Welk airbrush set moet ik kopen?

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door kungfu-panda, 19 okt 2009.

  1. kungfu-panda

    kungfu-panda Guest

    Ik wou voor ongeveer 150 euro een airbrush set kopen.

    Nu had ik deze gezien bij Conrad: Klik Klik


    Is deze aan te raden of is dit niks?

    PS: Dit word m'n eerste airbrush set, ben dus beginner.:confused:

    Gr:D

    en eh, waar kan ik spuitlijm kopen voor malletjes etc, ??
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 okt 2009
  2. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
  3. kungfu-panda

    kungfu-panda Guest

  4. Paul01

    Paul01

    Lid geworden:
    12 apr 2006
    Berichten:
    216
    Locatie:
    Rotterdam
    Via ebay zijn er diverse aanbieders met iets beter compressors zoals deze en nog iets goedkoper ook.

    Profi Airbrush Kompressor KAS18-A4 nur35db +Zubehör NEU bei eBay.de: Airbrush (endet 25.10.09 20:59:44 MEZ).

    Leuke dual action airbrush pistolen in Hong Kong.
    eBay Shop: Suchergebnisse für Best HK Airbrush seller.

    Dual of double action houd in dat je de knop indrukt en er lucht gaat stromen dan haal je de trekker naar achter waardoor je de verf vrij geeft en hoe verder je de trekker naar achter haald de meer verf er uit komt.

    info m.b.t. op airbrushen: http://www.howtoairbrush.com/index.php/site/lessons/C4/
     
  5. kungfu-panda

    kungfu-panda Guest

    Thanks, zal er is over na denken en na kijken:rolleyes::D
     
  6. ashikaga

    ashikaga

    Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Berichten:
    1.010
    Locatie:
    Near EHvb
    Ik heb zelf de Badger 150 met compressor, bottom feed, prima ding ook voor het fijnere werk.

    ASH
     
  7. Endeavour

    Endeavour Guest

    De H&S evolution silverline two in one wordt als één van de beste spuiten gezien en kost 149,- Oké, je hebt dan nog geen compressor, maar het setje van Conrad ziet eruit als een membraancompressor en door het pulserende karakter krijg je toch al niet een strak resultaat. Informeer eens bij Airbrush services Almere (ook 2e hands compressoren) Ik denk dat je met de evolution jaren vooruit kan en met de Conrad spuit vraag ik me dat zeer sterk af. Nogmaals laat je goed voorlichten en google eerst voordat je als 14 jarige je zuur verdiende geld uitgeeft! Succes
     
  8. Rene

    Rene

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Grootebroek
    Ik weet niet of je ondertussen al wat gekocht hebt, maar ik sta helemaal achter Endeavour !
    De Evolution 2 in 1 (silver line) is een uitstekende spuit waar je heel lang plezier van kan hebben !

    Rij inderdaad eens langs bij Airbrush Services Almere (of een andere airbrush winkel) en laat je daar eens goed informeren.
    Dat voorkomt teleurstellingen.

    Oh Endeavour, dat van die 2ehands compressors...meestal zijn die bij Airbrush Services Almere meteen weg ;)
    Maar even vragen kan zeker geen kwaad.

    Succes

    René
     
  9. dennisemaar

    dennisemaar Guest

    Ik heb ook de H&S evolution, met een junair compressor. Je kunt denk ik beter wat meer uit geven als je echt met airbrush wil beginnen. Ik kan er zelf nog niks van maar ik heb ook nog niet geoefent.

    Maar ik zie dat dit echt een super setje is om mee te beginnen, en op marktplaats staan een junair compressor voor 140 euro, diezelfde heb ik thuis ook te staan, bij het zelfde bedrijf weg. En de H&S evolution voor 150 euro.

    Dit is een setje waar je erg lang mee vooruit kan, je hoeft alleen nog een slangetje te kopen(kost niet veel), en wat verf.
     
  10. kungfu-panda

    kungfu-panda Guest

    Ik woon helaas totaal niet in de buurt van Airbrush service almere, hiervoor moet ik toch al zo 2 uur rijden. :( Zijn er andere airbrush winkels in Gelderland of daar in de buurt?
     
    Heritage vindt dit leuk.
  11. dennisemaar

    dennisemaar Guest

    Airbrush-services-almere heeft gewoon een webwinkel, hiervoor hoef je niet speciaal naar de winkel, maar kan je gewoon online bestelle. Ik heb hier ook mijn H&S evolution bestelt.
     
  12. Rene

    Rene

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Grootebroek
    Sja, in Rotterdam heb je Harolds zitten.
    Ook niet echt in de buurt helaas.

    Als je echt interesse hebt in airbrushen,en je hebt daar serieuze plannen mee (om het echt te gaan gebruiken dan),zou ik persoonlijk toch naar 1 van die 2 winkels gaan om je goed te laten informeren.

    Uiteraard heb je ook nog de webwinkels en internet voor de info ;)

    Tevens heb je bij Airbrush services Almere 1x per maand een soort "workshop", daar zou je eventueel dan kunnen kijken.
    En in de winkel zou je de airbrush gewoon kunnen proberen.

    Succes.

    René
     
  13. Endeavour

    Endeavour Guest

    Toevallig geen familie die kant op zodat je een keer kan meegaan en dan een stukje omrijden? Google ook maar eens op de evolution. In ieder geval rustig nadenken op di leeftijd en geen impulsaankoop
     
  14. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    ik ben voor de Black bull set gegaan met compressor 3Liter en reinigingset en schminke verf.
     
  15. Brandaris

    Brandaris Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2007
    Berichten:
    3.746
    Locatie:
    Vlaardingen
    en waar heb je die gekocht ?? en de prijs?

    groeten, Brandaris
     
  16. willemvdm

    willemvdm PH-SAM

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.508
    Locatie:
    Alphen a/d Rijn
    Is een moeilijke keuze
    Ik heb zelf een Junair compressor met tank (2e hands op marktplaats)
    Dat is een hele goede
    Verder heb ik een Badger dual action.
    Ook heel goed, maar het probleem met een airbrush is dat je hem altijd goed moet schoonmaken.
    Als ik zie wat ze in China kosten overweeg ik er ook daar 1 te kopen voor gebruik van b.v. 2 komponenten verf, krijg je hem dan niet schoon dan gooi je hem gewoon weg voor die prijs..

    De workshop van Airbrush Almere is een aanrader.
    Ook geven ze goed advies en kunnen alles leveren voor de airbrush.
    Maar daar betaal je natuurlijk wel voor.
    Aan de andere kant, op de workshop leer je ook hoe je je airbrush goed moet schoonmaken, en dat kan je veel onkosten besparen.

    Groeten Willem
     
  17. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    hierro:

    diverse setjes van simpel tot uitgebreid:

    Airbrush Startersets

    als het goed is wordt ie vandaag afgeleverd
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2009
  18. probaco

    probaco

    Lid geworden:
    22 nov 2009
    Berichten:
    706
    Locatie:
    Hendrik Ido Ambacht
    Het ligt er ook een beetje aan waarvoor je de airbrush voor gaat gebruiken. Ga je alleen grote vlakken doen dan is een 0.3 nozzle eigenlijk te klein. Kan wel, maar niet aan te bevelen. Beter is dan een 0.5 nozzle. Ga ook na of de spuit geschikt is voor de verf die je wilt gaan spuiten. Is hij makkelijk schoon te maken. Is hij onderhoud vriendelijk. Zijn de naalden en nozzles prijzig, want geheid dat je er een paar sloop met schoonmaken. Zijn onderdelen goed te krijgen.

    En ook ... wil je veel gaan spuiten dan zal ik persoonlijk niet zo'n aquariumpomp nemen, want je wordt gillend gek na een half uurtje. Dan zou ik iets meer uitgeven voor een compressor met "koelkast"pomp welke lekker stil is.

    Ik heb hier een Sil-Air staan met 5 liter tank met 2 badgers (100SG en 150) en 1 Taurus 301 (eigen merk Harolds Grafics Rotterdam). Gebruik ze merendeels voor 1/24 en 1/9 modelbouw. De 150 is nou bijna 20 jaar oud en doet het nog perfect. Onderhoud is minimaal tot niets geweest (paar nozzels en naalden). Compressor 1x per 2jaar een olieverversing.

    Ik heb ook 's zo'n chinees ding gekocht en na 3x spuiten ging de nozzle al stuk. Geen onderdeel voor te krijgen.... Weg 20 euro. Heb laatst dan bij Harolds de Taurus erbij gekocht voor het kleinere werk alleen wel met een cup en ik moet eerlijk zeggen dat hij lekkerder spuit als de badgers. En ook het schoonmaken is een fluitje van een cent. En dat voor relatief weinig geld tov de kwaliteit. Heb ze vergeleken met een gelijksoortige Iwata en het deed er niets voor onder. Alleen de prijs was gehalveerd.

    Over de eerder genoemde Black Bull. Het schijnt dat de onderdelen lastig te krijgen zijn. Ze zijn ook niet uitwisselbaar met andere merken. (maat van me heeft er 1)

    Groeten,

    Ronald
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2009

Deel Deze Pagina