Welk accu pakket voor Foxbat?

Ik heb gisteren voor de eerste keer getracht te vliegen met mijn ATC Foxbat maar hij had te weinig sneldheid en dit resulteerde in een ietwat harde landing, maar goed wat 5min expoxy erop en klaar. Ik heb er een speed 400 op zitten en er zat een pakketje in van 7 cellen 500mh, is dit soms te weinig? Heeft iemand misschien een tip v.w.b. de accu's?
Vast bedankt

foxbat.jpg

ik weet niet hoe groot/zwaar dat model is, maar dan kan je beter een celletje meer (8 cellen) nemen, of de motor vervangen door een 6.0 V exemplaar...

Een Foxbat weegt (volgens de folder) 500-800 gram, de waarheid zal wel in het midden liggen 650gram dus......

Dan is een SP400 7,2V op 7 cellen ... onvoldoende ... 6V motortje iets beter, maar het liefst op 8 cellen (500AR NiCad's).... of de Jamara SP480 H(S) ..... (HS op b.v. 7 KAN 1050 NiMh's) ....voor nog meer POWER :-).

.... of als de Euri's op je rug groeien een MEGA 16/15/xx .....waar bij je de "xx" moet kiezen voor hoe "heet" je wilt gaan .......

De waarheid ligt inderdaad in het midden en je zat er maar net naast, hij weegt incl. accu 640 gram. Heb gisteravond geprobeerd met 8 cellen maar dat ging ook niet erg lekker, wel een rondje gevlogen maar kreeg hem niet echt de lucht in, dus maar weer aan de grond gezet, of was het nou gecrashed,hehe. Ik denk dat ik dan toch aan de speed 480 moet denken ofzo? Ik ga eens rond bellen.
p.s. heb mijn rug laten controleren maar geen euro te bekennen :(

Back