Welk bedrijf kan 7068 aluminium leveren?

Discussie in 'Verlijming & constructie' gestart door Roelof, 25 aug 2017.

  1. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Al een tijd terug werd ik op 7068 gewezen dat lichtelijke staal eigenschappen zou hebben.

    Nu wil ik toch de knoop doorhakken om wat assen te draaien van dit materiaal dus zoek ik een metertje met een diameter van 14 of 15mm. Nog makkelijke zou zijn een buis van 14mm met een 3mm wanddikte maar dat al in 7075 zien te vinden is al moeilijk (wel in 6062 gevonden).

    Zoekend op op het net kom ik op ebay wat reststukken tegen in oost Europa maar dat is niet wat ik zoek en eigenlijk zoek ik een Nederlandse leverancier.
     
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Die Smiths had ik dus al eerder gevonden en blijkt dan ook de zo'n beetje de enige te zijn die het gewoon kan leveren.
    Door een misverstand een prijsopgaaf van 4 stukken van 30cm met hun dunste diameter van 32mm (1 1/4") gekregen. Inc verzenden even een 90 euro. Wel een duur goedje. Maar als ik het misverstandje kan wegwerken en gewoon per bankoverschrijving kan betalen laat ik het over komen.

    Overigens had ik binnen een uur direct antwoord met een prijsopgaaf. Wel snel die jongens.
     
    tjarko vindt dit leuk.
  4. HansB

    HansB

    Lid geworden:
    26 nov 2017
    Berichten:
    60
    Locatie:
    Eerbeek
    Ik heb recentelijk dit soort alu bij de staalmarkt in Beuningen gekocht , naar volle tevredenheid.
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Mooie toko maar zie het niet op hun site dat ze 7068 doen, wel redelijk dikwandige buis maar alleen in 6060, veel te zwak.

    Ondertussen heb ik al 60cm staaf in huis van 7068-T6511 wat ook nog eens de beste hardheidsbehandeling heeft gehad, Ik ben nu bezig met een boor/frees module op de draaibank, als die helemaal klaar is ga ik met dit materiaal aan de slag om assen te maken.
     

Deel Deze Pagina