C
captain crash
Guest
Hallo allemaal,
Gloednieuw op dit forum en sinds kort micro heli piloot.
Ik denk dat ik een probleem heb, in ieder geval een vraag, en denk dat jullie me mogelijk kunnen helpen.
Mijn technische heli woordenschat is beperkt, waarvoor mijn excuses, maar ik hoop het uit te kunnen leggen.
Ik heb een E-flight mSR-X en een mCP-X.
Net een beetje geleerd te hoveren met de staart naar me toe.
Nu wil ik, al hoverend, naar links draaien (de heli om z'n as laten draaien) en geef een beetje rudder naar links.
Behalve dat de heli naar links draait begint ie ook naar achteren te vliegen en iets naar links te kantelen. Hij drijft vlot weg en voor je het weet is het 'Crash'.
Ik moet dus naar rechts en naar voren sturen om de heli min of meer op z'n plek te houden.
Zowel de mSR-X als de mCP-X vertonen hetzelfde gedrag.
De zender is een DX6i.
In het simulatie programma Phoenix heb ik dit probleem niet.
Is dit normaal of heb ik een heli probleem?
Gloednieuw op dit forum en sinds kort micro heli piloot.
Ik denk dat ik een probleem heb, in ieder geval een vraag, en denk dat jullie me mogelijk kunnen helpen.
Mijn technische heli woordenschat is beperkt, waarvoor mijn excuses, maar ik hoop het uit te kunnen leggen.
Ik heb een E-flight mSR-X en een mCP-X.
Net een beetje geleerd te hoveren met de staart naar me toe.
Nu wil ik, al hoverend, naar links draaien (de heli om z'n as laten draaien) en geef een beetje rudder naar links.
Behalve dat de heli naar links draait begint ie ook naar achteren te vliegen en iets naar links te kantelen. Hij drijft vlot weg en voor je het weet is het 'Crash'.
Ik moet dus naar rechts en naar voren sturen om de heli min of meer op z'n plek te houden.
Zowel de mSR-X als de mCP-X vertonen hetzelfde gedrag.
De zender is een DX6i.
In het simulatie programma Phoenix heb ik dit probleem niet.
Is dit normaal of heb ik een heli probleem?
Laatst bewerkt door een moderator: