wel of geen koeling?

• Topicstarter Topicstarter _monster_beetle
  • Startdatum Startdatum
M

_monster_beetle

Guest
Zouden jullie bij een microheli op de hoofdmotor en de staartmotor koellichaampjes zetten of is dat onzin?

Op mijn eerste heli zaten deze al standaard, en zou het zeker weer doen. De koelvin neemt een hoop van de warmte over en kan deze efficienter kwijt aan z'n omgeving, en ik heb zelf ervaren dat zonder koelvin de motor aanzienlijk warmer loopt (zowel hoofd- als staartmotor). Heb er ook nog een laagje Arctic Silver (koelpaste voor de PC) tussen gezet om 't compleet te maken...

Ook voor m'n huidige brushless wil ik er toch weer een koellichaam omheen hebben; hoe koeler hoe beter tenslotte...

Ik weet niet of je inderdaad een laagje koelpasta hebt aangebracht Mark maar de koelpasta moet alleen de oppervlak oneffenheden opvullen. Aanbrengen op de beide oppervlakken en weer afschrapen. Als het echt een laagje is (0,1mm), werkt het wellicht zelfs averechts.

Klopt helemaal, "laagje" was misschien een verkeerde woordkeuze :)

"Arctic Silver" heb ik weleens naar gezocht, maar dat is nog best prijzig voor zo'n klein tubetje! Zit daar echt zilver in? en ja, als je idd bijna alles weer eraf haalt en alleen de (bijna onzichtbare) hobbeltjes opvult verbruik je niet echt veel. toch maar een keertje kopen misschien. (hoewel het nu ook prima werkt).

Inderdaad, wel goed verspreiden... een plamuurmes is misschien wat te grof, in de PC-wereld gebruikt men vaak een oud bankpasje, maar 't idee blijft hetzelfde (alleen iets lastiger op zo'n rond oppervlak :)); je gaat er met een vlakke rand strak overheen zodat alle oppervlakkige pasta meegenomen wordt en alleen de vulling in de oneffenheden overblijft...

Back