welk autootje raden jullie aan voor in een bos te rijden

• Topicstarter Topicstarter megane
  • Startdatum Startdatum
M

megane

Guest
Zoals de titel zegt : welk autootje raden jullie aan voor in een bos te rijden??
mij gaan ze niet komen zeggen van doe dat ding uit want het maakt herie of het is hier natuur gebied :lol:
Want heb een prive bos
ik dacht eerst aan eentje op brandstof maar :
1: kost het niet veel die brandstof
2: heb ook al geleze dat het de plastiek aan tast (dus kosten )

of eentje op batterijen heb al zo eentje gehad vroeger maar vond da die batterijen zo snel leeg waren
dus zijn er daar gaan oplossinge voor buiten er een paar extra te kopen :D

Maar ik zou het wel graag zelf bouwen dat als er wat aan is ik weet waar te kijken en hoe te plaatsten en demonteren ingeval van ...

graag jullie raad
alvast bedankt voor het advies

Brandstof vereist wat meer onderhoud maar niet vanwege het aantasten van de kunstof delen.

Laat eest eens weten hoe ruig het terrein is en wat je voorkeur (rally, buggy, truggy, monstertruck) en budget is.

welkom op het forum megane

je kunt ook een electro auto kopen
en daar nog een goede accu bij kopen
wat is je budget??
dan kunnen we kijken wel auto in jouw prijs klasse zit

mvg mike

als je budget er naar is en je wil elecktro rijden zou je voor deze kunnen gaan:

De Hpi E-Savage hij wordt geleverd compleet met lader, accu's, motoren, regelaar, zender, ontvanger, het enigste wat je nog nodig bent is acht penlites.

chassis.jpg

deze is tekoop voor €399.00 bij pkracing in dordrecht.
en dit chassis is gebasseerd op een savage een echte bash truck en kan dus heel wat hebben.

je zou ook voor de
traxxas emaxx €479
ik dacht dat die ook rtr is
maar weet het niet zekker
maar dat is ook een goede offroad auto
heb er zelf geen ervaring mee

mvg mike

Ik wel, en ik zou eerder de e-maxx nemen dan de zilla!
Bij de zilla / e-savage zitten slechte accu's, en een niet al te beste lader.

Hij is ook nog eens kleiner en heeft echt weinig bodemspeling.
Paar sanyo's / GP's erbij met een leuke lader en gaan!
ik heb 3 paar accus'en rijd ik ruim een uur op.. ( rijden dus ;-) )

Hmm, ik zou zeggen: Neem bigscale! :)
Brandstof kan plastic misschien wel aantasten, maar het lijkt mij niet dat ze plastic onderdelen op een autotje gaan zetten die daar niet over kunnen..

Ik denk dat de aanschafkosten van de bigscale's de meeste mensen hier afschrikken.. Maar als je dat eenmaal gehad hebt, kan je veel goedkoper rijden. Benzine met een beetje mengsmeer erin is toch veel goedkoper dan nitro! Er wordt niets voor niets gezegd dat op lange termijn een bigscale goedkoper is dan nitro :idea:

das waar maar Bigscale, daar moet je wel het gepaste terrein voor hebben he! niet vergeten....trouwens...in een bos rijden las ik? vraag eerst maar eens of dat kan...op ene electro wagen zal niemand iets aanmerken maar een Bigscale of nitro wagen die zijn meestal niet welkom in een bos

ik heb de traxxas Emaxx ook staan en standaard vind ik em niet al te snel en ik gebruik 3000mha accu's...

waarom niet overschakelen op een 1/12 of 1/18 versie ls het toch je eerste wagen is, is best fijn om te crossen in een bos en zelfs die nitro 1/18 dngen kosten niet veel geld en maken niet veel lawaai...

ik heb en GS Storm SUT versie monstertruggy op nitro en dat is wel een MONSTER van een machine!

Mja... voor een 1e post reeds 8 dagen geleden had TS wel iets van zich mogen laten horen

Mdesade316 zei:
ik heb de traxxas Emaxx ook staan en standaard vind ik em niet al te snel en ik gebruik 3000mha accu's...

3000mah hoeft niet veel te zeggen

Ik zelf rij op 2x Sanyo 3600 of 2x Nosram 3600 en hiermee is het een beest
Gooi die lompe banden er onder weg en zet er van die mooie lichte Revo wielen onder, probleem opgelost :P

Nadeel van een E-Maxx is dat er geen onderdelen in Nederland op vooraad zijn
Makkelijkst is om dat uit Duitsland, Engeland of Amirika te halen :)

mike-modelbouw14 zei:
je zou ook voor de
traxxas emaxx €479
ik dacht dat die ook rtr is
mvg mike

Is RTR op lader en accu's na...Maar hij is helemaal geen 480 euro
Maar 350 euro in Duitsland met daarbij 10 euro verzendkosten...Dus voor 360 euro heb je hem al thuis :wink:

Mdesade316 zei:
das waar maar Bigscale, daar moet je wel het gepaste terrein voor hebben he! niet vergeten

Geen terrein is gek genoeg.. Je kan er overal wel mee rijden, dus ik zie het probleem niet? Het wordt idd alleen lastig als de buren gaan zeuren.

GJW zei:
Mdesade316 zei:
das waar maar Bigscale, daar moet je wel het gepaste terrein voor hebben he! niet vergeten

Geen terrein is gek genoeg.. Je kan er overal wel mee rijden, dus ik zie het probleem niet? Het wordt idd alleen lastig als de buren gaan zeuren.

Toch redelijk wat ruimte nodig om veilig te gaan rijden :wink:

Enne...In een jaar kan veel veranderen (Je had toch al een jaar niet meer gereden :lol: )

@Mike
Quartel is een dure winkel en heeft de auto niet op vorraad :wink:

Off-Road Racer zei:
GJW zei:
Mdesade316 zei:

Toch redelijk wat ruimte nodig om veilig te gaan rijden :wink:

Enne...In een jaar kan veel veranderen (Je had toch al een jaar niet meer gereden :lol: )

@Mike
Quartel is een dure winkel en heeft de auto niet op vorraad :wink:
@Off-Road Racer
oke

mike

Euuhmm.. Pijnacker heeft hem 8-)
Nog naar staan kijken van de week.. Alleen die prijs in NL.. :|

Back