wel of niet een pcm ontvanger gebruiken???

ik ga binnenkort mn hotliner invliegen maar ik ben er zelf nog niet uit welke ontvanger ik moet plaatsen.
een hotliner is wel een kist die zeer hoge snelheden haalt, en ik vraag me daarom af of het verstandig voor mn veiligheid en die van mn omgeving om hier een pcm ontvanger toe te passen?
ik hoop dat julie je mening hierover willen ventileren :!:

Ik vlieg ook met een PCM ontvanger in mijn hotliner en in de meeste outdoor electro modellen. Ik stop ze zelfs in de wat kleinere modellen maar ik haal er wel het kastje van af en dat scheelt 10 tot 15 gram.
Ik zag in Dortmund een klein PCM ontvangertje van Futaba, maar die waren het eerste uur al verkocht maar helaas niet aan mij, want €53,- is niet te duur. Helaas moet ik weer een jaar wachten voor zo'n mooie aanbieding.

Heel simpel, het hoeft niet maar is wel verstandig. Zowel voor je kist als je omgeving. Zodra een toestel kostbaar wordt of meer dan normaal gevaarlijk kan je beter pcm gebruiken. Met pcm sluit je een ophol geslagen kist uit (heb je met electro vaak niet nodig) en heb je een veel betrouwbaar ontvangst. Dat is erg belangrijk op hoge snelheden als je laag vliegt. 1 tikkie down op 150 km/h.... ga maar na wat er overblijft van je toestel.

Tadango zei:
Heel simpel, het hoeft niet maar is wel verstandig. Zowel voor je kist als je omgeving. Zodra een toestel kostbaar wordt of meer dan normaal gevaarlijk kan je beter pcm gebruiken. Met pcm sluit je een ophol geslagen kist uit (heb je met electro vaak niet nodig) en heb je een veel betrouwbaar ontvangst. Dat is erg belangrijk op hoge snelheden als je laag vliegt. 1 tikkie down op 150 km/h.... ga maar na wat er overblijft van je toestel.

Ben ik het helemaal mee eens koste mij mijn pylonracer door een tikkie :?
Vooral met electro heb je toch eerder last van tikken.
Maar er is hier al heeel veel over op het forum geschreven :wink:

bedankt mannen
ik denk dat de keuze nu snel gemaakt is :D :idea:
nog voorkeur voor bepaalde types
en ik blijf een nederlander he? wa kos da??
groeten Gert jan

Back