Welk accupack.

Heren medebouwers, ik heb een 500 motor van Graupner, die had ik op 6 volts accu staan maar om het gewicht te verminderen wil ik er
een accupack aan koppelen, maar welke mag er aan (hoeveel volt)

Hij hoeft alleen de motor,regelaar en servo aan te sturen.
Mag ik boven de 6 volt uitkomen ??

mvgr Theo.

Hallo comtheo61, geef eens wat meer informatie. Waar gebruik je de motor nu in, hoe wordt deze nu van stroom voorzien?

Gok er een beetje op dat je een Ni-** pakket gebruikt dat je wilt vervangen door een lichter pakket. Maar dat kan ik ook helemaal mis hebben.

Hallo comtheo61, geef eens wat meer informatie. Waar gebruik je de motor nu in, hoe wordt deze nu van stroom voorzien?

Gok er een beetje op dat je een Ni-** pakket gebruikt dat je wilt vervangen door een lichter pakket. Maar dat kan ik ook helemaal mis hebben.

Hij(boot) vaart nu op een 6 volts accu, maar hij ligt een beetje te diep,
durf er niet goed snel mee te varen.

Daarom wil ik er een accupack er in leggen maar hoeveel volt mag er aan gekoppeld worden.

Gr Theo.

hallo theo

zij (boot) is te zwaar maar welke accu zit er nu in

een 6 volt lood accu ????
dan kan je voor een Nmh accu gaan van 5 a 6 cellen zonder problemen
ook niet voor je regelaar
sommige regelaars gaan maat tot een max van 7 cellen en dan komt er rook uit
en zonder rook werkt electronica niet meer

een boot is een ZIJ nooit een HIJ niet vergeten

gr raf

hallo theo

zij (boot) is te zwaar maar welke accu zit er nu in

een 6 volt lood accu ????
dan kan je voor een Nmh accu gaan van 5 a 6 cellen zonder problemen
ook niet voor je regelaar
sommige regelaars gaan maat tot een max van 7 cellen en dan komt er rook uit
en zonder rook werkt electronica niet meer

een boot is een ZIJ nooit een HIJ niet vergeten

gr raf

Raf, zij....vaart op een 6 volts lood accu, ik ga zoeken naar een Nmh
accu, maar hoeveel volt mag ik gebruiken.

Nu had ik thuis al een zij... nu heb ik er nog een bij.
Gr Theo.

Raf, zij....vaart op een 6 volts lood accu, ik ga zoeken naar een Nmh
accu, maar hoeveel volt mag ik gebruiken.

Nu had ik thuis al een zij... nu heb ik er nog een bij.
Gr Theo.

wat voor 500 motor? wat voor schroef? welke regelaar? hoe groot is de boot?
wat voor boot is ZIJ speed, duwbak, werkschip....enz

INFO anders kunnen we nooit goed advies geven.

eventueel foto's?

mvg Hans

Beetje of topic, maar ik wil hier iets van leren.

Waarom is een boot een ZIJ? Als er een voldoende krachtige motor met een goede schroef op zit, en ze bezit een prima roer en kwaliteitsontvanger, dan doet de boot toch precies wat wij willen :rolleyes:
Dan kan het volgens mijn ervaring nooit een ZIJ zijn.

Graag duidelijk aangeven welke boot, liefst met foto's. Het hoeft niet aan de accu's te liggen, misschien is de motor wel te zwak, of verkeerde schroeven, die beter zijn in "slagroom kloppen in het water" dan voorstuwing leveren.

Is dit het vrachtschip waar je eerder een topic over de roeren over hebt geopend? Dan had je ook een algemeen topic over je boot kunnen openen, heb je alle antwoorden op je vragen meteen bij elkaar. Of is dit weer een ander bootje?

Graag duidelijk aangeven welke boot, liefst met foto's. Het hoeft niet aan de accu's te liggen, misschien is de motor wel te zwak, of verkeerde schroeven, die beter zijn in "slagroom kloppen in het water" dan voorstuwing leveren.

Is dit het vrachtschip waar je eerder een topic over de roeren over hebt geopend? Dan had je ook een algemeen topic over je boot kunnen openen, heb je alle antwoorden op je vragen meteen bij elkaar. Of is dit weer een ander bootje?

Heren, ik heb van Raf het antwoord op mijn vraag,
alle bedankt.

Waarom is een boot een ZIJ? Als er een voldoende krachtige motor met een goede schroef op zit, en ze bezit een prima roer en kwaliteitsontvanger, dan doet de boot toch precies wat wij willen :rolleyes:

Begin niet aan een hij of zij, er is een hele topic van.

Theo.

Maar misschien een slechte ervaring dan ?????

Back