wel of geen begrenzing

• Topicstarter Topicstarter scoob
  • Startdatum Startdatum
S

scoob

Guest
ik wil voor mijn duikboot een cilinder gebruiken als ballast tank en deze vol/leeg pompen met een tandwielpompje (het pompje kan het makkelijk aan)
moet ik de motor van de pomp direct laten stoppen als de cilinder vol/leeg is d.m.v een schakeling o.i.d of mag het een seconde of 2 duren voordat ik het uitzet met de zender?? :?:
en als ik hem moet begrenzen, hoe zou ik dat dan kunnen doen?? :?:

alvast bedankt!

Waar laat je de lucht cq waar haal je de lucht vandaan bij zo'n duiktank??

Voor de motor zal het geen probleem zijn om nog 1 a 2 sec. door te pompen als de tank vol is. Of de tandwieltjes het prettig vinden om bij het leegpompen even wat lucht te verplaatsen, weet ik niet. Een begrenzing maken zal lastiger worden. Zelf denk ik aan een timer, die zo ingesteld staat, dat 80 a 90% wordt weggepompt (beetje veiligheidsmarge aanhouden!). Met drukopnemers of vochtsensoren wordt het waarschijnlijk een gecompliceerd geheel....

bedankt jan! dat wilde ik horen ;)

de ciliner heeft een kleine inhoud (weet alleen nog niet exact hoeveel) dus ik denk dat ik dat ik voor de druk in de duikboot niets hoef te veranderen maar dat zie ik bij het testen we, en een beetje meer druk in de boot is wel een prettig gevoel bij het duiken 8)

Back