welk 1m50 toestel

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door eclipse86, 30 jul 2020.

  1. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    Hallo, een clublid en mezelf zijn op zoek naar ene leuk elektro model van ongeveer 1,5meter wingspan.
    klein, makkelijk mee te nemen, wat zweven maar ook wat acro vliegen. en toch proberen wat budget te blijven.

    we kwamen de swish van topmodel tegen arf
    https://www.topmodelcz.cz/index.php...k=0&desktop=eshop&action=zbozi_detail&id=1028

    Maar vandaag kwam ik toevallig de nieuwe eflite conscendo evolution tegen. Ik ben normaal niet voor schuimachtig, maar deze lijkt wel vrij goed gemaakt en een grote accu range (1300 3s tot 2200 4s zelfs)
    https://www.toemen.nl/flite-conscendo-evolution-15m-pnp-p-48317.html

    de conscendo is pnp dus enkel ontvanger en accu plaatsen en gaan voor de prijs van 200 euro
    de swish komt op +-130 euro neer maar tel hierbij de servo's motor esc en prop bij en je zit aan een gelijkaardige prijs denk ik...

    zijn er mensen met ervaringen? (vroeger had je de thunder tiger e hawk ook maar die is er nergens meer)
    of zijn er nog gelijkaardige opties?
     
  2. soarer

    soarer

    Lid geworden:
    18 mei 2011
    Berichten:
    334
    Locatie:
    Groningen
  3. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    dit is meer een gemotoriseerde dlg denk ik. vliegt natuurlijk fantastisch is ook de helft lichter als de andere 2 maar ik zoek iets met meer snelheid en strakkere acro
    toch bedankt voor de link!
     
  4. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.053
    Locatie:
    Gouda
    Zelf zou ik voor de Swish gaan, maar ik kan me voorstellen dat de Conscendo ook goed bevallen kan en misschien iets minder kwetsbaar is.
     
    lecraM vindt dit leuk.
  5. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    ja ik twijfel tussen de 2. de swish omdat het houtbouw is. ik lees veel goede commentaren, enige minpunt is dat de staartbuis te flexibel is bij hogere snelheden... nuja wat zijn hoge snelheden voor zoiets he... de conscendo heeft op dat opzicht wel " meer opties" qua vliegen . natuurlijk is die minder zwever en zeker door het schuimgehalte
     
  6. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik zou ook voor de swish gaan. Die vermeende te slappe staart buis valt volgens mij in het niet bij het geflapper van schuimvleugels bij dezelfde hogere snelheid.

    Daarnaast ziet de Swish er na een jaar nog goed uit (als hij heel blijft natuurlijk) en die schuimdingen zijn na 2 keer vliegen al niet om aan te zien.
     
  7. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Schuim is leuk, en de modellen van E-flite zijn ook van prima kwaliteit. Maar als je een ervaren vlieger bent merk je meteen het verschil. Logisch ook eigenlijk. In een schuimpje zit geen constructie, is zeer licht en is veel minder glad.
     
  8. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
  9. JohanvH

    JohanvH

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Haarlem
    Ik heb een Conscendo gekocht omdat ik geen plek had om te bouwen en toch iets te zweven wilde hebben. Kwaliteit is prima, enkel ontvanger en accu plaatsen en de boel monteren. Past geheel gemonteerd op de achterbank van de auto. Vliegen doet ie ook goed, blijft best redelijk hangen voor het formaat. Ik heb alleen wat rode en gele banen op de onderkant van de vleugels en stabilo gemaakt met Tamiya verf om de zichtbaarheid te vergroten.
    Maar zodra ik weer plek heb ga ik toch weer zelf een kist bouwen, gewoon omdat het leuk is. De Conscendo is het geld wel waard vind ik.

    Groeten,Johan.
     
  10. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.417
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Ik heb ook n Conscendo gehad, is verloren gegaan aan n helling in Portugal. Ooit heeft de familie m nog teruggezien in n glimp maar niet kunnen bereiken. Nadien is ie waarschijnlijk bij een bosbrand gecremeerd.
    Heerlijk kistje, hij zweeft goed en je kunt er zeker ook mee stunten. Niks mis mee.
    Er staat nog ergens n filmpje van.
     
  11. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.417
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
  12. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    Zou de swish ook met een bungee te starten vallen?ik heb nog 'n multiplex bungee liggen nieuw in de doos. 6m touw en 6m elastiek.
     
  13. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik heb sinds kort een Swish en de romp kan best wel wat hebben hoor.
    Akro doet het model ook heel goed, vleugels zijn erg sterk. Ik vlieg hem met 3s 1300mah en een vlieggewicht van ca. 625 gram.
    Zweven lukt ook prima en landen zonder flaps is geen probleem
     
  14. johnny c

    johnny c

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    111
    Locatie:
    Huldenberg (B)

Deel Deze Pagina