlijk nog niet verkocht, maar ze willen eigenlijk niet meer weten dat ze hem nog hebben.

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarschijnlijk nog niet verkocht,

Bij een dodelijk ongeluk kan ik me voorstellen dat weer in de vaart brengen gevoelig kan liggen, en je besluit zo'n schip te verkopen (zoals met de Fairplay 22 die nu in Griekenland vaart). Maar in Dordt is toch niemand omgekomen? Dan snap ik dit eigenlijk niet.

Groet,

Ad

Wat is er eigenlijk gebeurt met deze boot ?
Beetje meer info graag !

Als ik het goed heb was dit schip gezonken

Berging sleepboot “en avant 5″ in Dordrecht. | De Griet

http://www.shipwrecklog.com/log/tag/en-avant-5/

De sleepboot En Avant 5 van Muller Dordrecht is vrijdag aan het begin van de avond omgeslagen op de Oude Maas voor de stad Dordrecht. De vier opvarenden werden door de veerpont opgepikt en zijn voor controle naar het ziekenhuis gebracht.
Sleepdienst Muller kon vrijdagavond nog geen duidelijkheid geven over de oorzaak. Het KLPD stelt een onderzoek in. De En Avant 5 – 7 m breed, 21 m lang en 13,8 m hoog, 1100 pk Cummins – fungeerde als achterboot voor een richting zee varend transport met twee pontons, met de En Avant 7 als voorboot. De omgeslagen sleepboot ligt op z'n kop aan de kant. De kiel steekt nog boven water uit.

Het scheepvaartverkeer op de Oude Maas werd tijdelijk stilgelegd. Nadat de situatie was gestabiliseerd, kon het afvarend verkeer al snel worden hervat. Als gevolg van het incident is de Nieuwe Haven afgesloten voor scheepvaartverkeer.
Rijkswaterstaat zal zorg dragen voor de berging van de sleepboot. Naar verwachting zal dit nog tot in de nachtelijke uren duren.

Groet,
Theo

hoi robert

Moet zeggen dat ik het scheepje er nog aardig knap bij vind liggen..

u zou een bod kunnen doen,maar t is wel groot hoor schaal 1:1 :D:D:D

Als die volgelopen is, zal hij wel total loss zijn, of is dit bij boten anders ?

In Nederland soms wel, vanwege de hoge loonkosten als bijvoorbeeld de volledige electrische installatie vervangen moet worden en de motoren gereviseerd (draaiende motor die onder water komt kan forse schade oplopen). Maar een hoop valt vaak nog wel te fixen.

Maar in lage lonen landen kunnen ze er nog wel wat mee, en dan kan vaak de sleepreis (of andere vorm van transport) er naar toe nog wel uit...

Groet, Bert

Back